Bir restoran ne kadar elitse
mönü de o kadar kısa olur. Neticede
her şeyin taptaze olacak şekilde
anlık olarak hazırlanması
gerekir. Artık Mercedes de işte bu
reçeteyi kullanıyor. Mart sonunda
yeni SLK bayilerdeki yerini aldığında,
bu açılır metal tavanlı
otomobilin fanatikleri, ilk kez
sadece 3 benzinli motor arasından
seçim yapabilecek: SLK 200
(184 HP), SLK 250 (204 HP) ve
SLK 350 (306 HP). Otomobilin ilk
sürüş izlenimleri için bu üçlüden,
ortancayı yani SLK 250’yi tercih
ettik.
Araca bindiğiniz anda sürprizlerle
karşılaşıyorsunuz: Kaliteli
malzemeler, bolca alüminyum,
ahşap, eri, metalik yüzeyli 4 adet kalorifer ızgarası… İşte premium
böyle bir şey. Bunun dışında sürücü,
oldukça rahat bir oturma pozisyonuna
sahip. Tamam, bacaklarınızı
hala iyice ileri doğru uzatmanız
gerekiyor ama öncüsüne
göre her şey çok daha havadar. Bir
hatırlatma: 1.93 m’lik boyuyla
meslektaşımız hiç de ufak tefek
biri değil. Airscarf adlı ense fönü
ve kafalıkların arkasındaki takla
barlarının arasına gerilen rüzgarlık,
otomobilin opsiyon donanım
listesinde yer alacak.
“Sert çocuklar” otomobilin
özellikle sesinden çok memnun
olacak. Turbo beslemeli 4 silindirli
motordan çıkan sesler, en
azından 2 silindir daha fazlasına
sahipmiş gibi hissettiriyor. 204
HP’lik güçten keyif alabilmek
içinse gücü serbest bırakmak,
yani 7 ileri otomatik şanzımanı
(standart) “E” adlı ekonomik
moddan çıkarıp “S” adlı sport
moda geçirmek gerekiyor. Çünkü
4 silindirli motor sadece bu
modda gerçekten canlanıp gaz
komutlarına çok hızlı tepkiler
veriyor.
~
SLK ile İspanya’nın tatil adası
Teneriff’te (Kanarya Adaları’nın
en büyüğü) buluştuk. Yolların
bolca dar viraja ve berbat bir asfalt
kalitesine sahip olması bile
otomobili huzursuz edemedi. Virajları
büyük bir rahatlıkla dönen
otomobil, bırakın bir Golf gibi önden
kayma eğilimi göstermeyi,
bazı durumlarda arkasıyla hafifçe
dans ediyor.
Tabi ki elektronik koruyucu
melek devreye girip durumu düzeltene
kadar. Bir sonraki trafik
ışığında beklerken ise start-stop
sistemi hem motoru hem sürücüyü
rahatlatıyor.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo motor; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 1796 cc; maksimum
güç: 204 HP-5500 d/d; maksimum
tork: 310 Nm-2000 d/d; arkadan
itiş; 7 ileri oranlı otomatik şanzıman;
0-100 km/s: 6.6 sn; maksimum hız:
243 km/s; tüketim: 6.2 lt/100 km; CO2
emisyonları: 144 gr/km
Keyif verenler
Sıradanlık etkisi yaratan yuvarlaklıklardan
vazgeçilmiş
olması ve etkileyici köşe ve kenarlara
dönülmesi çok güzel.
Can sıkanlar
Tavan hareket halindeyken
açılıyor olsa da söz konusu hız
yürüyüş hızından fazla değil.
Sürpriz oldu
Sportif sürüş özellikleri: Bugüne
kadar SLK kullanmak
hiç bu kadar keyifli olmamıştı.
Sonuç
Yenilediği SLK’ya Mercedes, tat
sağlayan baharatları tam kararında
katmış. Yeni SLK hem görsel
hem de teknolojik olarak hiç olmadığı
kadar çekici bir otomobil haline
gelmiş. Küçük bir hatırlatma:
Fiyat listesine
baktığınızda keyfiniz
kaçabilir.
Yorum yazın