2.0 lt’lik TDI, 177 HP, 7 ileri
DSG şanzıman… Bunlar
insanın aklına konforlu
bir aile SUV’unu getirmiyor,
değil mi? Bunun yerine
birçok insanın aklına sportif
modeller gelir. Aslına bakılırda
Q3 2.0 TDI gerçekten de sportif
bir araç. Örneğin gayet iyi hızlanıyor
(0-100 km/s: 8.2 sn),
sert virajları hızla alabiliyor,
süspansiyon ayarları ise konfor
yerine sertlik odaklı. Audi’nin
açıklamasına göre aracın tüketim
rakamı 5.9 lt/100 km. Bu
düşük tüketimin ardında ana
rolleri ise start-stop otomatiği
ve fren enerjisi geri dönüşüm
sistemleri oynuyor. Her iki
sistem de tüm Q3 modellerinin
standart donanımında yer
alıyor.
Dışarıdan bakıldığında Q3,
4.39 m’lik uzunluğu ve 1.83
m’lik genişliğiyle kompakt boyutlara
sahip ancak enlemesine
yerleştirilmiş motoru sayesinde
gayet geniş bir iç mekan sunuyor.
Gerçekten de boyu 1.90
m civarında olanlar bile arka
koltuklarda yeterli baş ve
diz mesafeleri bulabiliyor.
Diğer taraftan sürüş pozisyonu
biraz daha yüksek
olabilirmiş.
Normal kullanımda 460
lt olan bagaj hacmi, arka
koltuk sırası katlandığında
1365 lt’ye yükseltilebiliyor.
Ancak yükleme eşiğiyle bagaj
zemini arasındaki neredeyse
20 cm’lik yükseklik farkı
yüklemeleri zorlaştırıyor: Ağır
alış veriş çantaları veya içecek
kasalarını bu yüksek eşiğin üzerinden
atlatmanız gerekiyor.
Önden çekişli, 2.0 lt’lik motorlu
ve 6 ileri manuel şanzımanlı
baz modelin Almanya
fiyatı 29 bin 900 Euro’dan
başlıyor. Bu da önden çekişli
baz Q5’e göre 7 bin Euro daha
uygun bir rakam. Sürüş izlenimlerimize
konuk olan quattro
adlı 4 tekerlekten çekişli
versiyonun başlangıç fiyatı ise
36 bin 800 Euro. Bu rakam ise
küçük bir SUV için gayet büyük
kalıyor.
~Teknik Veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş
turbo dizel motor; silindir
başına 4 supap; motor hacmi:
1986 cc; maksimum güç: 177
HP-4200 d/d; maksimum
tork: 380 Nm-1750 d/d; 4×4;
7 ileri DSG şanzıman; yakıt
deposu: 64 lt; 0-100 km/s: 8.2
sn; maksimum hız: 212 km/s;
tüketim: 5.9 lt/100 km; CO2
emisyonları: 156 gr/km
Keyif verenler
Dizayn ve renk
seçimindeki cesur
yaklaşım çok iyi. Test
aracımızın rengi Samoa
sarısıydı.
Can sıkanlar
Biraz daha yüksek
bir sürüş pozisyonu,
daha rahat biniş ve
inişler sağlayabilirmiş.
Sürpriz oldu
Arka koltuklar da
dahil olmak üzere
sunulan iç mekanın
genişliği gayet şaşırtıcı.
Yardımcı sistemlerin sayısı
oldukça fazla.
Sonuç
Sportif aileler için harika
bir araç. Tabi ki bedelini
ödeyebildikleri sürece!
Tamam, başlangıç fiyatı 30
bin Euro ama bu rakamın
karşılığında sadece 2
tekerlekten çekişli bir
aracınız oluyor. Daha
fazlasını isteyenlerin
kesenin ağzını açmaları
gerekecek. 4 tekerlekten
çekiş, yardımcı sistemler
ve daha güçlü motorlarla
fiyat rahatlıkla 50 bin Euro
sınırını aşıyor.
Bir yanıt yazın