Dinamik tasarım anlayışıyla
NSX Concept gelecek nesil
yüksek performans otomobilinde
Honda imzasını taşıyor.
Mutlak hafif yapı ve ortadan konumlu
V6 motor ile NSX Concept’te
farklı yeni teknolojiler kullanılırken,
Sport Hybrid SH-AWD isimli, kolay
kullanımlı dört tekerlekten çekiş
sistemi gibi yenilikler bulunuyor.
İlk nesil Honda NSX geliştirme
ekibinin bir üyesi olan ve şimdi ki
Honda Motor Başkanı ve CEO’su
Takanobu Ito yeni NSX’in verilerini
değerlendirdi. Ito, tıpkı ilk nesil
NSX modelinde olduğu gibi yeni
NSX modelinde de etkili teknolojiler
sayesinde yüksek performansa
ulaşacaklarını belirtti. Ito’ya göre
günümüz süper spor otomobillerinden
beklenti sadece yüksek sürüş
keyfi değil, bunun yanı sıra bu süper
araçların çevreye saygılı olmaları
da gerekiyor.
Birçok süper spor otomobil üreticisi
yüksek güç elde etmek adına
büyük hacimli motorları tercih ederken,
NSX Concept’te Honda, oldukça
hafif bir motor seçerek gerçek
yarış felsefesini tercih ediyor.
Ön aksa yerleştirilen ve bağımsız
hareket eden iki adet elektrikli
motor sayesinde hibrid takviyeli
sistem dört tekerlekten çekiş gücü
sunabiliyor. Honda bu sistemi
geliştirirken, dört tekerlekten çekiş
sisteminin ilk neslindeki tecrübelerinden
fazlasıyla yararlanmış. Sport
hibrid dört tekerlekten çekiş sisteminin
sunmuş olduğu avantajların
dışında yüksek performanslı direkt
enjeksiyonlu V6 VTEC motoru, çift
kavramalı şanzımanı ve şanzıman
yuvasının direkt içine yerleştirilen
üçüncü bir elektrikli motoru sayesinde
NSX’e gerekli performansı kazandırıyor
ve de özellikle hızlanmalarda
aracın dinamiklerini öne çıkartıyor.
Ito’ya göre Concept’te kullanılan
dört tekerlekten çekiş sistemi
insan ile makine arasındaki sinerjiyi
üst seviyeye çıkartacak. Sürücü,
otomobilin artan dinamik sürüş
özellikleri ile bütünleşebilecek.
Yeni NSX’in yaklaşık üç yıl sonra
satışa sunulması bekleniyor. NSX,
Honda R&D Amerika tarafından geliştirilip
yine Ohio ABD’de üretilecek
ve tüm spor otomobil tutkunlarını
hedefleyecek.
Yorum yazın