Avrupa Pazarı’na girişinden tam 19 yıl sonra, 1996 yılında 1 milyonluk satış adedine ulaşan Hyundai, 2001 yılında ise 2 milyonuncu aracını Avrupa tüketicisi ile buluşturdu. Avrupa genelinde marka bilinilirliğinin artışı ve satış noktalarının yaygınlaşması ile 2005 yılında 3 milyon barajını geçen Hyundai, 2008 yılında da 4 milyon adetlik satışa ulaşmıştı.
2007 yılında Avrupa Pazarı için özel olarak geliştirilen, tamamen Avrupalı i30 modelinin satışa çıkması ile Avrupa ülkelerindeki satışları hız kazanan Hyundai markası aynı başarıyı daha sonra devamı gelen diğer i-Serisi modelleri ile sürdürdü.
İlerleyen yıllarda satışa sunulan ve i30 gibi Avrupa tüketicisinin beklentilerine karşılık vermek üzere tasarlanan i10, i20, ix20 ve ix35 modelleri de aynı başarıyı farklı segmentlerde devam ettirerek satışların bu noktaya ulaşmasını sağladı. Tüm bu modeller ile Hyundai, Avrupa Pazarı’nda kendi rekorunu kırarak ve tüm markalar arasında en yüksek artışı elde ederek 2010 yılında yüzde 2,6 pazar payı yakaladı.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın