Interbrand’in yeni gerçekleştirdiği Dünyanın En İyi 50 Çevre Dostu Markası raporunda yeryüzündeki tüm markalar arasında 11’inci sırada yer alan Hyundai, otomotiv markaları sıralamasında da Avrupalı ve Amerikalı birçok ismi geride bırakarak 4’üncü sırayı elde etti. 10 farklı ülkede 10 binden fazla katılımcıyla yapılan araştırmada, her şirketin çevrenin korunması için gerçekleştirdiği çalışmalar ve tüketici tarafından algılanması ölçüldü. Şirketlerin global performansları, çevreye karşı sorumlulukları, sürdürülebilir büyüme stratejileri ve sosyal sorumluluk programlarının değerlendirildiği araştırmada, Hyundai’nin 2008 yılında uygulamaya başladığı çevre dostu Blue Drive stratejisinin ve sıfır emisyonlu hidrojenle çalışan yakıt hücreli elektrikli araç geliştirme programlarının bu sonuçta büyük etkisinin olduğu vurgulandı.
Dünyanın ilk LPG’li hibrid otomobili olan Elantra LPi modelini 2009’da, Sonata Hybrid’i de 2011’de yollara çıkaran Hyundai, kısa bir süre içinde şarjlı hibrid otomobillerini ve şu an testleri yapılan hidrojenli yakıt hücreli araçlarıyla birlikte tam elektrikli BlueOn modellerini satışa sunmaya hazırlanıyor.
Kelley Blue Book da Hyundai’yi Birinci Seçti
Hyundai’nin diğer önemli başarısı ise Kelley Blue Book’un ölçümlediği Marka Sadakati araştırmasında elde edildi. 2011 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 52,3’lük müşteri sadakati oranı yakalayan Hyundai, önemli markaları geçerek ilk sıraya yerleşti. Böylece mevcut Hyundai kullanıcılarının yeni araç alımlarında bir kez daha Hyundai’yi tercih edecekleri ortaya çıkmış oldu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın