Amerikan Boston Danışmanlık Grubu’nun (BCG) yaptığı araştırmaya göre, aralarında Almanya ve Japonya’nın otomotiv devlerinin de bulunduğu tüm markaları geride bırakan Hyundai, teknoloji kategorisinde de dünyadaki her sektörden tüm markalar arasında ilk 10’a girmeyi başardı.
Dünyanın en saygın ve lider iş geliştirme ve araştırma enstitüsünün yaptığı bu sıralamaya göre Hyundai sunduğu teknolojilerle gelecek vaad eden şirket olarak ön plana çıktı. Hyundai, 50 markanın değerlendirildiği 2012 ödüllerinde en iyi sekiz otomobil markası arasında zirveye yerleşerek birinciliği elde etti.
2005 yılından bu yana aralıksız olarak yapılan “Yılın En İyi İnovasyonu” araştırmasında otomobil markaları kadar teknoloji devi markalar da sıralamaları paylaşmış oldu. BCG, yeniliklerin her zaman pazara canlılık getirdiğini, aynı zamanda müşterileri çekmek için de gereken en önemli değer olduğunu vurguluyor. Eşsiz bir müşteri deneyimi için markaların sürekli olarak yenilikçi ürünleri ortaya çıkardığını söyleyen araştırmacılar, özellikle alternatif yakıt teknolojileri ve düşük maliyetli ancak yüksek kaliteli ürünlerin sıralamada etkili olduğunun altını çiziyorlar.
Otomotiv endüstrisinin yıllar boyu öncülüğünü yapan dev isimlerinin önünde yer alan ve sadece 45 yıllık bir geçmişe sahip olan Hyundai, 2010 yılından bu yana hızlı bir ilerleme kaydederek bu bağlamda 12 sıra birden yükselmiş oldu. BCG’nin raporuna göre global anlamda satışlarını yükselten ancak yenilikçi teknolojiler anlamında değer kaybeden Alman markaları ise Hyundai’nin takipçileri olarak listeye adlarını yazdırdı. Dünya çapında yapılan bu araştırmaya 1512 üst düzey yönetici katılırken 54 otomobil markası için değerlendirme yapıldı.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın