MPV segmenti son dönemlerin en çok dikkat çeken sınıflarından
biri oldu. İlk çıktıkları gün bile çok büyük bir ilgi gören kompakt
aile araçlarının öncüsü Renault Scenic. İlk dönemde karşımıza
Megane ön ismi ile çıkan Scenic, artık sadece kendine özgü karakterini
yansıtan Scenic ismiyle anılıyor. Yenilenmesi ile birlikte iddiasını bir adım
daha ileriye taşıyan Scenic, ülkemizde 1.5 dCi dizel motor seçeneği ile satışa
sunuldu. Uygun denilebilecek bir fiyata sahip olan araç, istendiğinde
manuel istendiğinde ise EDC adı verilen çift kavramalı otomatik şanzıman
seçeneği ile satın alınabiliyor.
Tasarım konusunda incelediğimizde, Scenic’in çok önemli bir değişim
gösterdiğini görüyoruz. Öncelikle şunu söylemek isteriz, değişen hatları
ile eskisine göre çok daha iyi bir görünüme bürünmüş durumda. Hatları
genel anlamda daha da yumuşamış ama dinamik detayları da kullanıyor.
Bütününe bakıldığı zaman yumuşak geçişlere sahip olan bir araç görüyoruz.
Fakat detaylı bir şekilde incelediğimizde ise bu sınıfın dinamik görünen
araçları ile de benzer detayları var. Özellikle burun tasarımı ile kalite, yumuşak
geçişlerle birlikte dinamik bir form elde edilmiş durumda.
Tasarımda en beğendiğimiz detaylardan biri, boyutlarını çok iyi gizleyen
yapısı oldu. Bu sınıfın beklentilerine çok rahat bir şekilde yanıt verebilen
ölçüleri olmasına rağmen tasarımda uygulanan başarılı form ile daha küçük
olduğu yönünde bir algı uyandırıyor. Kompakt yapısı ile beğenimizi kazanan
bir formu olan Scenic’in, bu yenileme ile görünüme önem verenlerin
artık daha çok hoşuna gideceğini düşünüyoruz. Sivri tasarıma sahip olan
farları ve tamponun altında kullanılan agresif formu ile Scenic, hızlı aile
babalarına hitap edebilecek bir formu sunuyor.
~Söz konusu yaşam alanı olduğunda ise ilk merak
ettiğimiz elbette iç mekan genişliği oluyor.
Yüksek tavan yapısı ile genişlik ve ferahlık hissini
daha kapısını ilk açtığınız anda hissettiren Scenic,
genişlik beklentilerini rahatlıkla karşılayan
bir yapıda. Beklendiği gibi koltukların hareket
kapasitesinin yüksek olması da kullanışlılığı
artıran detaylar arasında yer alıyor. Koltukların
kalitesinden söz etmemek ise haksızlık olacaktır.
Bu aracın koltuklarının son derece iddialı olduklarını dile getirelim. Hem
önde hem arkada, vücudu iyi kavrayan ve aynı zamanda uzun yolculuklarda
bile rahat edilmesini sağlayan başarılı bir koltuk formu var.
Yaşam alanında kullanılan malzemelerin kalitesi de oldukça yüksek. Plastik
kalitesinin seviyesini beğendik. Kullanılan plastik malzemelerin tasarımı
da beğendiğimiz yönlerinden. Tıpkı dışında olduğu gibi yaşam alanında
da başarılı bir görünüm yakalanmış. Kokpit ve orta konsol tasarımı kolay
ulaşılan kumanda elemanlarına ev sahipliği yapıyor. Gösterge panelinin
alıştığımız yerde olmaması ise alışkanlık gerektiren bir durum. Fakat kullanım
sırasında gösterge panelindeki bazı detayları görme konusunda sıkıntı
yaşadığımızı da belirtmeliyiz. Büyük ve başarılı bir navigasyon ekranına
sahip olan Scenic’in, navigasyon için iki koltuk arasına konumlandırılan
kumanda elamanını kullanırken ilk etapta biraz sıkıntı yaşanıyor. Fakat kısa
süreli bir kullanımın ardından buna uyum sağlanıyor. Eşya gözlerinin sayısı açısından da istediğimizi bulduk. Havalandırma sisteminin performansı ve
müzik sisteminin kalitesi de sevdiğimiz detaylardan oldu.
~Sürüş özellikleri konusunda Scenic teste bir adım avantajlı başladı.
Çünkü iddialı dizel motoru ve çift kavramalı otomatik şanzımanı ile Scenic,
aranan özellikleri bir arada sunuyordu. Bu ikilinin daha önce yaptığımız
testlerde de gösterdiği performans beğenimizi kazanmıştı. Bu gövde
üzerinde de bu ikilinin, yaptığımız testlerde başarılı bir işbirliği ortaya
koyduğunu hemen belirtelim. Dizel motor performans beklentilerini karşılarken,
ekonomik yakıt tüketimi ile de göz doldurdu. Elbette performans
konusunda sportif değerler beklenmemeli ama istenen ataklığı sunuyor.
Tüketim konusunda, otomatik şanzımanlı olmasına rağmen, cep dostu
olduğunu ispatlıyor. Yüksek bir yapısı olmasına rağmen sürüş karakteri
açısından da güvenli bir karakteri var.
Uzun süreli kullanımlar sırasında konforlu yapısı ile göz dolduran araç,
salınım yapmayan bir karaktere de sahip. Hızlı kullanımlar sırasında da
izinin üzerinde başarıyla kalıyor. Fren performansı arka arkaya yaptığımız
testlerin arkasından bile güven vermeyi başardı. Kullanım sırasında sessiz
kalmayı başaran yapısı da bu araçlarda aranan önemli özelliklerden. EDC
isimli çift kavramalı şanzıman da beklenildiği gibi hızlı ve tam yerinde
vites değişimleri yapıyor.
Sonuç
Renault Scenic yenilenmesi ile
birlikte hem görünüm hem de
yaşam alanı özellikleri açısından
çok önemli adımlar atmış durumda.
Daha onu ilk gördüğümüzde
bile eskisine göre çok daha iddialı
olduğunu düşündük. Kaliteli
ve çekici görünen bir aile aracı olmuş durumda.
İddialı dizel motoru ve çift kavramalı EDC otomatik
şanzımanı ile de daha en başından önemli bir artıyı
cebine koyuyor. Beklendiği gibi bu ikilinin sergilediği
performans oldukça başarılı. Sürüş karakteri konfor
odaklı ama güvenlik beklentilerine de çok rahat
cevap veriyor.
Görünüm, yaşam alanı, konfor, tüketim, motor,
şanzıman, rahatlık, kullanışlılık
Gösterge paneli, seçenek eksikliği, bazı malzemeler,
navigasyon kumandası, performans.
Bir yanıt yazın