Volvo S80 tam anlamıyla
patronların otomobili.
Özellikle geniş ve
etkileyici boyutlara
ulaşan yaşam alanı ile bir makam
aracından duyulan beklentilere
çok rahat bir şekilde cevap veriyor.
1.6 lt’lik dizel motoru kullanmaya
başlamasıyla birlikte 75 bin TL
gibi son derece iddialı bir fiyat etiketine
sahip olan S80’in fiyat seviyesi,
diğer dizel motor seçeneği
olan D5 ileyse 134 bin 660
TL’ye ulaşıyordu. Dizel motorlu
ürün gamı açısından baktığımızda,
gerçekten de ortaya konumlandırılmış
bir ünitenin çok iyi olacağını
düşünüyorduk.
1.6 lt ile yetinmeyen, 2.4 lt’lik
D5’i çok görenler için karşımıza
bu kez 2.0 lt’lik bir dizel ünite çıkarıldı.
D3 ismi verilen bu ünite
163 HP güç üretirken, ülkemizde
bu motor otomatik şanzımanla
birlikte satın alınabiliyor. 103 bin
TL’lik bir fiyat etiketi ise ideal bir
yerde konumlandırılmış gibi görünüyor.
75 bin ile 134 bin TL’lik
iki seçeneğin arasına, 103 bin
TL’lik bir seçenek daha yerleştirilerek
S80’in şansı daha da artırılmış.
Tam ortaya konumlandırılan
bu motor ile iyi bir iş çıkarıldı. Peki
bu motorun kullanıcıya getirecekleri
neler? İlk olarak kesinlikle
yeterli bir performansı bulacaklarını
söylemek isteriz. Elbette
yırtıcı bir değer yok ama patron
havaalanında bir uçuşa yetişmek
istediğinde, ortaya çok büyük bir
problem çıkmayacağını düşünüyoruz.
Fabrika verilerine göre
otomatik şanzıman seçeneği ile
210 km/s hıza ulaşabilen aracın
asıl çekici noktası ise 0-100 km/s
hızlanmasını 9.7 sn içinde tamamlıyor olması. Standart donanımlar
üzerinde yüklü olduğu zaman,
1723 kg’lık ağırlığa ulaşan
S80, bu motor ile birlikte yeterli bir
hızlanma karakteri bulmuş durumda.
~Yapmış olduğumuz ölçümler
sırasında 10 sn’nin üzerine
çıkan veriler elde ettik ama bunun
için de kötü dememiz mümkün
değil. Performansı ile başarılı
sonuçlar elde eden araç yakıt tüketimi
konusunda da makul düşünmeyi
seven patronların isteklerine
tam gerektiği gibi cevap veriyor.
Fabrika verilerine göre ortalama
tüketim, 6 ileri oranlı otomatik
şanzımanla, 100 km’de 5.9
lt olarak açıklanıyor. Yaptığımız ölçümlerde
buna yaklaşamamış olsak
bile 7.9 lt gibi bir tüketim sonucu
ile karşı karşıya kaldık. Performans
ve aracın karakterini göz
önüne aldığımızda, bir de buna
otomatik şanzımanın konforunu
eklediğimizde tüketimin oldukça
başarılı olduğunu görmüş olduk.
70 lt’lik bir yakıt deposu bulunan
araç 886 km boyunca, akaryakıt istasyonuna
uğramadan yoluna devam
edebiliyor.
Yakıt tüketimi konusunda
cep dostu olduğunu gördük
Peki sürüş karakteri ve patronların
bu sırada keyfi ne alemde
diye soracak olursak, burada da
gayet iyi sonuçlar var. Özellikle arkada
sunulan yaşam alanı başlı
başına bir gurur kaynağı diyebiliriz.
Boyu 1.80 metre olanlar için
arka taraf gerçek anlamda çok ferah
ve çok geniş. Patronun boyu
2.00 metre olduğunda baş mesafesi
biraz kısıtlanıyor ama yine de
uzun boylular için bile yeterli bir
kullanım alanı sunuluyor. Ön tarafta
sunulan yaşam alanı da oldukça
başarılı. Koltuklar son derece
rahat ve uzun süreli yolculuklar
için çok iyi birer yardımcılar.
Ferahlık konusunda da yaşam
alanı oldukça iyi. Camların yapısı
ve yaşam alanının bazı yerlerinde
kullanılan ahşap malzeme,
lüks beklentilerinin karşılanmasını
sağlıyor.~ Orta konsol ve kokpit
üzerinde de ahşap malzeme
kullanılmış durumda. Ancak bu
bile kokpitin canlı görünmesi için
yeterli olamıyor. Kokpit ve orta
konsol tasarımı sıradan görünüyor.
Kumanda elemanlarının tamamının
çıkık duran bir
orta konsol üzerine
toplanmış olması
durağan bir tasarıma
neden oluyor. Bunun yanında arkası
boş duran bir orta konsolu beğenmediğimizi
yine belirtelim.
Bu tasarımın yakın bir zaman
içinde değişmesini ümit ediyoruz.
Kullanım karakteri açısından
beğeni kazanma konusunda sıkıntı
yaşamayan Volvo S80, öncelikli
olarak konfora önem veriyor.
Konfor konusunda ayarlara
sahip olan otomobil bu özellikten
bekleneni fazlasıyla veriyor. Sert
çukur geçişlerinde bile süspansiyon
sistemi görevini başarıyla yerine
getiriyor ve iç mekanda bulunanları
rahat ettiriyor. Sessizlik
açısından da beğenimizi kazanan
araçta, dizel motorun sesi bile
yaşam alanına minimum seviyelerde
yansıyor. Müzik sisteminin
performansı da beğendiğimiz
detaylar arasında yer alırken,
camlara yakın konumlandırılan çıkış
kanallarının da getirdiği artı ile
havalandırma sisteminin performansı
da oldukça iyi. Çeşitli teknolojik
yeniliklerle yaşam alanının
havasının temizlenmesi de önemli
artılardan. İyi çalışan park yardımcıları
büyük gövdeli aracın
park manevralarını kolaylaştırıyor.
Fakat uzun burun tasarımı nedeniyle
biraz daha dikkatli olunması
gerekiyor. Aynı zamanda görüş
açıları konusunda da küçük sıkıntılar
bulunuyor. Yönlendirme
sistemi açısından da bir problem
bulunmuyor. Kalın direksiyon simidi
ve ideal sürüş pozisyonunun
rahat bulunması ile bu yönde de
S80 artı puanı alıyor. Özellikle dört
kollu direksiyon simidi beğendiğimiz
bir tasarım oldu.
~
S80 D3 sessizlik gibi konfor
özellikleri ile de beğeni topluyor
Araçta anahtarsız bir çalıştırma
sistemi sunuluyor. Yani bir startstop
düğmesine basarak araç çalıştırılıp,
durdurulabiliyor. Fakat
anahtarı hemen bu start-stop düğmesinin
bulunduğu noktanın yanındaki
bir yuvaya yerleştirmek
gerekiyor. Ama anahtarı bu yuvaya
yerleştirmek hatta oradan geri çıkarmak
zaman zaman çok zor bir
iş halini alıyor.
Özellikle anahtarı çıkarmak istediğimizde
uzun süren uğraşlarımız
oldu. Buna bir anlam veremediğimizi
özellikle belirtmek
istiyoruz. Kesinlikle bu kullanımın
daha rahat ve çok daha kolay olması
gerekiyor.
Bir yanıt yazın