Yenileme operasyonu ile tazelenen
ve artık daha kaliteli görünen Terios’un
albenisi böylelikle daha da artıran
Terios, küçük boyutları ile de
beğeni topluyor.
İç mekanda ise bu aracın fiyatının
ucuz olduğu anlaşılıyor: Malzeme
kalitesi fiyata oranla ayarlanmış. İç
mekan ucuz görünüyor olabilir ama
kullanım açısından çok pratik ve kumanda
elemanlarının sayısı az, eşya
gözlerinin sayısı ise fazla. Yaşam alanı
beş kişiyi rahat ettirecek seviyede.
Koltukları beklediğimizden daha
konforlu ve ideal sürüş pozisyonu
kolay bulunuyor. Büyük göstergeler
de kullanımı kolaylaştırıyor. Müzik
sistemi açısından ise beklediğimizi
hiç bulamadık. Ayrıca bildik vites
kolu tasarımının da artık değişmesi
gerekiyor: Uzun bir sopayı andıran
kol, ucuz görünüyor. Orta konsol
metal görünümlü bir renkle
kaplanarak aydınlık ve ferahlık hissinin
artırılması planlanmış. Sert
plastik malzeme ve bazı yerlerde
karşımıza çıkan montaj hataları ise
“bu kadar olur” dedirten türden.
Bu araçta en çok merak ettiğimiz
konu dört değil iki tekerlekten çekiş
olmasıydı. Üstelik iki tekerlekten çekiş
beklediğimiz gibi önden değil arkadan
itiş olarak karşımıza çıktı.
Yaptığımız sürüşler sırasında iki tekerlekten
çekişin asfalt ve çok hafif
arazi sürüşleri için yeterli olduğunu
gördük. Fakat arazi şartları biraz
ağırlaştığında aracın kabiliyeti de bir
o kadar azalıyor: Tekerlekler yerinde
saymaya başlıyor. Peki bu araç neden
iki tekerlekten çekişli oldu?
Bunun ilk nedeni fiyat. İkinci neden
ise yakıt tüketimi. Fabrika verilerine
baktığımız zaman dört tekerlekten
çekişli versiyonun ortalama
0.3 lt daha fazla tükettiğini görüyoruz.
1.5 lt’lik benzinli motor
6000 d/d’de 105 HP güç üretiyor. 140
Nm’lik tork ise 4400 d/d’de kullanıma
sunuluyor. Motora dört ileri
oranlı bir otomatik şanzıman eşlik
ediyor ve 1255 kg’lık gövdeyi harekete
geçirirken sportif tatlar bırakıyor.
Kötü bir simitle kontrol edilen
direksiyon sistemi hiç fena değil ve
9.8 m’lik dönüş çapı ile şehir içi kullanımlar
çok rahat ve keyifli.
Yüksek hızlara çıkıldığında Terios
biraz can sıkıcı bir hal alıyor. Ayrıca
araç 130 km/s’nin üzerine çıkmaya
çok istekli değil. Zaten aracın
maksimum hızı da 160 km/s olarak
açıklanıyor. 100 km/s’ye kadar ses
değerleri ile beğenimizi kazanan
Terios, daha yüksek hızlarda ise
son derece gürültülü bir hal alıyor.
Fabrika verilerine göre biraz daha
fazla bir tüketimle karşılaşsak da
elde ettiğimiz değer hiç fena değil.
Fren performansınınsa artık daha iyi
olması gerek diye düşünüyoruz.
Sonuç
Terios bu kez karşımıza arkadan itişli olarak
çıktı. Görünümü eskisine göre daha kaliteli
ve sportif hale gelen Terios bu çekiş sistemi
ile tam bir şehir SUV’u olmuş. Arazi kabiliyeti
çok yüksek değil ama aradaki fiyat farkı dört
tekerlekten çekiş istemeyenler ama bu tip bir
araç arayanlar için çok ideal. Otomatik şanzıman
ve motorun uyumu ise hız saati 100
km/s olana kadar Terios’un sportif beklentileri
bile karşılayacağı anlamına geliyor.
Bir yanıt yazın