Arka tekerlek çamurluğu ve bagaj
kapağının üstündeki hibrid
ibarelerinin dışında yeni Audi
A6’nın çevreci bir otomobil olduğu
belli olmuyor. Sürücü koltuğuna oturur
oturmaz kokpitte yer alması gereken
devir göstergesinin yerine güç
ölçer göstergesi hemen göze çarpıyor.
Gösterge motorun ne kadar etkin
çalıştığı anlık olarak gösteriyor. Start
düğmesine bastıktan sonra hiç bir
şey olmuyor. Otomatik 8 ileri oranlı
şanzımanı D konumuna getirerek,
hibrid A6 harekete geçiriliyor. 100
km/s hıza kadar sadece elektrikli
motor görev yapıyor. Lexus ve diğer
benzeri otomobillerde gaz pedalına
sadece yumuşak basıp, arkamda oluşan
trafiğin korna tepkilerine maruz
kalırken, A6 ile şehir trafiğinde süzülüp
gidiyorum. Süzülme keyfinin
sadece 3 km ile sınırlı kaldığını hemen
belirtelim. 3 km’lik mesafenin
ardından 72 hücreden oluşan 1.3 kWh
lityum akünün gücü biterken, 2.0 litrelik
211 HP’lik TFSI benzinli motor görevi devralarak, hem çekişi hem
de akünün şarjını üstleniyor.
Tasarruf programı buraya kadar,
peki eğlence programı? Bunu
öğrenmek için en kestirme yoldan
otoyola çıkıyoruz. Hafif bir gecikme
ile dört silindirli motor tepkilere
yanıt veriyor. Tam gaz gidildiğinde
ise elektrikli motor sarsmadan
kendiliğinden devreye giriyor. Ortaya
toplam 245 HP güç ve 480 Nm
tork çıkıyor. Ara hızlanma? Sollama?
A6 için hiç dert değil. Bu gibi
durumlar sadece tatile giderken
ortaya çıkıyor. Konunun menzil ile
alakası yok. Buna sebep ise daralan
bagaj kısmı oluyor. Arka koltuk
sırtlığının hemen önünde bir
ayakkabı kutusu büyüklüğündeki
kambur, bagaj alanını küçültüyor.
~Otomobile hayran kalıp satın alma
isteğini ancak fiyatı durdurabilir.
Fiyatının henüz belirlenmemiş
olması bir yana, hibrid hayranlarının
Almanya satış fiyatı olan 53
bin Euro’yu gözden çıkarmaları
gerekecek. Aynı fiyata, daha az
yakıt tüketen 245 HP’lik A6 quattro
TDI almak da mümkün. Hibrid
versiyonu 6.4 lt/100 km’lik bir
tüketime sahip iken, dizel versiyon
sadece 5.9 lt/km tüketiyor.
TEKNİK VERİLER
Dört silindirli turbo motor;
maksimum güç: 211 HP;
elektrikli motor: 54 HP; sistem
gücü ve tork: 245 HP/480 Nm;
önden çekiş; 8 ileri otomatik
şanzıman; depo kapasitesi: 73
lt; boş ağırlık: 1770 kg; bagaj
hacmi: 375 lt; 0-100 km/s: 7.3
sn; maksimum hız: 238 km/s;
tüketim: 6.4 lt/100 km; CO2
emisyonları: 146 gr/km
Keyif verenler
EV modu A6 elektrikli
modda trafik
sıkışıklığına neden
olmuyor.
Can sıkanlar
quattro yok Fazla
ağırlık ve dar alan
dört tekerlekten
çekişe müsaade etmiyor.
Sürpriz oldu
Yakıt tüketimi 6.4
lt/100 km iyi bir
değer ama aynı
güçteki TDI’dan 0.5 lt/100
km daha fazla.
SONUÇ
Bravo Audi! Bu hibrid Lexus
ve benzeri araçlardan çok
daha iyi çalışıyor. Gerçekten
tasarruf etmek isteyen ve
bunun yanında maddi açıdan
biraz daha tutumlu olmak
isteyenler dizel seçeneği
ile daha avantajlı oluyor.
Üstelik Station Wagon ve
quattro’dan vazgeçmek
zorunda kalmadan.
~…ve Avant
313 HP güç ve 650 Nm
tork A6’yı dünyanın
en güçlü dizel station
wagonlarından biri
yapıyor.
Audi, A6’yı iki kere yeniden yapılandırıyor:
arkada daha geniş bir
bagaj alanı ve önde 313 HP güç
üreten bir turbo dizel motor.
Söz konusu bagaj olduğunda Avant’ta
alışık olduğumuz düzen karşımıza çıkıyor:
standart sunulan bagaj rayları,
uzaktan kumanda ile kilitlenebilen
arka koltuk sırtlığı, yükleme alanının
zemini altında fazladan eşya saklama
gözleri. İşin tek üzücü tarafı
ise tamamen katlanan arka koltuk
sırtlıklarının düz bir yükleme yüzeyi
sağlayamamış olması.
Ön tarafta ise kaputun altında 6 silindirli
3.0 litrelik dizel motor görev
yapıyor. Küçük turbo ünitesi yanma
odalarına 2500 d/d’ye kadar temiz
hava gönderiyor. Bu devrin üzerine
çıkıldığında ise ikinci bir kapak açılarak,
büyük turbo görevi devralmaya başlıyor.
Sonuç: Haddinden fazla güç. Elektronik
kontrollü sistem 650 Nm
torku eğer ayarlamamış olsa A6
Avant asfalta kolayca dört şeritli
bir imza atabilir. Yüksek çekiş gücünün
yanına kulakları sağır eden
ve 8 silindirli benzinli motorlardan
alışkın olduğumuz müthiş sesi de
eklemek gerekir.
Sinirleri bozan tipik dizel sesleri
duyulmuyor. Audi bunu elde etmek
için de epey uğraş verdi. Çift
turbo ünitesinin egzoz kısmına
elektronik sinyal alan bir ses dönüştürücüsü
yerleştirildi. Cihaz
dizele has sesleri kayıt altına alarak,
bir hoparlör vasıtası ile egzoza
gönderiyor. ~Böylece sekiz silindirli
motor sesini çıkarmayı başarıyor.
Güçlü motor, standart olarak sunulan
dört tekerlekten çekiş sistemi
quattro ve yumuşak geçiş
sağlayan otomatik 8 ileri oranlı
şanzıman ile kombine ediliyor.
Bu tablonun karşısında benzinli
motor hayranlarının, eski S6’nın
ardından üzülmemeleri gerekir.
TEKNİK VERİLER
V6, çift turbo motor; silindir
başına dört supap; motor
hacmi: 2967 cc; maksimum güç:
313 HP-3900 d/d; maksimum
tork: 650 Nm-1450 d/d; dört
tekerlekten çekiş sistemi; 8 ileri
otomatik şanzıman; bagaj alanı:
565-1680 lt; 0-100 km/s: 5.3
sn; maksimum hız: 250 km/s;
tüketim: 6.4 lt/100 km; CO2
emisyonları: 169 gr/km
Keyif verenler
313 HP’lik dizel Audi
A6 ile, BMW’yle aynı
seviyede ve Mercedes’i
solluyor.
Can sıkanlar
Yükleme kapasitesi
Güzel stationların
ismi Avant, büyük
bagajlıların ismiyse T-Model
oluyor.
Sürpriz oldu
Şirket politikası
Porsche Panamera
dizel için 250 HP,
Audi A6 Avant için 313 HP mi?
SONUÇ
Yeni A6 Avant tüm beklentileri
karşılıyor. Mükemmel işçilik,
tasarım ve sürüş keyfi. Gerçek
sürprize ise yeni olağanüstü
güçlü dizel motor imza atıyor.
Yorum yazın