Diğer markalara göre
piyasaya daha geç
çıkmasına rağmen
hedefi tam 12’den vurdu.
Eylül 2007’de bir Tiguan
satın almak isteyenler ilk
başlarda 14 ay (!) beklemek
zorundaydı. Sadece
bu bile Tiguan’ın geniş
kitlelerin sevgilisi olduğunu
görebilmek için
yeterli. O günden bugüne
VW’nin kompakt
SUV’undan 700 bin adetten
fazla üretildi. Üretim
adedinin yüksekliği
normalde ikinci el arayanlar
için olumlu bir
özelliktir. Ancak Tiguan
için durum pek de böyle
değil. Çünkü ikinci elde
uygun fiyatlı bir Tiguan
bulabileceğini düşünenler
kesinlikle yanılıyor.
Gerçekten de kullanılmış
Tiguanların fiyatları
gayet yüksek.
Yüksekte oturmanın,
sorunsuz görüş özelliklerinin
ve 4 tekerlekten
çekişin sağladığı güvenlik
hissi, bu aracın bu
kadar sevilmesini sağlıyor.
Ayrıca sunduğu tipik
VW kalitesi de beğeniliyor.
Lisansör dergimiz
Auto Bild’in gerçekleştirdiği
100 bin km
testini de Tiguan çok iyi
bir sonuçla tamamlamış
ve en iyi not olan 1’i
hak etmişti. Bunun dışında
Tiguan, istatistiklere
göre açık ara farkla
en güvenilir VW modeli
olma özelliğine de sahip.
İkinci el Tiguan’a olan
yüksek talep de durumun
ikinci el piyasasında
çok iyi bilindiğini
gösteriyor. En çok rağbet
gören bu yüzden de
en yüksek fiyat talep edilen
versiyonlar ise 2.0
TDI motora sahip olanlar:
Piyasada fiyatlar, eşdeğer
RAV-4 veya Nissan
X-Trail modellerine göre
yüzde 20 daha yüksek.
~Diğer taraftan VW’nin
ürün yelpazesinde farklı
seçeneklerin sayısı da
oldukça fazla. Örneğin
turbo ve kompresöre sahip
150 HP’lik 1.4 TSI
adlı giriş modeli de gayet
iyi bir seçenek. TSI
motor, 8.7 lt/100 km’lik
tüketimiyle tutumlu olmayı
da başaran bir makine.
Sadece önden çekişe
sahip versiyonlar ise
daha ender bulunsalar
da fiyatları daha uygun.
Eğer gerçekten dağlara
tırmanmayacaksanız, iki
tekerlekten çekişli Tiguan
da yeterli olacaktır.
Test sürüşü
TEST ARACI: Test aracımızda
2.0 lt 140 HP’lik bir
turbo dizel motor görev yapıyordu.
Kilometre sayacında
108 bin rakamını okuduğumuz
araç, römork demiri, metalik
boya ve Track&Field paketine
sahipti. Almanya’da sıfır
kilometre haliyle 31 bin 750
Euro’ya satın alınan aracın 18
bin 750 Euro’luk ikinci el fiyatı
ise piyasanın en düşükleri arasındaydı.
Can sıkanlar
Bazı 1.4 TSI motorlarda
egzoz manifolduna entegre
edilen turbo, plansız yolda
kalmalara neden olabiliyor.
Bunun nedeni ise manifoldun
yırtılabilmesi. Contayı
değiştirerek yırtılmalardan
kurtulmak mümkün. Bazı
Tiguan sahipleri sürekli çalışan
motor fanı ve arızalı
ateşleme bobinlerinden şikayetçi
oluyor. ~Motor bölmesindeki
yanlış bir bağlanmış
bir kablonun aşırı ısınması
hatta ender durumlarda
yangına neden olması nedeniyle
20 bin adet Tiguan servislere
çağrılmıştı. Şalterdeki
kontakt problemi nedeniyle
el freninin açılmaması ise
bir SUV için tipik bir sorun.
Bu tür bir durumla karşılaştığınızda
yapılacak en
doğru hareket akü bağlantılarını
söküp tekrar bağlamak
olacaktır. Araçta yedek
lastik olmaması ise ilginç.
Neticede araziye de çıkacak
bir SUV’da gerçek bir yedek
lastik olmalı. Çünkü lastikle
birlikte jant da hasar gördüğünde
tamir kiti işe yaramayacaktır.
TEST SÜRÜŞÜ: Bu konuda şaşırtıcı
bir şey yoktu. Çok sert
süspansiyon sayesinde SUV,
yolda gayet güvenli bir şekilde
ilerliyor, direksiyonu ise direkt
çalışıyordu. Standart donanımdaki
spor tip koltukların yan
destekleri ise optimaldi. İç mekandaki
hafif köpek kokusu ve
köpeğin “kemirdiği” bazı noktalar
dışında araçta rahatsız
edici bir şey yoktu.
DEĞERLENDİRME: Tiguan’ın
tüm fonksiyonları iyi çalışıyordu.
Geniş iç mekan, değişkenlik,
dinamizm ve kalitesiyle
göz doldurmaya devam
ediyordu. Eğer yüksek olan kilometre
durumu rahatsız etmezse
bu Tiguan, gayet iyi bir
yol arkadaşı olabilir.
Sonuç
Tiguan kesinlikle ucuz bir ikinci
el seçeneği değil. Ancak iyi olduğu
kesin, çünkü Touran, Golf Plus
ve Touareg’in avantajlarını harmanlayan
bir kompakt SUV. 140
HP’lik TDI ile Tiguan, tutumlu ve
tasarruflu bir araç. Ayrıca ikinci
el seçenekler arasında en iyisi de bu motor. Tiguan ile
Golf, hedefi tam 12’den vurdu ve bu saptama kalite
için de geçerli.
Bir yanıt yazın