Konu makam aracı
olunca birçok insan
aynı fikirleri
paylaşıyor. “İlla
ki Alman olsun!.. En iyisi
Almanya’nın güneyinde
üretilmiş olsun… Biraz
da güçlü olsun. Tabi
ki prestiji de unutmamak
gerekiyor”… Neticede ucunda,
komşulara hava
atmak da var.
Peki ama her zaman
pahalı bir üst sınıf sedanı
mı olmak zorunda?
Çünkü yeni 328i sadece
daha olgun bir otomobil
olmakla kalmıyor,
34 bin 700 Euro’dan
başlayan Almanya fiyatıyla,
aynı motora sahip
bir 528i’den
neredeyse
7 bin Euro
daha ucuza
satılıyor.
İkilinin bir araya geldiği
bu ilk randevuda ilk
farkına vardığımız durum,
3 Serisi’nin doğru
çizgileri ve boyutları bulmuş
olduğuydu. Belki bir
528i’den 28 cm daha kısa
olabilir ama yolda kesinlikle
çok oturaklı görünüyor.
Hatta artık bir
orta sınıf otomobili olmadığı
bile söylenebilir.
Öfkeli bakışları kendisine
çok yakışıyor ve 3 boyutlu
BMW böbreği ona
elit bir hava kazandırıyor.
3 Serisi’nin yanında
5 Serisi neredeyse biraz
solgun görünüyor. Konu
imaj olduğunda iki kardeş
arasında artık gerçek
bir fark olmadığını
rahatlıkla söyleyebiliriz.
İç mekana geçildiğinde
ise işin rengi değişiyor.
Çünkü 5 Serisi bir
sınıf üstte yer aldığını
rahatlıkla hissettiriyor.
Özellikle iç genişlikteki
7 santimetrelik fark 5
Serisi’nin çok yüksek bir
ferahlık hissi sunmasını
sağlıyor. Yeni 3 Serisi’nin
arka koltuklarında yetişkinler
artık bir noktaya
kadar rahat edebiliyor.
Yani başlarını tavana,
dizlerini ise ön koltuğa
çarpmıyorlar. 5 Serisi
ise ikinci koltuk sırasında
da çok ferah. Ayrıca
kullanılan
malzemelerin
kalitesi
de hissedilir
derecede
daha iyi. Neticede
orta sınıf böyle olmalı.
Sürücü, 5 Serisi’nin, ağabeyi
7 Serisi’nin parçalarını
kullandığını da hemen
fark ediyor. 3 Serisi
ise parçalarını küçük
kardeşi 1 Serisi’yle paylaşıyor.
Testimize Sport
adlı donanım paketiyle
konuk olan 328i biraz
vasat bir etki bırakıyor:
Deri ve plastik aksam
işçiliğinde hala iyileştirilmesi
gereken bölümler
var.
İç mekanda tam bir
elektronik yardımcı enflasyonu
yaşanıyor: Şerit
takip asistanından ölü nokta uyarıcılarına ve
mesafe takip radarına
kadar her şeyi opsiyonel
olarak satın almak
mümkün. Üst sınıfta
olmasına alıştığımız bu
donanımları orta sınıfa
taşıyarak 3 Serisi, rakiplerinden
ayrışmaya
çalışıyor. Bu kadar teorik
bilgi yeterli. Sıra çok
daha önemli bir konuda:
5 Serisi ile karşılaştırıldığında
3 Serisi’nin
kullanımı nasıl? Kısa bir
özet yapabiliriz: Süper!
Ağabeyinde olduğu gibi
BMW, 3 Serisi’nde de direksiyon,
süspansiyon ve
motor kontrolüne müdahale
edilebilen bir sistem
sunuyor. Bir düğme ile
sürücü belirgin tasarruf
odaklı tarzdan, yarış pistine
uygun sertliktekine
kadar geniş bir ayar
imkanı buluyor. Konfor
modunda iki BMW arasındaki
farklılıklar gayet
az: İkisinin de süspansiyonları
konforlu ve uzun
yolculuklar için ideal.
Ancak şehir dışı yollara
çıkıldığında ikilinin
farklı karakterleri açığa
çıkıyor. Bu disiplinde 3
Serisi, daha küçük olan
boyutlarının avantajını
kullanıyor: Fazla yana
yatmıyor, en dar virajları
bile rahat bir şekilde
alıyor ve bu sırada çok
uzun bir süre nötr kalıyor.
5 Serisi ise daha ağır
bir otomobil olduğunu
hissettiriyor.
528i gibi 328i’nin de
kaputunun altında, 2.0
lt’lik yeni 4 silindirli motor
görev yapıyor. Turbo
besleme sayesinde yüksek
bir tork sunan motor,
limitöre kadar rahat
devirlenmesiyle de
beğeni topluyor. Ancak
bu sırada ne yazık ki biraz
“metalik” ve sıralı 6
silindirli motorun ipeksi
çalışma tarzıyla türbinleri
hatırlatan sesini yakalayamıyor.
Ne yazık ki artık 3
Serisi’nde tek bir 6 silindirli
motor seçeneği bulunuyor:
306 HP’lik 335i.
5 Serisi’nde ise 6 silindirli
motor seçenekleri
535i’den başlıyor. Bu da
3 Serisi müşterilerinin
çoğunluğunun 4 silindirle
yetinmesi gerektiği
anlamına geliyor. Hem
de 3 Serisi, 245 HP’lik
güce rağmen 100 km’de
6.3 lt benzinle yetinebiliyor
olmasına rağmen. Ağabeyi
528i’deyse bu rakam
6.5 lt/100 km.
8 ileri vitese sahip yeni
otomatik şanzıman
(opsiyonel) ise tam bir
başyapıt: Vites değişimleri
neredeyse DSG
şanzıman kadar hızlı ve
DSG’nin konfor zayıflıkları
da yok. Sonuç olarak
yeni 3 Serisi olgunlukta
ağabeyiyle yarışabilecek
bir sedan. Ancak 5
Serisi’nin iç mekan genişliği
ve prestijine ulaşamıyor.
İlk izlenimler
BMW 3 Serisi
Finalde 3 Serisi, gerçekten ciddiye alınması
gereken ve ağabeyinin karşısında çekinmesine
pek gerek olmayan bir sedan olduğunu
gösterdi. Tabi ki iç mekan genişliği ve prestij
konuları değerlendirme dışı tutulduğu sürece.
Doğal olarak fiyatı da çok daha uygun.
BMW 5 Serisi
Asil 5 Serisi’ni durdurmak çok zor.
Kardeşine göre daha konforlu, işçiliği
daha iyi ve özellikle arka koltuklarındaki
iç mekanı çok daha geniş. Diğer
taraftan müşterilerin, iç mekan ve
prestij için 3 Serisi’ne göre 7 bin Euro
fazla ödemeyi göze almaları gerekecek.
5 Seri
5 Serisi’nin monitörü bir kutunun içinde konumlandırılmış. Orta
konsol daha heybetli ve düz yapılı. Kalite seviyesi mükemmel,
ergonomi sorunsuz. Akıllı telefon adaptörü yerine bluetooth
bağlantı opsiyonu sunuluyor.
Teknik veriler
BMW 528i Automatik
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş
4 silindirli turbo motor;
silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1997 cc; maksimum
güç: 245 HP-5000
d/d; maksimum tork: 350
Nm-1250 d/d; arkadan itiş; 8
ileri otomatik şanzıman; lastikler:
225/55 R 17 W; boyutlar
(u/g/y): 4899/1860/1464
mm; boş ağırlık: 1695 lt; bagaj
hacmi: 520 lt; yakıt deposu:
70 lt; maksimum hız: 250
km/s; tüketim: 6.5 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 152 gr/km
Bir yanıt yazın