Bayraktar Grubu içerisindeki
yeni yapılanma neticesinde
Murat Gürünlü, Infiniti
markasının yanı sıra grubun
perakende yatırımlarının
sorumluluğunu da yüklendi. Murat
Gürünlü’yle hem Infiniti’nin
Türkiye’deki yolculuğunu, hem
de Bayraktar Grubu’nun, otomotivin
perakende alanındaki gelecek
projelerini konuştuk.
Auto SHOW: Öncelikle Infiniti
markasındaki gelişimden bahsedebilir
miyiz? Hem Avrupa, hem
de Türkiye için yeni bir marka
bu. Türkiye’deki geçmişi bir buçuk
yıl. Bu kısa sürede hangi
aşamaları kaydettiniz?
Murat GÜRÜNLÜ: Geçen sene
Haziran ayına kadar sadece
benzinli motorlarla varlığımızı
sürdürdük ve benzinli Premium
segmentinde yani 3.0 litreden
büyük benzinli motorlu araçlar
kategorisinde iyi bir yere geldik.
Haziran ayı itibariyle dizel motorlu
versiyonlarımızın gelmesiyle
de, bu sınıfta yeni bir kitleye hitap
etmeye başladık. Çünkü Premium
sınıfta pazarın yüzde 90’ını dizel
motorlu modeller oluşturuyor.
Dizel motorlu FX modelimiz,
pazardan beklediğimiz şekilde
büyük ilgi ve talep gördü. Ardından,
Auto Show fuarıyla birlikte,
Premium sedan kategorisinde
sunduğumuz M modeliyle yeni
bir Infiniti algısı ve farkındalık
yarattık.
AS: M Serisi’nin farkındalık yaratan
farklılıkları nedir?
MG: Infiniti M modelimiz 3.7
litre benzinli motorun yanı sıra,
3.0 litrelik dizel motoru sunduğumuz,
FX ve EX’ten sonraki
üçüncü modelimiz oluyor.
Dizel motorun yanı sıra
birçok önemli yenilik ve
teknolojiye ev sahipliği
yapıyor. Bunların başında
kör nokta uyarı sistemi
bulunuyor. Aracın etrafında
kamera sistemleri,
dört bir yanı, 360 derece tarayarak
herhangi bir çarpışma durumu
algıladığında otomatik olarak
fren yapıyor. Ayrıca bu araçta
adaptif teknolojiler, mükemmel
ağırlık dağılımına sahip gelişmiş
şasi tasarımı, sportif yol tutuş
teknolojisi ve 4 Tekerlekte Aktif
Direksiyonla (4WAS) birlikte kullanılan
süspansiyon sistemi yer
alıyor. Sınıfının en uzun dingil
mesafesine de sahip.
Güvenlik sistemleri konusunda
da Infiniti’nin segmentte öncü
bir rolü var; örneğin “şeritten
çıkmayı engelleme sistemi” ile
(LDP-Lane Departure Prevention)
Infiniti güvenlik alanındaki
farklılığını ve rakipsizliğini bir
kez daha ortaya koyuyor.
Şeritten Çıkmayı Engelleme Sistemi
sürücüyü şeritten çıkma
konusunda uyarmakla kalmıyor
aynı zamanda şerit işaretlerini takip
ederek aracın otomatik olarak
doğru şeride dönmesini sağlıyor.
AS: Ürünlerde bu farklılıkları
ve üstünlükleri kullanıcılara aktarmak
için özel aktiviteleriniz
var mı?
MG: Dizel motorların ve sedan
m modelinin de gelmesiyle artık ürün grubumuz tam anlamıyla
hazır. Bundan sonra pazarlama
aktivitelerimize ağırlık vereceğiz.
Zaten İstanbul dışına satışımız ve
satış elemanlarımız var ama biz
kurum olarak, ürünleri İstanbul
dışında da müşterilerimize tanıtmak
üzere bir road show organize
ettik. Bu road show’un ilk ayağı,
20 Nisan’da İzmir ile start aldı.
Bunu Ankara, Mersin, Antep ve
Adana illeri takip edecek. Road
Show kapsamında İzmir’de Swiss
Otel’in lobi katında bir ekibimiz,
1.5 ay boyunca mobil bir Infiniti
Center oluşturdular. Burada sergileme
araçlarımız, iki adet test
aracımız ve satış elemanlarımız
görev alıyor, bu arkadaşlarımız
müşterilerden randevu talep ederek
ürün tanıtımı ve test sürüşü
yaptırıyorlar. Bu aktivitenin
benzerleri ise İzmir’den sonra
diğer Ankara, Mersin, Antep ve
Adana’da da gerçekleşecek. Komşu
illerden de talepler alıyoruz,
belki road-show’u bu illere de
yayma imkanımız olabilir.
AS: Road Show dışında başka
pazarlama aktiviteleriniz neler?
MG: Ankara bizim için önemli
bir konumda. Bu nedenle Eylül
ayında ikinci Infiniti Center’ı
Ankara’da açmayı planlıyoruz.
Bunun dışında, müşterilerle daha
fazla temas edebileceğimiz organizasyonlar
planlıyoruz. Yat
yarışları ve tekne sponsorluklarımız
olacak, 5 Mayıs’ta Red Bull
Formula 1 takımıyla bir organizasyon
düzenleyeceğiz. Bunun
dışında Infiniti’nin ruhuna uygun
kültür ve sanat aktivitelerinde de
yer almayı planlıyoruz.
Biraz da bu segmentteki pazar
büyüklüklerinden ve hedeflerinizden
bahsedebilir misiniz?
Önümüzdeki yıllarda gelecek yeni
modelleriniz olacak mı?
Premium segmentte de alt segment
kırılımlarına göre rekabet
analizi yapıyoruz. FX modeliyle
Premium SUV’dan yüzde 3 pay
alıyoruz, bunu yüzde 5’e çıkarmayı
hedefliyoruz. M modelinin de
yine kendi sınıfında yüzde 3’lük
bir pazar payı almasını planlıyoruz.
Toplam Premium sınıftaki
Pazar payı hedefimiz yüzde 4.5.
Bu segmentteki toplam satış yılda
4.200-4.500 arasındadır. Biz bu
yıl 200 adet Infiniti satmayı planlıyoruz,
şu anki satışlarımız ayda
15 araç düzeyinde gerçekleşiyor.
Önümüzdeki dönemde, 2011 sonunda,
M modelinin hibrid versiyonu
gelecek, 2012’de G37’de
makyaj olacak ve daha küçük
motorlar gelecek. 2013’de Etheria
modelimiz piyasaya çıkacak.
Yorum yazın