Yeni Alfa konseptindeki
araştırmamıza en önden
başlayalım: Çıkıntılı ızgara,
günümüz yaya güvenliği
standartlarının getirdiği
yeknesaklıktan çok uzak ve
çevresine, kendine güven
yayan bir görünüme sahip.
Buna, Pininfarina’nın Duettottanta
adlı konseptinde
rastladığımız ince bir ışıklı
şerit ekleniyor. Son dikkat
çekici özellikse, geçmişin
Alfa modellerine gönderme
yapan deri kaput kayışları.
Evet, DNA testini kesinlikle
geçti. Gloria, Cenevre
Fuarı’nda safkan bir Alfa
olarak şov yapmasına yetecek
marka
genlerine
sahip. Yine
de Alfa,
bu aracı
Torinolu
dizayn okulu
IED’nin standında sergileyecek.
Okulun 20 master
öğrencisine Alfa Romeo, çok
önemli bir görev vermiş:
Fiat Grubu Dizayn Şefi Lorenzo
Ramaciotti’nin yardım
ve himayesinde ABD ve Çin
pazarlarında beğenilecek
gösterişli
bir sedan
yaratmak.
Ekip
ortaya çıkardıkları
esere Gloria
adını vermiş. 4.70 m ile
Audi A4 ile aynı boyda olan
Gloria, A4’ten daha geniş
(1.92 m) ve 1.32 m ile sportif
bir alçaklığa da sahip.
2.90 m’lik dingil mesafesi,
Gloria’nın şık kıyafetinin
altında Maserati Ghibli’nin
teknolojilerinin görev yaptığına
işaret ediyor. Bilindiği
gibi Maserati Ghibli, Eylül
ayında Frankfurt’ta sergilenecek
ve BMW 5 Serisi’ne
rakip olacak.
Çok çekici hatlara sahip
olan Gloria da aynı rotayı
izleyecek: Resmi tanıtımı
2014 yılında yapılacak olan
yeni büyük Alfa Romeo modelinin ipuçlarını verecek.
Gloria, Bertone’nin
Gruglaiasco’daki eski tesislerinde
Ghibli ile birlikte
üretilecek. Aracın en üst
motor seçeneği olan 3.0
lt’lik turbo V6 330 HP güce
sahip olacak. Hemen altında
ise 3.0 lt’lik bir turbo
dizel (270 HP) ve 1.8 lt’lik
turbo benzinli (4 silindir,
220 HP) motorlar konumlanacak.
~Sonuç olarak yeni
büyük Alfa, son 166’nın halefi
olarak gayet büyük bir
geri dönüş yapacak. Ancak
seri üretim versiyonun arka
kapıları, konseptte olduğu
gibi öndekilerle ters yönde
açılmayacak. Seri üretim
versiyonun arka kısmı da
biraz daha uzun ve heybetli
görünebilir. ABD ve Çin’de
gerçek büyük sedanlar büyük
talep görüyor ve bagaj
hacmi ve belirgin sedan
hatlar güzellik ve prestij
sembolü olarak kabul ediliyor.
Gloria’nın kesilmiş gibi
duran arka kısmıysa kesinlikle
bir sedana benzemiyor.
Ayrıca 4.70 m’lik uzunluk
ABD otoyollarında en iyi
ihtimalle “küçük kompakt”
olarak kabul edildiğinden,
Alfa’nın Amerika’ya gerçekten
güçlü bir adım atması
zor görünüyor.
Gloria’nın tasarımında
daha birçok ince iş yapılacak
olmasına rağmen:
Alfa’nın arkadan itişli büyük
sedanı sonunda yüzünü
gösterdi. Teşekkürler Alfa
Romeo!
Sonuç
Yollarda yeniden büyük bir Alfa
görmek güzel olacak. Gloria
kesinlikle yeterince
Alfa
DNA’sına sahip.
Kendisiyle
Cenevre’de
tanışabilecek
olduğuma seviniyorum.
Arkadan
itiş de
geri dönüyor.
Harika.
Bir yanıt yazın