Ferrari’nin ilk olarak 2009 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttığı arkadan itişli ve orta-arka konumlu motorlu spor otomobil serisinin evrimini simgeleyen yeni modeli Ferrari 458 Italia modelinin yarışçı versiyonu, İtalya’da düzenlenen uluslararası satış teşkilatı toplantısında resmen görücüye çıktı. 2011 sezonunda Ferrari Challenge Trofeo’da F430 Challange’in yerini alacak yeni model, standart yol versiyonuna göre bir takım modifikasyonlar içeriyor.
Otomobilin ağırlığını azaltmak amacıyla da öncelikli olarak çalışmalar yapan Ferrari mühendisleri, kaporta panellerinin kalınlığının azaltılmasına ve karbon-fiber ve Lexan gibi son derece hafif materyallerin kullanılmasına odaklandılar. Ferrari 458 Italia’da olduğu gibi 570 HP güç üreten 4.5 litrelik V8 yapılı ve orta-arka konumlu motora sahip Ferrari 458 Challenge’ın F1 tipi çift kavramalı vites kutusunda ve vites oranlarında değişiklikler yapılması dikkat çekiyor.
Bir Ferrari Challenge modeli için ilk olma özelliği taşıyan özelliklerin başında ise türünün en sofistike sistemi olan F1-Trac çekiş kontrol sisteminin uygulanması yer alıyor. Ferrari tarafından geliştirilen F1-Trac sistemi, azami yüksek performanslı yol tutuş için kavrama seviyelerini daimi şekilde izler. Bu uygulama için ıslak ve kuru tip olmak üzere iki özel, pist ağırlıklı kalibrasyon geliştirilmiş; kontrol mantıkları ve stratejileri, Ferrari’nin F1 ve GT şampiyonalarında edindiği yoğun yarış deneyiminden alınmıştır. F1-Trac, virajlardan çıkışta azami hızlanmayı garanti etmek adına tamamıyla E-Diff ile bütünleştirilmiştir. ~ABS, F1-Trac ve E-Diff’in kalibrasyon ayarları, direksiyon simidi üzerindeki manettino aracılığıyla seçilebilmektedir. Dolayısıyla sürücü ya “Islak” ya da “Kuru” konfigürasyonlarından birini seçebilir. Yüksek kavramanın söz konusu olduğu koşullarda CT-OFF’u seçerek F1- Trac çekiş kontrol sistemini devre dışı bırakmak da mümkündür.
Yeni Ferrari 458 Challenge, yekpare alüminyum yataklar, daha sert yaylar, tek dereceli amortisörler, ortadan somunlu 19 inçlik yarış tipi jantlar, daha büyük ebatlı Pirelli yarış lastikleri ve her yönden 30 mm azaltılmış sürüş yüksekliği ile özel bir süspansiyon ayarına sahiptir. Ferrari’nin uç noktadaki deneysel laboratuvar otomobili 599XX’te ilk kez kullanılan ve kuru yüzeyler için yüksek performans ve düşük kavrama gibi iki konfigürasyona sahip olan, ABS sistemi ile bütünleşen yeni nesil Brembo CCM2 frenleriyle de donatılmıştır.
Not: Basın bülteninden
derlemedir.
Bir yanıt yazın