Genel

İşte en kolay satın alınacak BMW

Sadece 102 HP ama turbo sayesinde çekişiyle beğeni topluyor.

Bu kadar küçük ama hala bir BMW mi?
1 Serisi’nin yeni giriş modeli 114i’de
bu sorunun cevabı “kesin bir evet” olacaktır.
Çünkü 1.6 lt’lik motorun en düşük güç
seviyesini oluşturan bu motor, 102 HP’lik gücüne
rağmen, işini gayet başarılı bir şekilde yapıyor.
Bunu sağlayansa turbo besleme.

Turbonun sağladığı güç sayesinde baz 1 Serisi
asla zayıf veya yetersiz motorlu bir otomobil
olmuyor. 4 silindirli motor ilk andan itibaren
yüksek bir çekiş gücü sergiliyor, canlı tepkileri
ve devirlenme isteğiyle beğeni topluyor. Ancak
5.5 lt’lik fabrika tüketim verisinin 34 HP daha
güçlü olan 116i ile aynı olması ise biraz garip.
Bu küçük motordan daha fazla tasarruf beklerdik
açıkçası.

114i’nin 0-100 km/s hızlanma süresi 11 sn
civarında, maksimum hızıysa 200 km/s’ye yakın
bir rakam olacak. Bu iki rakam kesinlikle yeterlinin
ötesinde. 180 Nm’lik yüksek tork ise, vites
değiştirmeyi pek sevmeyen sürücülerin otomatik
şanzımanı fazla özlemelerini engelleyecektir.
Fazla vites değiştirmeye gerek bırakmamasının
ana nedeniyse maksimum torkun henüz 1100
d/d’de kullanıma hazır olması.

Örneğin 1.6 lt 122 HP’lik Mini Cooper (atmosferik)
sadece 160 Nm torka sahip ve bunu 4250
d/d’de verebiliyor.

Durum böyle olunca bu küçük 1 Serisi de
BMW’nin sürüş keyfi sloganını hak ediyor.
Tamam, 102 HP’lik güç virajlara yanlamasına
girmesine izin vermiyor ama birçok insanın
yüzünde mutlu bir gülümseme yaratmak için
yeterli. Özellikle de 21 bin 900 Euro’luk (Almanya)
fiyatının 116i’den 1200 Euro ucuz olduğu
düşünülürse…

~Teknik veriler



Önde uzunlamasına yerleştirilmiş sıralı 4
silindirli turbo motor; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1598 cc; maksimum güç:
102 HP-4000 d/d; maksimum tork: 180 Nm-
1100 d/d; arkadan itiş; 6 ileri manuel şanzıman;
boyutlar (u/g/y): 4324/1765/1421
mm; yakıt deposu: 52 lt; 0-100 km/s: 11.2
sn; maksimum hız: 195 km/s; tüketim: 5.5
lt/100 km; CO2 emisyonları: 129 gr/km

Beğeni toplayanlar
Motorun canlı karakteri, torkun da en
az HP sayısı kadar önemli olduğunu
kanıtlıyor. Turbo sayesinde yeni baz
motor yeterli torka sahip.

Can sıkanlar

8 ileri oranlı otomatik şanzıman…
Eminiz bu harika sistem 1 Serisi’nde
de kullanılabilir.

Sürpriz oldu

Laboratuar şartlarında 114i’nin, 34 HP
daha güçlü olan 116i ile aynı tüketimi
sergilemesi şaşırtıcı.

Sonuç

“Yüz-on-dört-i!” Model adı fena halde
“fedakarlık” kokuyor. Bu nedenle
114i’nin direksiyonuna geçtiğinizde yaşadığınız
sürpriz çok daha büyük oluyor:
Gayet canlı
ve hızlı bir
otomobil.
Performansıyla
markasını
gururlandıracağı kesin.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.