Premium sınıfta uygun fiyatlı bir otomobil
bulmak gerçekten de zor.
Premium sınıfta yükselen motor hacmiyle
birlikte artan vergiler fiyatı ciddi şekilde
etkileyebiliyor. Küçük motor hacimli bir
Premium araç ortaya çıktığında ise neredeyse
tüm gözler onun üzerine çevrilebiliyor. Tıpkı
yakın zaman önce Mercedes’in C Serisi’nde
yaşanan ilgide olduğu gibi… 1.6 lt hacimli
motorla ithal edilen C180 Sedan modeli, birden
Mercedes markanın en çok satan modeli
haline gelmişti.
Bavyeralı BMW’nin Stuttgart’lı Mercedes’e
cevap verebilmesi için Twin Power Turbo
motorunun geliştirilmesi beklendi. Yeni 3
Serisi’yle BMW, artık C Serisi’yle, hem vergi
dilimi, hem de fiyat seviyesi konusunda, eşit
koşullarda savaşmaya hazır.
1.6 lt hacimli Twin Power Turbo motorlu
yeni 316i’nin satışa sunulması ile birlikte
tüm gözler bu otomobilin üzerine çevrildi. 39
bin 961 Euro’dan başlayan bir fiyat etiketine
sahip olan araç, ilk etapta uygun fiyatı ile ön
plana çıkıyor.
1.6 lt’lik benzinli motoru kullanması ile birlikte
ülkemizde önemli bir vergi avantajı olan
dilime dahil olan 316i, 1 Serisi’yle birlikte,
BMW’nin en uygun fiyata sahip modeli oluyor.
Test yazımıza fiyat konusuyla giriş yaptık.
Çünkü 316i’nin en fazla ilgi çeken özelliği
bu ve ülkemizdeki BMW yönetimi tarafından
uygulanan kampanyalarda da sık sık fiyat
avantajına vurgu yapılıyor. Öte yandan yeni
316i’nin performansı da bir diğer merak konusu.
Yaptığımız test sürüşlerinde, Twin Power
Turbo motoru ile donatılan yeni 316i’nin,
önceki nesil 316i’lerden çok farklı olduğunu tespit ettik. Bir bütün olarak incelediğimiz
zaman ise bu aracı satın alanların çok fazlasını
bulacağını dile getirmek istiyoruz.
~Elbette önceliğimiz 1.6 lt’lik benzinli ünite
oluyor. 4350 d/d gibi alt bir devirde 136 HP
güç üretiyor olması son derece önemli bir
özellik. Genelde alışkın olduğumuz tablo, bu
hacimdeki motor seçeneklerinin bu güçleri
5 bin, hatta 6 bin devirin üzerinde sunuyor
olmaları. BMW’nin Twin Power Turbo adını
verdiği motor ünitesi ilk başta bu özelliği ile
dikkat çekiyor. Turbo kullanılan motorun alt
devirlerde de son derece canlı bir karaktere
sahip olması da önemli bir artı. Neredeyse hiç
turbo boşluğu yaşamıyor. Elbette bu konuda
da en önemli özelliklerinden biri 1350 d/d gibi
yine son derece düşük bir devirde 220 Nm
tork sunuyor olması. Karşılaştığımız 1.6 lt’lik
ünitelere göre, sunulan torkun da yüksek bir
değer olduğu hemen dikkat çekiyor. Yüksek
tork ve bu torkun alt devirlerden itibaren
kullanıma sunuluyor olması otomobilde hem
alt devir boşluğu sorununu ortadan kaldırıyor,
hem de yüksek bir çekiş gücünün ortaya
çıkmasını sağlıyor.
8 ileri otomatik şanzıman şahane
Elbette en büyük özelliklerden bir diğeri
ise 8 ileri oranlı yeni otomatik şanzımanı.
Son derece iyi bir çalışma karakterine sahip
olan şanzıman, ondan ne isterseniz yerine
getirmek için hazır bekliyor. Ekonomik bir
tüketim istendiği zaman ekonomi, performans
istendiği zamansa performansı neredeyse
hiç düşünme payına gerek kalmadan
yerine getiriyor. Üstelik EcoPro adı verilen
sistemle birlikte ekonomik tüketim sonuç ları istendiğinde, bunu çok daha iyi bir
şekilde yerine getiriyor. Araçta aynı zamanda
Start Stop sistemi de bulunuyor
ve yoğun trafik şartlarında ekonomik
tüketimlere imkan tanıyor. Elbette bir
kumanda elemanı ile tıpkı ekonomik
modda olduğu gibi, Sport moduna alarak
sürüş keyfini maksimuma çıkararak
da kullanmak mümkün.
~Elbette tüm bunlardan, çok yüksek
bir performansla karşılaştığımız anlamı
çıkmamalı. Ama Premium segmentteki
1.6 lt’lik seçenekler arasında gördüğümüz
en iyi performanslardan biri
olduğunu bilmenizi isteriz. Arkadan
itiş sistemini kullanması ile önemli bir
farklılığı bulunan araç her türlü kullanım
sırasında son derece güvenli. Sık
aralıklarla girdiğimiz viraj performansı
onu sınıfının en iyi seçeneklerinden biri
yapmaya rahatlıkla yetiyor. Sevdiği bir
direksiyon sistemine sahip olan araç,
yönlendirme kabiliyeti konusunda da
son derece iddialı. Süspansiyon sisteminin
konfor ve dinamik sürüşlere tam
istendiği gibi karşılık veriyor olması
da bu aracın en önemli artılarından.
Sevdiğimiz bir diğer özelliği ise sürüş
güvenliği için araçta sunulan elektronik
yardımcıların tam dozunda çalışıyor
olması. Sürücünün tepkilerini tartıyor
ve en son ana kadar keyif alınmasını
sağlıyor. Sürücü odaklı bir stili olması,
koltukları ve ideal sürüş pozisyonunun
kusursuza yakın karakteri ile 316i, dikkat
çekici bir otomobil.
Sonuç
BMW 316i öncelikle
1.6 lt’nin vergi diliminden
yararlanarak
çok önemli bir fiyat
avantajını ele geçirmiş
durumda. İlk dikkat
çeken özelliği uygun
fiyatı oluyor. Fakat bu
fiyatı verip onu satın aldıktan sonra sevdiğimiz
bir yol arkadaşına da sahip olacağınızı
unutmayın. Tüm karakteri sürücünün
keyif alacağı özellikleri barındırıyor. 1.6
lt’lik motorsa, rakiplerdeki bu hacimdeki
motorlar arasında en iddialı olanlardan
biri. Alt devirlerde verdiği performansla 1.6
lt’lik motorlar arasında en çok sevdiklerimizden
birisi oldu. Elbette 8 ileri otomatik
şanzımanın sürüş keyfine kattığı olumlu
etkiyi de unutmamak gerekiyor.
Bir yanıt yazın