Techart’ın Porsche Cayanne için ürettiği
kitler içinde en sportif görünüme
sahip olanı şüphesiz ki Magnum.
Techart Magnum kiti sportif yapısı ile
Cayanne’in daha heybetli görünmesini
sağlıyor. Ünlü modifiye firmasının Türkiye
mümessili olan F355 bu kite sahip
olan bir Cayanne’i show aracı yaptı ve
Etiler’deki mağazasında sergiliyor.
Orijinal ekipman gibi birleşenlerden
oluşan Magnum’da ilk olarak dış yapıyı
ele almak lazım. Ön kısımda ilk dikkat
çeken detay iki büyük hava girişinin
entegre edildiği kaput oluyor. Karbon
fiberden üretilen bu kaput heybetine
rağmen oldukça hafif. İki büyük hava
girişi dış görünüme sportiflik katarken,
motor ısısını da dengeliyor. Ön tampon
da standart tampona göre daha
fazla hava girişine sahip. Bu motora ve
soğutma organlarına daha çok temiz
havanın gitmesini sağlarken oldukça
sert bir görünüm de yaratıyor. Far çerçeveleri
birçok Techart kitinde olduğu
gibi Magnum’da da kullanılmış. Tamponun
alt kısmındaki 4 adet sisi farı da
Techart’ın klasik özellikleri arasında.
Araca yan taraftan baktığımızda ön
ve arka tampon genişliklerinin neden
artırıldığı daha iyi anlaşılıyor: Çamurluklar
tamponların devamı olarak genişletilmiş.
Yan kısımda çamurluklar
gibi marşpiyeller de genişletilmiş. Bu
sayede Magnum kitli Cayenne, standart
kardeşinden 92 mm daha fazla
genişliğe sahip.
Arka kısımda genişleyen tamponun
orijinaline oranla ne denli sportif olduğu
hemen kendini gösteriyor. Entegre
difüzöre sahip arka tamponda ise artık
klasikleşen Techart son susturucuları
dikkat çekiyor.
Aracın görünümü kadar sesine de
dikkat çekmek gerekiyor. Show aracında
bir dizel motor görev yapmasına
rağmen çıkan sesler benzinli Cayanne’i
hiç aratmıyor. Magnum’un tavan spoyleri
de oldukça şık duruyor: Diğer
Cayanne’lerden daha iri ve 3. stop
grubunu da destekliyor. Aerodinamik
açıdan da spoylerin işlevselliği tartışılmaz.
Stop grubuna yakın bir noktada
konumlandırılan ve araca ayrı bir karakter
kazandıran ikinci küçük spoyler
de Magnum’a özgü özelikler arasında.
Magnum’da Techart’ın Formula III
serisi jantların 20, 21 ve 22 inç ölçüsündeki
seçenekleri kullanılıyor. F355’in
show aracındaki 22 inç’lik jantlarda
Continantel’in 285 mm tabanlı lastikleri
tercih edilmiş.
Magnum’un iç mekanında yapılan
değişiklikler daha mütevazı: 3 kollu
sportif direksiyon ve Magnum logolu
gösterge paneli ilk dikkat çeken
detaylar. Vites topuzu, alüminyum
pedallar ve Magnum logolu paspaslar
da da Magnum kitine dahil unsurlar.
Kapı eşiklerinde kullanılan logolar ise
ışıklandırmalı.
F355’in show aracı olan Cayanne,
3.0 lt hacimli dizel motora sahip.
Techart’ın bu motor için hazırladığı
Techtronic adlı modifiye paketi, beyin
ve egzoz kiti ile 240 HP olan standart
güç 280 HP’ye çıkmış. 550 Nm olan
tork 620 Nm’ye çıkarken, aracın 0-
100 km/s hızlanma değeri 7.2 sn’ye
düşmüş.
Ayrıca Techart’ın kullandığı süspansiyon
sisteminde sürücü “sport”
modunu seçtiğinde araç yere daha çok
yaklaşıyor ve sportif karakteri daha da
güçleniyor.
Bir yanıt yazın