İyi olmak için çok mu güzel?

A7’nin tasarımı şık ama kesinlikle süsten uzak. Sonuç olarak görünümü kesinlikle etkileyici. 1971 model unutulmaz 100 Coupe S’in çizgilerini modern çizgilerle harmanlayan mühendisler, ortaya gerçekten çekici bir 4 kapılı otomobil çıkarmışlar. Hatta kimilerine göre A7, gelmiş geçmiş en güzel Audi modeli. Diğer taraftan bu coupenin pazara girmekte geç kaldığı kesin. Ancak bu gecikmeyi mühendisler, otomobile güçlü özellikler katabilmek için kullanmayı başarmışlar. Dış tasarımın süsten uzak çekiciliği iç mekanda da aynen devam ettirilmiş. Soğuk ama fonksiyonel mükemmellikle şekillendirilen iç mekan, tipik Audi kalitesiyle ışıldıyor. Her şey elit ve zarif görünüyor. Yani iç mekanın havası A6’ya değil A8’e daha yakın. Ne yazık ki ön koltuklardaki ferah ve aydınlık atmosfer, arka sırada tekrarlanamamış. Gerçekten ikinci sırada rahat edebilmek için boyunuzun 1.80 m’den uzun olmaması gerekiyor. Daha uzun boylu yolcuların ise arkaya doğru alçalan tavan nedeniyle başlarını biraz eğerek oturmaları gerekiyor. Arkaya geçişin zorluğu da bu aracın aslında bir coupe olduğunu anlamanızı sağlıyor. Mercedes CLS’e göre belirgin bir avantaj sağlayan büyük bagaj kapağı ise gerçekten hoş bir ayrıntı. Elektrikli bir sistemle açılan (standart) kapak, ardındaki 535 lt’lik hacmin çok rahat kullanılmasını sağlıyor. ~Katlanır arka koltuk sırtlıkları (standart) ise 2 m derinliğe sahip neredeyse düz bir yükleme zemini oluşmasını, maksimum hacmin ise 1390 lt’ye ulaşmasını sağlıyor ve bu rakam A6 Avant ile neredeyse aynı Teste konuk olan 245 HP güce ve 500 Nm torka sahip 3.0 TDI ile A7, dinamizm konusunda daiddialı. Çünkü motor hem güçlü hem de oldukça canlı bir karaktere sahip. 0-100 km/s hızlanmayı 6.1 saniye gibi iddialı bir sürede gerçekleştirmesine rağmen motor, akustik olarak bir dizel olduğunu kesinlikle hissettirmiyor. Gerçekten de motordan çıkan ve asla rahatsız edici olmayan sesler, bir jeneratörün vızıltısından öteye geçmiyor. 130 km/s hızda ölçtüğümüz 69 desibellik ses şiddetine normalde sadece lüks sınıf otomobillerde rastlayabiliyoruz. Bu özellikleriyle 3.0 TDI, dizel motorların elit coupelere uygun olmayacağı önyargısını sonsuza kadar yıkıyor. Bunun dışında dizel motor, hızlı ve şaşırtıcı yumuşaklıkta vites değişimleri sunan 7 ileri vitesli şanzımanla da mükemmel bir uyum içinde çalışıyor. Gerçekten de tek sorun, hızlı vites düşürmelerde yaşanan sarsıntılardan ibaret. Standart donanımdaki fren enerjisi geri kazanımı ve start-stop otomatiği sayesinde motor, aynı zamanda oldukça az yakıt tüketiyor: Test ortamında 100 km’de 7.5 lt. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse: Bu sistemlere sahip olmayan 240 HP’lik A63.0 TDI, testte 8.3 lt yakıt tüketmişti. ~Araçtaki Drive Select sistemini kullanarak, gaz pedalı tepkileri,vites değişim zamanları ve direksiyon hidrolik desteği ayarlanabiliyor. Konfor modunda bu sistem herhangi bir avantaj getirmiyor. Ancak Dynamic adlımod seçildiğinde sürüşler tam bir keyfe dönüşüyor: Direksiyon hassaslaşırken, adaptif havalı süspansiyon ise vuruntulu çalışacak kadar sertleşiyor. Dynamic mod teknoloji meraklıları için çekici bir seçenek olabilir, ancak normal kullanıcı için Auto adlı mod en iyi seçenek olacaktır. Elektro-mekanik direksiyonda biraz eleştirilmeyi hak ediyor: Sert bir şekilde çevrildiğinde direktleşirken, düz konumda hafif ve yumuşak kalıyor. Ayrıca bu iki karakter arasındaki geçişler de aşırı sert. Yani direksiyon konusunda biraz daha iyileştirme yapılabilirmiş. Havalı süspansiyon ve spor diferansiyelin (ikisi de opsiyonel) de yardımıyla Audi, boyutlarından beklenmeyecek derecede rahat ve kıvrak bir kullanım sunuyor. Bu özelliği, ağırlığının aslında bu kadar yüksek olduğuna inanmayı zorlaştırıyor: Tüm hafif üretimtekniklerine (motor kaputu ve kapılar alüminyum) rağmen test aracının ağırlığı 1976 kg’dı. Ancak bu rakama, toplam ağırlıkları neredeyse 200 kg’ı bulan ve taşıma kapasitesini 344 kg gibi komik bir rakama düşüren ekstra donanımlar da dahil: İstihab haddini doldurmak için irice 4 yetişkin yeterli. Durum böyle olunca A7’ye “hafif üretim mucizesi” yakıştırmasını yapmamız imkansız. ~Neticede kendisinden daha büyük bir otomobil ağabey A8’in ağırlığı bile sadece 70 kg daha fazla.Neyse ki 4×4 sistemi ve spor diferansiyel, bu yüksek ağırlığın sürüş sırasında hissedilmesini engelliyor.  Ağırlığın dışında A7’de fiyatlar da oldukça yüksek. A7 3.0TDI quattro’nun 58 bin 100 Euro’luk satış fiyatına 7 ileri oranlı DSG şanzıman ve xenon farlar dahil ama yeni elektronik yardımcı sistemler için kesinin ağzını bayağı açmanız gerekecek: Otomatik mesafe takip sistemi1460 Euro, gece görüş asistanı 2000 Euro…

KAROSER
İç mekan genişliği önde çok bonkör, arkada ise baş mesafeleri kısıtlı. İşçilik kalitesi harika. Elektrikli bir sistemle açılan bagaj kapağı büyük bagajın kullanımını kolaylaştırıyor. Katlanabilir arka koltuklarda önemli bir avantaj.

MOTOR
3.0 lt’lik TDI, güçlü, devirlenmeyi seven ve iyi çalışan bir dizel. 245 HP’lik güç ise etkileyici performans rakamları sağlıyor. 7.5 lt’lik tüketim düşük. Motor ve yumuşak ve hızlı geçişlere sahip DSG şanzıman uyum içinde çalışıyor.

KONFOR
Kesinlikle çok sessiz. Koltuklar rahat, kontrollerde hiç sorun yok. Adaptif süspansiyon (opsiyonel) ve 19 inçlik jant kombinasyonu genelde başarılı ama enlemesine zemin darbelerinde araç huzursuz olabiliyor. ~SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Havalı süspansiyon, 4×4 ve spor diferansiyel sayesinde inanılmaz bir rahatlık ve kıvraklık sunuyor. Frenler oldukça güçlü, ESP hem dikkatli hem de etkili çalışıyor. Direksiyon pek homojen değil ve Dynamic modda fazla sinirli oluyo

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
58 bin 100 Euro’luk başlangıç fiyatı için ucuz bile denilebilir. Ancak bu haliyle standart donanımlar pek de kapsamlı değil. Ayrıca opsiyon listesi, özellikle de güvenlik kalemlerinde oldukça uzun.

SONUÇ
Temiz çizgileriyle tablo gibi bir görünüme ve kaliteli bir işçiliğe sahip olan A7, 4 kapılı lüks coupe sınıfına hareket getirdi. Ancak otomobilin güçlü özellikleri dış görünümle sınırlı değil: Coupe yapı nedeniyle arka kısım çok da geniş olmamasına rağmen iç mekan genişliği gayet iyi, bagaj kapağı büyük, yükleme kapasitesi yüksek. Güçlü ve başarılı bir çalışma karakterine sahip olan 3.0 lt’lik dizel motor ve 7 ileri oranlı DSG şanzıman da harika çalışıyor. Frenler ise çok güçlü. Ancak ağırlık şaşırtıcı derecede yüksek. Özellikle de hafif üretim tekniklerinin öncüsü olan Audi için… 


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.