Bazı otomobiller insanın aklında yer eder. Bunlardan biri de, göz alıcı derin mavi rengiyle hafızalara kazınan ve ünlü pilot ColinMcRae ile birlikte efsane haline gelen Subaru Impreza’ydı. Dört tekerlekten çekiş uzmanı Subaru’nun bu otomobili, sürekli yenilenerek daha çekici ve modern bir hale geliyor. Yeni Impreza WRXSTi Sedan’ın tanıtımı için davetiye geldiğinde gerçekten heyecanlandım. Özellikle de tanıtım programını inceleyince. Çünkü sürüşler, aracın performansının en iyi şekilde sergilenmesini sağlayabilmek için İzmir Pınarbaşı Pisti’nde yapılacaktı. Piste ulaştığımızda karşımıza, Impreza WRX STi’ın sedan ve hatchback versiyonlarının yanı sıra Subaru markasının Türkiye’de sattığı diğer yeni modeller de çıktı. Basın toplantısında bunun nedeninin, boxer motor 4 tekerlekten çekiş kombinasyonunun, yani Subaru DNA’sının ana kodlarının daha iyi anlaşılması olduğu söylendi. Neticede boxer motor ağırlık merkezinin alçaltılabilmesini sağlıyor, sürekli 4 tekerlekten çekiş ise sağladığı tutunma avantajı ile birçok alanda faydalı olabiliyor. Standart bineklerden stationlara, hatta SUV’lara ve Impreza WRXSTi gibi sıra dışı sporculara kadar bu kombinasyon, her türlü Subaru modelinde farklı amaçlara hizmet edecek şekilde kullanılıyor. Basın toplantısının ardından piste inip, yanımızdaki Subaru yetkililerinin eşliğinde, Japon markanın 4 modelinin direksiyonuna geçip pistte tur atmaya başladık. ~4 tekerlekten çekiş-boxer motor kombinasyonu, pistteki hızlı kullanımlarda bile, asıl olarak bu iş için üretilmemiş olmalarına rağmen, tüm modellerde başarılı bir denge ve çok iyi yol tutuş özellikleri sağlıyor. Ne yalan söyleyeyim, benim aklım efsanelerde yani Impreza WRXSTi’lardaydı. Pist kenarında duran iki hatchback ve günün asıl kahramanı ve organizasyonun düzenlenme nedeni olan bir adet WRX STi sedan vardı. Neyse ki beklenen an hemen geldi ve yarış pilotu Hakan Dinç’in pilotajındaki WRX STi Sedan ile piste çıktık.Tam bir pist kurdu olan Hakan Dinç’in pilot olarak seçilmesinin nedeni ise büyük ihtimalle aracın maksimum performansını görebilmemizi sağlamaktı. Her gazeteci ile pistte 2 hızlı tur atılan otomobilin lastiklerinin 20 inci tur civarında bitmesi, tecrübeli pilotun şartları ne kadar zorladığını gösteriyordu. Lastik değişiminin ardından turlara devam edildi. Neredeyse araçtan inen herkesin yüzünde 32 dişin birden görülebildiği bir gülümseme ifadesinin olmasıda bunun bir kanıtıydı. Ancak Hakan Dinç’in pilotajını görüp bu aracı asla böyle kullanamayacağımı, yani tam hakkını asla veremeyeceğimi düşünmek ise biraz üzücüydü. Asıl eğlence ise birazdan başlayacaktı: Gazeteciler arasında hatch-back WRX STi’larla zamana karşı ufak çaplı bir yarış. ~Pistin daha küçük bir bölümünü kapsayan bu yarışta gazeteciler, önce yavaş bir parkur tanıma turu, ardından hareketli start alınan ölçüm turu, son olarak da bir soğutma turu attı. 40 saniyeye yakın süreyle ben deniz pek de iyi bir dereceye imza atamasam da (en iyi zamandan yaklaşık 6 saniye daha yavaş), yaşadıklarım inanılmazdı. Hem de sembolik önemi olan kupalardan birini alamamış olmama rağmen. Çünkü altımda, rallilerin tozunu atmış bir otomobilin modern torunlarından biri vardı. Çünkü bu otomobilde sanki her şey sürücüye keyif vermek için hazırlanmıştı: 300 HP güç ve 407 Nm tork üreten 2.5 lt’lik turbo beslemeli boxermotor, içeriden bir düğme ile kontrol edilebilen değişken motor ve diferansiyel kilit ayarları, 4 tekerlekten çekiş sistemi, direkt direksiyon, kilitler, turbo ve egzozlardan yayılan sesler, hata yapmadığınız sürece her zaman yola yapışan lastikler, insanı eldiven gibi kavrayan koltuklar, kaliteli malzemeler, elektronik destekler, kaliteli müzik sistemi, marş düğmesi, üç kollu spor direksiyon…
Özgen BİLİR/İZMİR
Impreza WRX STi 2011 model yılı yenilikleri
2011 model yeni WRX STi’ın sedan ve hatchback karoserlerinde hatırı sayılır yeniliklere yer verilmiş: Daha yüksek oranlı yaylar, daha kalın denge çubukları ve yeni burçların kullanılmasıyla süspansiyon yenilenmiş.~ Burun starımı elden geçirilmiş. Daha hafif 18-inç jantlar kullanılmış.Paslanmaz çelik egzoz borularının çapları 80 mm’ye çıkarılmış. Yeni kabin rengi kombinasyonları eklenmiş. Motorun emisyon seviyesi Euro 5 emisyon standartlarına uyacak şekilde ayarlanmış. Bluetooth hands-free özelliklerine sahip yeni bir müzik sistemi kullanılmış. Direksiyona müzik sistemi ve Bluetooth hands-free düğmeleri yerleştirilmiş. Elektrikli camlara sıkışma önleme sistemi eklenmiş. Anahtarsız girişi kolaylaştırmak için ön kapı kollarına sensörler yerleştirilmiş.
SI- DRIVE (Subaru Akıllı Sürüş) fonksiyonu
Yüksek bir performans sergileyen motorun aktarma organı sistemi de yenilendi. 2011 WRX STi’da sürücünün anlık koşullar veya kendi isteği doğrultusunda üç farklı performans (Akıllı mod, Spor Modu, Aktif Spor Modu) seçeneğinden birini seçmesine imkan veren SI-Drive fonksiyonu yer alıyor. Bu fonksiyon sayesinde sürücüler heyecan verici sürüşlerden, yakıtta sarrufu sağlayan yumuşak şehir içi sürüşlere kadar tüm sürüş modlarında WRX STi’ın kalbinde yatan eşsiz motor keyfini sürüyor.
Yorum yazın