Fiat, elindeki Chrysler hisselerini bu yılın ikinci çeyreğinde % 30’dan % 53.5’e çıkarırken, Fiat-Chrysler yeni bir global marka stratejisini de devreye soktu. Buna göre, Fiat, markası küçük sınıftaki başarılı modeli Fiat 500 ile 28 yıl aradan sonra Kuzey Amerika pazarına yeniden adım attı. Dodge Journey modeli Avrupa’ya Fiat Freemont olarak sunuldu. Global marka stratejisi doğrultusunda, İtalyan Alfa Romeo 2012 yılı sonunda Kuzey Amerika pazarındaki yerini almaya hazırlanırken, Jeep markası ise dağıtım ve bayi organizasyonlarının yeniden yapılanmasıyla ortaya çıkan sinerji sayesinde Avrupa’da hızlı bir yükseliş trendine giriyor.
Bütün gelişmelere ek olarak, kendilerine has karakteristik özellikleriyle dikkat çeken Avrupalı Lancia ile Kuzey Amerikalı Chrysler, sahip oldukları ortak vizyon sayesinde yeni bir global markaya dönüşüyor.
Fiat ile Chrysler’in bu global entegrasyon süreci doğrultusunda Fiat Dünyası’nın önde gelen oyuncularından Tofaş’a da yeni fırsatlar sunan yeni sorumluluklar verildi. Bu anlamda ilk adım olarak, şimdiye kadar 5 markayla Türkiye pazarında başarılı bir performans sergileyen Tofaş, bünyesine Jeep markasını da eklerken Avrupa’daki marka stratejisine paralel olarak güçlenen Lancia markasıyla da yoluna devam edecek.
Pandır: “Taşlar bir bir yerine otururken yeni bir global otomotiv devi doğuyor.”
Tofaş CEO’su Ali Pandır Tofaş, konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada, Fiat-Chrysler entegrasyon sürecinde taşların yerine bir bir otururken ve yeni bir global otomotiv devinin doğuşunu bizlere gösterdiğini belirterek, “Fiat S.p.A. geçen ay sonunda 1 Eylül 2011 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere önemli organizasyonel değişiklikler yapıldığını açıkladı. Chrysler Grubu’nun büyük çoğunluğunun hisselerinin devralınması ve Fiat ile Chrysler Grubu’nun operasyonel olarak bütünleşmesi hedefi doğrultusunda, Grup İcra Konseyi (Group Executive Council-GEC) kuruldu. Yönetim Kurulu’nun dışında, Fiat’ın icra ile ilgili en yüksek karar organı olan Grup İcra Konseyi (GİK), 22 yöneticiden oluşuyor. Bu yeni yapıyla operasyonel faaliyetler “NAFTA”, “Latin Amerika”, “Asya” ve “Avrupa-Afrika-Ortadoğu” olmak üzere 4 farklı bölgeye ayrılıyor” dedi.
Pandır, GİK de ayrıca Fiat-Chrysler Grubu’nun sahip olduğu markaların başına da birer marka lideri atandığına da dikkat çekerek, “Fiat- Chrysler entegrasyon sürecinde çizilen bu global tabloda Fiat Dünyası’nın önde gelen oyuncularından Tofaş’a da doğal olarak yeni görev ve sorumluluklar verilmektedir. Bu durum Tofaş’a yeni fırsatların sunulması anlamına da gelmektedir” diye konuştu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın