Lütfen derin bir nefes alın…
Sonsuzmuş gibi duran uzun
bir motor kaputu, kısacık
bir arka kısım ve bolca nostaljik
unsur… Mercedes, AMG
SLS Roaster’in ilk tanıtımını
yaptı. Bu otomobil için “Kanatsız
Martı Kanat” demek yanlış
olmaz. Kanatlar yerine SLS
Roadster’de kumaş bir branda
görev yapıyor. Sonuç olarak
bu otomobil, enderliğin de,
pahalılığın da, özgünlüğün de
zirvesinde yer alıyor. Bu açık
hava senfonisinin tadını ise,
doğal olarak, sadece milyonerler
çıkarabilecek. Derin derin
nefes alın!
Yeni roadsterinde Mercedes,
geleneklerine yani kendisine
sadık kalmış. 1950’lerdeki gibi
efsanevi coupeyi, üstü açık versiyon
takip etti. Aslına bakılırsa
1954 yılında ilk Martı Kanat’ın
kanat şeklinde yukarı doğru
açılan kapıları teknik bir gereklilikti.
Çünkü kafes boru şasinin
rijitlik için yüksek tutulan yan
kısımları, normal kapıların kullanılmasına
izin vermiyordu.
Yeni SLS’te ise böyle bir zorunluluk
yok. Bu nedenle otomobilin
üstü, karoserde ve şaside
önemli değişiklikler yapmaya
gerek kalmadan açılabilmiş.
Durum böyle olunca coupenin
roadstere dönüşümü eskiden
olduğu gibi 3 yıl değil,
sadece 1 yıl içinde gerçekleştirilebilmiş.
SLS Roadster için
Mercedes, şasinin yan duvarlarında
güçlendirmeler yapmış.
Gösterge panelinde titreşim
oluşmasını engellemek için
ise mühendisler, hem ön cam
çevresinde hem de orta tünelde
fazladan destekler kullanmışlar.
Coupe SLS’in aksine roadsterin
arka koltuklarının arkasında,
sabit takla barlarını da
içeren ilave bir taşıyıcı kullanılmış.
~Bunun dışında branda
ile yakıt deposu asarındaki bir
kule gergisiyle arka aksın rijitliği
artırılmış. Mercedes mühendisleri,
tüm bu eklentilere
rağmen ağırlık artışını sadece
40 kg’da tutabilmiş olmalarıyla
gurur duyuyor. Ancak madalyonun
ikinci bir yüzü daha
var: Alüminyum space-frame
yapıya rağmen SLS Roadster’in
minimum ağırlığı hala 1.7 ton
civarında.
Durum böyle olunca SLS
Roadster’in gerçek bir tük sıklet
olduğu iddia edilemez. Aslına
bakılırsa otomobilin böyle
bir iddiası da yok. Neticede
tüm sportifliğine rağmen Mercedes,
SLS Roadster’de günlük
kullanıma uygunluk ve lükse
büyük bir önem veriyor. Bu
çerçevede 173 lt ile SLS Roadster,
tavan açıkken de kapalıyken
de coupe kardeşi ile
neredeyse aynı (176 lt) bagaj
hacmini sunuyor. Mühendislerin
iddiasına göre güvenlikli
camdan üretilmiş arka camın
3 parçalı tavan brandasına dikişsiz
olarak monte edilmesi,
rüzgar seslerini çok düşürecek ve buna yüksek hızlar da dahil
olacak. Aslında burada gerçekten
yüksek rakamlardan bahsediyoruz:
571 HP’lik motoruyla
SLS Roadster, 317 km/s hıza
ulaşabilecek.
Aracın 0-100 km/s hızlanma
süresi ise coupe kardeşiyle aynı,
yani 3.8 sn olacak. Roadsterin
tavanı bile oldukça hızlı:
Elektro-mekanik bir sistem
yardımıyla sadece 11 saniye
içinde ve 50 km/s hıza kadar
araç hareket halindeyken de
açılabiliyor. Şu sıralar piyasada
daha hızlı açılıp kapanabilen bir
tavan mekanizmasına sadece
Audi A3 Cabrio sahip: 9 sn.
Süper roadsterde küçük kardeşi
SLK’dan alınan Airscarf
adlı koltuklara entegre ense fönü
sistemi opsiyon olarak sunulacak.
~E Serisi’nin ön camdaki
hareketli spoyleriyle iç mekan
türbülanslarını çok azaltan ama
yapısal olarak pek de uyumlu
görünmeyen Aircap adlı donanımından
ise vazgeçilmiş.
Aslına bakılırsa bu gayet iyi bir
karar olmuş.
AMG’nin Ride Control adlı
aktif süspansiyonu ise tamamen
yeni. Sistemin elektronik kontrollü
amortisörleri bir düğme
ile 3 kademeli olarak (Comfort,
Sport, Sport plus) ayarlanabiliyor.
AMG Performance Media
adlı opsiyonel sistem ise tam
bir yetişkin oyuncağı. Renkli
ekranda dijital olarak simüle
edilen göstergeler, yanal ve
uzunlamasına ivmeleri, fren
performansı, gaz pedalı ayarı,
tur ve sektör zamanları, motor
ve aktarma organlarındaki hararet
gibi telemetrik bilgileri gösteriyor.
Bu sistemi tasarlarken
AMG mühendisleri Japon oyun
konsollarını ve tabi ki Nissan
GTR’ı gayet iyi incelemişler gibi
hissettik. Çünkü GTR bu sistemi
uzun süredir ve standart donanımda
sunuyor.
Dedelerinin aksine SLS Coupe
ve Roadster aynı anda
piyasada olacak. Ancak üstü
açık versiyon için Almanya’da
8 bin 330 Euro, yani 195 bin
160 Euro’yu gözden çıkarmak
gerekecek. Şimdi nefesinizi bırakabilirsiniz!..
Teknik veriler
Mercedes SLS AMG Roadster
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş
V8 motor; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 6208 cc;
maksimum güç; 571 HP-6800
d/d; maksimum tork: 650 Nm-
4750 d/d; arkadan itiş; 6 ileri
DSG şanzıman; boyutlar (u/g/y):
4638/1939/1262 mm; boş ağırlık:
1660 kg; bagaj hacmi: 173 lt;
0-100 km/s: 3.8 sn; tüketim: 13.2
lt/100 km; CO2 emisyonları: 308
gr/km
Sonuç
Bir marka kendisini ve tarihi
daha iyi anlatamaz herhalde:
Martı Kanat’ı roadster versiyon
takip ediyor. Eskiden teknolojik
gerekliliklerin mecbur kıldığı
tasarımlar bugün pazarlama
stratejisi olarak bilinçli olarak
kullanılıyor. Aslına bakılırsa bu
hiç de kötü değil. Neticede SLS,
üstü ister açık ister kapalı olsun,
türünün en iyi otomobillerinden
biri. Ayrıca bu
kadar sıra dışı
olması da insanları
derinden
etkiliyor.
Yorum yazın