Dacia Duster ile ilgili açıkçası tereddütlerimiz
vardı: Fiyatı ile iddialı
olduğunu, sunacaklarınınsa fiyatına
paralel olacağını düşünüyorduk.
Fakat 1.5 lt dCi seçeneği ile konuğumuz
olduktan sonra tereddütlerimiz
tamamen yok oldu. Küçük sınıf
otomobil fiyatına iddialı bir SUV
satın almak isteyenler için Duster’ı
rahatlıkla tavsiye edebilirsiniz.
Duster’ın eli tasarım konusunda
da çok güçlü. Dikiz aynasından bakarken
ya da bir yerde çayınızı yudumlarken
Duster’ı hareket halinde
gördüğünüzde park halindekinden
çok daha fazla etkileniyor ve cazibesine
daha fazla kapılıyorsunuz.
Yani tasarımı asla ucuz değil.
Orta konsol ve diğer bazı yerlere
serpiştirilen ahşap görünümlü parlak
detaylar (Lauerate paketinde
standart) kalite çıtasını bir hayli
yükseğe çıkarıyor. Genişlik açısından
bir sorunu bulunmayan iç mekanda
ön ve arkadaki diz, baş ve omuz mesafeleri
son derece iyi. Duster’ın
bagaj hacmi de beklentileri çok rahat
karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik
konusunda elbette bazı yerlerde
sorunlar var ama bu donanım paketi
ile bunlar daha rahat göz ardı
ediliyor. Diğer Dacia modellerinde de
kullanılan iç mekan konseptinin
alışkanlıkla çözülen bazı kullanım
zorlukları var. Örneğin cam açma
düğmeleri önde orta konsolun üzerinde,
arkada ise iki koltuğun ortasında
konumlandırılmış. Su fıskiyesini
kullandığınızda, silecekleri manuel
olarak çalıştırmanız gerekiyor.
Görüş açıları konusunda sıkıntı yaşamadığımız
Duster’ın bu motordonanım
kombinasyonuyla sessizliği
de daha iyi. Benzinli seçeneğe göre
hızlanma isteğinin daha yüksek olması
ve yüksek hızlara daha kolay
ulaşılması da aracın başarılı özellikleri
arasında. Camlardan sızan
rüzgar sesi sürüş sırasında bizi çok
fazla rahatsız etmedi. Koltukların kalitesi
çok iyi olmasa bile bu durum
sürüşe olumsuz etki yapmıyor.
Süspansiyonun yumuşak ayarı
yüksek konfor sağlıyor. 5 ileri oranlı
manuel şanzımanın sürüşe yansıttığı
net bir olumsuzluk yok. İlk
hızlanmalar sırasında şanzıman üzerine
düşeni rahatlıkla yerine getirirken,
üst vitesler ekonomi odaklı
seçilmiş. Renault’nun 85 HP güç
üreten 1.5 lt’lik dizel motoru bu
araçta da iyi bir sonuç vermiş. Yakıt
tüketiminde şov yapan ünite, performans
konusunda eksiklik hissettirmiyor.
Yönlendirme kabiliyeti sınırlı bir
performans sunan Duster, kısa aralıklı
virajlarda biraz tedirginlik yaşatsa
da genel anlamda güven vermeyi
başarıyor. Otoyol kullanımlarında
da dengesini korumayı başaran
Duster, birçok rakibinden daha
iyi bir yol tutuş karakteri sunuyor.
Fren performansı ise güvenlik beklentilerini
karşılıyor.
Sonuç
Dacia Duster bu haliyle ödediğiniz bedelden
daha fazlasını sunan bir SUV. Dizel motor ve
üst donanım paketi ile Duster, tavsiye edilebilecek
bir araç haline geliyor. Ekonomik
bir fiyata satın alınan aracın yakıt tüketimi
de yüzleri güldürecek rakamlara ulaşıyor. Başarılı
tasarımı ile her türlü ortama ayak uyduran
Duster, herhalde ithal sıkıntısı ya da
başka bir sorun yaşamazsa ülkemizin en çok
satılan SUV’larından biri olur.
Yorum yazın