Bazen sayılar her şeyi
anlatamaz. Örneğin,
yeni Cayman’in 3.3 cm
uzadığı, dingil mesafesinin
6 cm arttığı, yüksekliğinin
1 cm azaldığı ve
ön camın 10 cm
daha önde olduğu
söyleniyor. Ardından
otomobille
bizzat karşılaşıyor,
20 inçlik jantların
Cayman S’e çok
yakıştığını görüyorsunuz.
Ancak geçirdiği değişim,
sayılarla ifade edilebilecek
şeylerin hepsinden daha
radikal. İnce ve alçak, daha
gergin ve daha erkeksi…
Çamurlukları kaslı ve arka
kısmı benzersiz bir heybet
hissi veriyor. Büyüleyici!
Kontak anahtarı hala
direksiyonun solunda,
devir göstergesi
hala ortada.
orta konsol ise öncüsüne
göre biraz
daha heybetli. Sürüş
pozisyonunu
anlatabilecek tek
kelimeyse ideal!
Ayrıca bu araçta “gerçekten”
bagaj var. Ön ve
arkadaki iki bölme toplandığında
425 lt gibi spor otomobiller için harika bir
değere ulaşılıyor.
Baz Cayman’de 2.7 lt 275
HP’lik bir makine kullanılıyor.
Konuğumuz Cayman
S’te ise 911’den alınarak
gücü hafifçe dizginlenen
3.4 lt 325 HP’lik boxer görev
yapıyor. Test aracımızın
motoru çift debriyajlı ve 7
ileri oranlı PDK şanzımanla
(2.826 Euro) kombine
edilmişti. Boxer motor gaz
komutlarına muhteşem bir
direktlikle tepki veriyor ve
canlı bir şekilde devirleniyor.
PDK şanzımanın vites
düşürürken otomatik
olarak verdiği ara-gazının
boğuk sesleri de harika.
Tüm sürüşlere kesintisiz
bir ses fırtınası eşlik ediyor.
Cayman yolda çok canlı
ve aşırı keskin hislere sahipmiş
gibi ilerliyor, virajları
pergel hassasiyetiyle
alıyor ve artık elektromekanik
olan direksiyon her
türlü komutu anında yerine
getirerek yönlendirmeye
dönüştürüyor. En önemli
şeyse tüm bunları yaparken
sürücüsünü asla zorlamıyor
olması ve kendisi
de en küçük bir zorlanma
hissettirmemesi. Cayman
S’te sürücüsünü rahatsız
eden veya can sıkan en
küçük bir şey bile yok. Örneğin
süspansiyon görevini
harika bir şekilde yapıyor.
~Tabi ki sert ama asla omurga
sağlığınız için tehlikeli
değil. Hatta kendi sınıfını
yaratıyor diyebiliriz.
Hızlı ve canlı Cayman
S’ın en ciddi rakibinin
kendi markasından gelme
ihtimali yüksek: 911. Ön
sayfadaki grafik, ikilinin
birbirine ne kadar yaklaştığını
açık bir şekilde ortaya
koyuyor. En önemli fark,
PDK şanzımanlı Cayman
S’in Almanya’da 66 bin 944
Euro’ya, PDK’lı 911’in ise
93 bin 728 Euro’ya satılıyor
olması. İşte sayılar en
anlaşılır dili burada, yani
fiyatlarda konuşacak.
Beğeni toplayanlar
Motor, şanzıman,
süspansiyon, direksiyon
frenler… Neredeyse her şey
mükemmel.
Can sıkanlar
Ciddi bir rakibi yok. Tabi
ki ağabeyi 911 dışında. Ancak
onun da fiyatı çok yüksek.
Sürpriz oldu
Elde edilen büyük ilerleme
inanılmaz: Dizayn ve
teknolojide öncüsünü açık ara
geride bırakmış.
Teknik veriler
Porsche Cayman S PDK
Arkada uzunlamasına
yerleştirilmiş 6 silindirli
boxer motor; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 3436 cc;
maksimum güç: 325 HP-7400
d/d; maksimum tork: 370
Nm-4500 d/d; arkadan itiş;
7 ileri PDK şanzıman; bagaj
hacmi (ön/arka): 150/275
lt; yakıt deposu: 64 lt; boş
ağırlık: 1350 kg; 0-100 km/s:
4.9 sn; maksimum hız: 281
km/s; tüketim: 8.0 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 188 gr/km
Sonuç
En fazla 5 yıldız verilebiliyor ve PDK
şanzımanlı Cayman S bunların tümünü
topluyor. Başından ucuna harika yapılmış
bir otomobil. Etkileyici görünüyor, çok iyi
gidiyor ve asla konforsuz da olmuyor. Durum böyle olunca
yüksek fiyat da göreceli hale geliveriyor. Stefan Voswinkel
Yorum yazın