Tasarım açısından baktığımızda
heyecan duyulan ender otomobillerden
birisi olduğunu gizlemeden
söyleyeceğimiz otomobilin, sürüş
özellikleri ise adeta ağzımıza bir
parmak bal çaldı.
Sportif bir karakteri sahip olan
A5’in, cabrio çekiciliğine bürünmesini
bir kenara bırakın, bunun kumaş
tavanla yapılmış olması bile görsel
açıdan çok farklı bir keyif yaşatıyor.
Profilden bakıldığında kapı geçişinin
neredeyse hiç belli olmaması kusursuz
bir görüntü yaratıyor. Klasik
kumaş tavan son derece hafif olmasının
yanında 15 saniyede açılıp, 17
saniyede kapanma özelliğiyle de
kolaylık sunuyor. Üstelik 50 km/s’ye
kadar hızlarda tavanı araç hareket
halindeyken de açıp kapatmak
mümkün. Tavanın açıkken çok fazla
bir yer kaplamaması sayesinde
otomobil, cabrio kullanımda bile
320 lt gibi hatırı sayılır bir bagaj hacmi
sunuyor.
Yaşam alanında ise bazılarının
hoşuna gitmeyen koyu turuncu bir
rengin ağırlığı göze çarpıyor. Uzun
dingil mesafesi sayesinde geniş bir
iç mekanın sunulduğu araçta dört
kişi rahat bir yolculuk yapabiliyor.
Zarif bir yaşam alanının karşımıza
çıktığı A5 Cabriolet, sürücü odaklı
kokpit ve orta konsol tasarımına
sahip. Kolay kullanılan kumanda
elemanları ile donatılan iç mekanda
ideal sürüş pozisyonu da çok rahat
ayarlanıyor. Elektrikli kemer uzatıcıları
sayesinde bu tip otomobillerde
zor olan kemer kullanımı kolaylaştırılmış.
İç mekanın sessizliği ise
başarılı. Tavan açık olduğu zamanlarda
rüzgarın yaşam alanında çıkardığı
gürültü ve türbülanslardan
çok fazla rahatsız etmedi.
A5 Cabriolet’nin diğer bir önemli
silahı ise 211 HP güç üreten 2.0
TFSI motoru. 1500 d/d gibi oldukça
alçak bir devirde kullanıma sunulan
350 Nm’lik tork, başarılı bir çekiş
karakteri kazandırıyor. Audi’nin
en iddialı olduğu konulardan biri
olan “quattro” adlı dört tekerlekten
çekiş sistemi bu araçta görev yapıyor.
Tekerlekler arasında kusursuz
bir şekilde dağıtılan güç her açıdan
sevdiğimiz bir sürüş karakterinin ortaya
çıkmasını sağlıyor. Neredeyse
hiç boşluğu olmayan direksiyon sürücünün
isteklerini anında yerine getiriyor.
Dört lastiğin birbirleri ile
uyum içinde hareket ettiği araçta,
sanki robotize bir karakter varmış ve
tüm mekanik sistemler birbirleri
ile iletişim kuruyormuş gibi hissediliyor.
Elbette bu sistemleri idare
eden bir beyin var ama anlatmaya çalıştığımız,
bunların birbirleri ile konuşarak
iletişim kurdukları yönündeki
hislerimiz. İyi çalışan bir fren
sistemine de sahip olan otomobilin
sahip olduğu diğer bir silah da 7 ileri
S-Tronic şanzıman. Çok hızlı vites
değişimleri ile göz dolduran bu
otomatik şanzıman, ekonomik tüketim
değerlerine ulaşılmasında da
önemli bir rol üstlenmiş. Sert bir süspansiyon
sisteminin görev yaptığı
araç, bol çukurlu zeminlerde biraz
rahatsızlık veren bir karaktere sahip
ama bu çok önemli bir sorun değil.
Sonuç
Audi A5 Cabriolet bizlerle beraber olduğu süre
boyunca hepimizin ağzına birer parmak bal
çaldı ve aramızdan ayrıldı. Olumlu anılara sahip
olduğumuz A5 Cabriolet, iddialı tasarımı,
başarılı iç mekanı ve en önemli kozu olan kusursuz
sürüş karakteri ile akılları baştan almak
için yaratılmış gibi. Her açıdan sevdiğimiz
otomobilin yüksek fiyatı ise onu yollarda çok
fazla göremeyecek olduğumuzun en önemli
habercisi.
Bir yanıt yazın