Bu yıl Batı Karadeniz Bölgesi’nde düzenlenen Competus Keşik Konvoyu 2010’a, Türkiye’nin farklı illerinden gelen katılımcılar ve destek ekibi ile birlikte toplam 12 araç ve 32 kişi katıldı. Konvoyda Lassa Competus lastiklerinin yaklaşık 1200 km boyunca asfaltta ve yol dışında sürüş özellikleri ve dayanıklılıkları test edildi. İlk gün öğle saatlerinde, Sabancı Center’de Lassa Marka Yöneticileri, konvoy lideri Ümit Işın ve konvoy koordinatörü Arda Varol’un kısa bilgilendirmesi ve tanışmadan sonra, asfalt için kullanılan Competus H/L lastikleri takılı 4×4 araçlarını teslim alan katılımcılar Bolu’ya kadar asfalt ve otobanda lastikleri deneme olanağı buldular. Oldukça konforlu biçimde yapılan yolculuğun ilk etabı akşam saatlerinde Bolu’da son buldu. İkinci gün, Gerede-Esentepe yönünden, bu kez “All Terrain” özellikli Competus A/T takılı araçlarla “off road” parkuruna girildi. Muhteşem Karadeniz ormanları ile çevrili orman ve dağ yolları, yayla köyleri ile Arkut Dağı aşılarak yerel özelliklerini büyük oranda koruyan Pazarköy’e varıldı. Pazarköy göletinde yağmur altında verilen öğle yemeği molasından sonra, Yenice ormanlarına rota çevrildi. Odunsu tür çeşitliliği en yüksek olan Yenice Ormanları, anıt niteliğindeki ağaçları, derin vadileri, akarsuları ve barındırdığı yaban hayatı çeşitliliğiyle Avrupa’nın “100 orman sıcak” noktasından biri olarak kabul ediliyor. Derin çamur geçişleri ve iddialı tırmanma parkurlarının yer aldığı ikinci gün, Anadolu’nun en güzel kentlerinden Safranbolu’daki konaklama ile sonlandı.~ Üçüncü gün rota, bu kez Batı Karadeniz’in en büyük yaylası olan Uluyayla ve Kırlangıç mağarası idi, bu kez katılımcılar, çimen ve çamur yoğunluklu zeminde lastikleri test ettiler. Mağara muhteşem olmasına rağmen yağan yağmurlarla yükselen su seviyesi, çok derinlere ulaşmaya izin vermedi. Öğlen molasının ardından dekovil tünellerini de kullanarak zorlu bir parkurdan geçilerek, tarifsiz güzellikteki Ilıca şelalesinde yüzme molası verildi. Zorlu gün, konvoyun belki de en heyecanlı off-road deneyiminin yaşanmasına olanak sağladı, Ballıdağ’daki kamp alanına kadar olan yol derin yarık ve çamur geçişleri ile birlikte adrenalinin oldukça yüksek ve eğlenceli anlar yaşanmasını sağladı. Üçüncü gün de, kamp ateşinin sıcaklığı ve birlikte yenen akşam yemeği ile son buldu. Dördüncü gün doğada uyumanın verdiği zindelikle uyanan katılımcıların rotası artık Ilgaz Dağı idi. Bakacak yangın kulesine değin yine zorlu çamur geçişlerinin olduğu parkurda, Bakacak Yangın kulesi’ne gidilerek, panoramik manzara izlendi. Gezinin üzücü anları, yanan orman alanları görüldüğünde yaşandı. Batı Karadeniz’inen fazla doğal yaşam çeşitliliğine sahip Ilgaz Ormanları’nda yanmış alanlar, birer kara leke olarak görülüyordu. Gün, “uçan tilki” aktivitesi ile devam etti. Oldukça eğlenceli bir aktivite olan “uçan tilki”, nehrin iki yakası arasına gerilen iplerden kayarak yapılan ve yaklaşık 150 metre açıklığın geçildiği, keyifli bir aktivite. Yemeğin ardından zorlu bir sürüş ile Ilgaz Dağı Büyük Hacat zirvesine ulaşıldı. Zirvede Türk Bayrağı selamlandıktan sonra, Beçin üzerinden, çok az kullanılan yollardan Ilgaz Dağı kayak merkezine varıldı.~ Günün sürprizi ise konvoyda “süpürücülük” görevini yapan Türkiye off-road şampiyonu Mehmet Becce’nin, standart araçlarımızın çıkamadığı tepe noktasına kendi aracı ile çıkması ve geri geri inmesi idi. Artık iyice kaynaşan katılımcılar günün sonunda akşam yemeği ve sertifika töreni ile yorgunluklarını attılar. Son günün sabahı, içleri kaplayan ayrılık hüznü ile Kırkpınar Gölü’nden geçerek, bu bölgeye özgü köylerden Bayramören’e ulaşıldı. Bu noktadan sonra katılımcılar bir süre de asfaltta araçlarını kullanarak Gerede’ye vardı ve yenen öğle yemeğinin ardından, keşif konvoyu, bir sonraki seneye kadar mola verdi.
Yazı ve fotoğraflar: Auto SHOW okuru Doç.Dr. Mustafa N. İLHAN Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Ankara
Yeni Subaru Forester
Subaru Forester modeli Euro NCAP* güvenlik testlerinden beş yıldız aldı.
Bir yanıt yazın