BMW 3 Serisi yenilenmesinin ardından
bize göre lüks sınıfta çıtayı biraz daha
yükseğe yerleştirdi. Çıta belirleme
konusunda baz alınan otomobillerden
biri olan 3 Serisi bu hafta testimize 320d
seçeneği ile konuk oldu. 320i, 320d ve 328i
seçenekleri ile ülkemizde satışa sunulan
aracın fiyatı 44 bin 308 Euro’dan başlıyor. 184
ve 245 HP güç üreten motor seçenekleri ile
performans beklentilerini çok rahat karşılayan
3 Serisi, keyif ve güvenlik öncelikli araçlardan
biri. BMW modelleri içinde konumlama ve satış
başarısı açısından baktığımızda önemli bir
noktada bulanan 3 Serisi, sunduğu özelliklere
daha fazlasını ekleyerek bunu bir adım daha
ileriye taşımak istiyor.
Sunduğu keyif seviyesini şu şekilde özetlememiz
mümkün olabilir; Bu otomobilin
hangi koltuğunda oturuyor olursanız olun,
yollar artık size daha keyifli ve daha eğlenceli
gelecek. Fakat sürücü koltuğunda oturuyorsanız
kendinizi çok farklı bir dünyanın içinde
bulacaksınız.
Sürücü odaklı bir tasarımı benimseyen
BMW, bu geleneği 320d’de de aynen devam ettiriyor. Sürücüye dönük tasarlanmış bir
kokpit ve orta konsol tasarımı bu konuda
elbette etkin bir rol oynuyor. Ama bu otomobilin
sanki bütün detayları sürücünün
önceliğinde olacak şekilde tasarlanmış.
Kumanda elemanlarının tamamına çok
rahat bir şekilde ulaşılıyor ve müzik sisteminin
kumanda elemanlarının parmağınızı
üzerine getirdiğiniz andan itibaren
hangi kanalda olduğunuzu göstermesi
gibi nedenlerden dolayı ona sürekli olarak
dokunmak istiyorsunuz. Bu kumanda
elamanları parmağınızı algılıyor ve daha
önceden kayıt ettiğiniz radyo istasyonlarının
isimlerini, kanalları değiştirmeden
gösteriyor. Ayrıca müzik sisteminin performansı
çok rahat beğeni kazanırken,
nostaljik bir yapıya sahip olması da keyfi
artırıyor.
~Tüm sistemleri takip edebildiğimiz büyük bir ekrana ev sahipliği yapan
yaşam alanında ilk bakışta bu ekran
biraz rahatsız edici bir görüntü
oluşturuyor. Orta konsolda BMW
ruhunun biraz dışına çıkılmış diye
düşündürüyor ama sonrasında kullanışlılığı
ile beğeni topluyor. Vites
konsolunun olduğu bölümde yer
alan bir kumanda elamanı ile aracın
bütün sistemleri bu ekrandan kontrol
edilerek ayarlanabiliyor.
Bu araçta beğenimizi kazanan
en önemli noktalardan biri hızın
ön cama yansıtılma şekli oldu. Bu
tip tasarımlarla son dönemlerde
sıklıkla karşılaşıyoruz ve inanılmaz
kullanışlı buluyoruz.
Gözümüzü hiç yoldan
ayırmadan hangi
hızda gittiğimizi rahatlıkla
takip edebilmek
önemli bir artı.
320d’de de bu sistem
son derece iyi çalışıyor
ve önemli bir
güvenlik sağlıyor.
Bu otomobilin belki
de en önemli artısı direksiyon simidi
başta olmak üzere yönlendirme
sisteminin çalışma karakteri. Bazılarına
çalışma karakteri ile biraz sert
gelmiş olsa bile BMW direksiyon
sistemleri konusunda var olan en iyi
üretimleri yapan markalardan biri.
Otomobilin bütün karakterini elinizi
simidin üzerine koyduğunuz anda
hissediyorsunuz. Sistemin çalışma
karakteri başarılı ama özel olarak
verdiği his konusunda övgüyü hak
ediyor.
Sürüş pozisyonu ve ferahlık konusunda
da bu otomobille ilgili
aslına bakarsanız bazı eleştiriler
var. Bu sınıfın ölçülerine göre dar
bir alan sunulduğu iddiaları da var.
Tamam, bunlar ölçümlerle bakıldığı
zaman doğru ifadeler olabilir ama
bunu sevenlerin sayısının beğenmeyenlerden
çok daha fazla olduğunu
düşünüyoruz.
~Tasarım açısından baktığımızda
ise tipik BMW ve tipik 3 Serisi
karakterinin aynen devam ettiğini
görüyoruz ve bu uygulamanın iyi
olduğunu düşünüyoruz. 3 Serisi yenilenmesi
ile birlikte en önemli atağını
arka görünüm konusunda yaptı
ve 5 Serisi ile benzer
bir karaktere sahip
olması ile çok daha iyi
bir görünüm kazandı.
Tasarım konusunda
3 Serisi en iddialı
otomobillerden biri,
bunu yenilenmesi ile
birlikte bir adım daha
ileriye taşıdı. Sürüş
özellikleri açısından
güvenli bir otomobil olduğunu atılan
kısa bir turun ardından ispatlayan
320d, 184 HP güç üreten dizel
motoru ile performans beklentilerimize
de zorlanmadan cevap verdi. 8
ileri oranlı otomatik şanzımanla çok
etkileyici bir uyum yakalayan dizel
ünite, yakıt tüketimi konusunda
ise son derece cimri. Ortaya çıkan
sonuçlar onu ekonomik otomobiller
sınıfına sokabilecek seviyede. Güç,
performans ve tüketim üçlüsünü bir
araya getirdiğimiz zaman.
Sonuç
BMW 3 Serisi yenilenmesi
ile birlikte
çıtayı biraz daha yukarıya
taşıdı. Aslında
beklediğimizden
daha fazla desek bile
doğru olabilir. Motor
seçenekleri ile performans beklentilerine
zorlanmadan yanıt veriyor ve bu sırada
cimri tüketim sonuçlarına da imza atıyor.
Sürücü öncelikli bir tasarıma ev sahipliği
yapması ile birlikte 320d, kullanmaktan
en çok keyif aldığımız araçlardan biri
oluyor. Tasarım konusunda özellikle arkadan
görünümü çok daha çekici bir hal
alan araç, BMW markasının en önemli
modeli ve bu durum daha uzun yıllar
boyunca sürecek dedirtiyor.
Bir yanıt yazın