Genel

Keyif kaynağı

SUV’u Mokka’nın bir prototipini kullanma fırsatı bulduk.

Rainer Bacher gösterge panelini
dikkatli, hatta sevgi dolu
bir yumuşaklıkla okşuyor:
“İspanya’dan şimdi geldi.
Öncesinde İsveç’teydi. Şimdiyse
önünde “Bake and Freeze”, yani
pişirme-dondurma testleri var”…
Opel mühendisinin sözünü ettiği
“Bake and Freeze” testi, aracın
art arda ve sürekli olarak sıcak
ve soğuk ortamlarda test edilmesi
anlamına geliyor. Burada amaç,
otomobilin normal kullanım şartlarını
aşırı hızlandırılmış bir şekilde
simüle etmek.

Bacher’in direksiyonunda olduğu
beyaz renkli örnek, Mokka’nın seri
üretime geçmeden önce üzerlerinde
son teknik düzeltme ve ayarlamaların
yapıldığı çok sayıdaki prototipten
sadece biri. Testler bittiğinde
bu araç da diğerleri gibi hurdaya
ayrılacak. Bunu söylerken “iyi ki
o anda orada olmayacağım” diyen
Bacher’in, aracı ne kadar sevdiğini
anlıyorsunuz. Ön seri üretim araçların
basın test sürüşü öncesinde
Opel, bu prototipi sürüş izlenimleri
için lisansör dergimiz Auto Bild’de
teslim etti. Aracın ön ve arka kısımlarında
hala hafif kamuflaj izleri,
iç mekandaysa ölçüm aletlerinin
bağlandığı birçok kablo görmek
mümkün. Bunların dışındaysa prototip,
seri üretim kardeşleriyle bire
bir aynı.

1.4 lt 140 HP’lik turbo motoru
aracı rahatlıkla hareket ettiriyor
ve kısa sürelerde yüksek hızlara
çıkarabiliyor. Mokka Ekim ayında
piyasaya çıktığında bu motor ilk
etapta sadece 4 tekerlekten çekişle
kombine edilecek. 65 kg daha hafif
olan önden çekişli versiyon ise daha
sonra piyasaya çıkarılacak.
Opel’e göre bu araç, subcompact
(kompakt altı) sınıftaki ilk Alman
SUV’u. Aslına bakılırsa subcompact
pek de uygun bir isimlendirme değil: Sportif kelimesi daha uygun
olurmuş. Çünkü Mokka’nın sürüş özellikleri,
giriş seviyesi arazi araçları
gibi değil, bir mini-spor-SUV gibi.
Mokka kesinlikle keyif verici bir
araç: Virajları canlı ve kıvrak bir şekilde
alıyor, bu sırada fazla yana yatmıyor.

~Yani standart bir filtre kahve
değil de bir double-expresso gibi.
Ancak burada, Mokka’nın keyifli gezinti
taleplerini de rahatlıkla karşılayabildiğini
hatırlatmak gerekiyor.
Örneğin 18 inçlik büyük jantlarına
rağmen süspansiyon hala konforlu.
Motor ve yol rüzgarı sesleri ise
yüksek hızlarda bile düşük kalıyor.
Ayrıca elektrikli servo direksiyonun
ayarları da başarılı: Direkt çalışıyor,
hızlı ve hassas tepkilere sahip.
Ayrıca dönüş çapı da standart bir
Astra ile aynı gibi hissettiriyor. 4.28
m’lik boyu ise Mokka’yı, günümüz
kompakt sınıf boyutlarına oturtuyor.
Virajlı şehir dışı yollarda Mokka,
beklenmeyecek derecede keyifli.
Turbo motor gaz komutlarına hızlı
tepkiler veriyor ve yerleşim alanı
çıkışlarında vites küçültmeye gerek
duymadan canlı bir şekilde hızlanabiliyor.

Normal şartlar altında
Mokka 4×4, önden çekişli olarak
ilerliyor, ön tekerlekler patinaja
düştüğünde ise güç (çok diskli bir
kavrama üzerinden) yüzde 50’ye
varan oranlarda arka tekerleklere de
yönlendiriliyor. Bu sayede Mokka,
herhangi bir güç aktarım problemi
yaşamıyor. Araç için yokuş iniş asistanı
da planladıklarını söyleyen Bacher
sözlerine şöyle devam ediyor:
“Ancak müşterilerin yüzde 99’unun
araçlarını araziye sokmayacağını
düşünüyoruz.”

Yüksek yapı sayesinde binişler
gayet rahat. Yani aracın içine doğru
alçalarak bükülmenize gerek kalmıyor,
her iki koltuk sırasına da dik
bir şekilde dizlerinizi hafifçe kırarak
rahatça biniyorsunuz. Bu ebatlardaki
bir araç için Mokka, gayet başarılı
bir iç mekan kullanımı sunuyor.
Bunlara, öne ve yanlara doğru, çok
iyi olan görüş de ekleniyor. Ancak
Opel’in tipik zayıflığı olan düğmelerle
aşırı yüklü orta konsola burada
da rastlıyoruz. Karmaşık bagaj
bölmesi genişletme sistemi de çok
amaçlı bir otomobil için pek de iyi
bir özellik değil. Neyse ki koltuk
sırtlıkları yatırıldığında 1372 lt gibi
hatırı sayılır bir hacme ulaşılıyor.

Sonuç

Canlandırıcı bir etkisi var ve zamanlaması
doğru. Başarılı bir yeni model Opel’in
kesinlikle işine yarayacaktır. İşte Mokka
tam da bu rolü oynayabilecek özelliklere
sahip. Mini-SUV’lar büyümenin anahtarı
ve Mokka da bunun için gerekli reçeteyi
sunuyor. İlk sürüş izlenimleri kesinlikle
etkileyiciydi. Aynı şey 19 bin Euro’nun
altında olması beklenen baz fiyat (1.6 lt)
için de geçerli.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.