İLK İZLENİMLER
(+) İleri seviyede yolculuk konforu; yüksek değişkenlik sunan iç mekan; etkileyici iç mekan genişliği; devasa bagaj (2385 lt) hacmi.
(-) Çok büyük boyutlar; vasat görüş özellikleri; artık demode kalan kumanda konsepti.
NELER YENİ?
Otomobil ön ve arkasında küçük kozmetik yenilikler yapılmış. Üst dizel motorun gücü 41 HP artarak 265 HP’ye ulaşmış. Donanımlar, ölü açı asistanı ve aux bağlantısıyla tamamlanmış. Uzayan boy nedeniyle yükleme kapasitesi 622 kg’a gerilemiş.
SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Uzun yolculuklarda bu mega-Mercedes, en yüksek seviyede keyif sunuyor. Ağır direksiyon ve ağır kanlı kullanım özellikleri bu nedenle pek rahatsız edici olmuyor. Havalı süspansiyon (opsiyonel) zemin darbelerini çok iyi yok ediyor. Sessiz çalışan dizel motor çok güçlü bir makine. Aracın boyutları ve ağırlığı (2.4 ton) dikkate alındığında 9.3lt/100 km’lik tüketim rakamı gayet iyi.Şehirdeyse bu keyif strese dönüşüyor. İş çıkışı trafiğinde bu 5.16 m’lik devle ilerlemek, Monte Carlo yat yarışına bir süper tankerle katılmaya benziyor. Tüm bu özellikleri, aracın ABD pazarı için hazırlandığını hissettiriyor.
SONUÇ
Aşırı keyifli ve geniş hacimli bir gezinti aracı arayanlar için ilk seçenek olmalı. Ancak bu kişinin, geniş bir garajı ve sıkışık şehir trafiğinde daha rahat kullanabileceği ikinci bir otomobilinin de olması gerekiyor.
TEKNİK VERİLER
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş turbo dizel V6; motor hacmi: 2987 cc; maksimum güç: 2265 HP-3800 d/d; 620 Nm-1600 d/d; 7 ileri otomatik şanzıman; 0-100 km/s: 7.7 sn; maksimum hız: 235km/s; tüketim: 8.5 lt/100 km; CO2 emisyonları: 223 gr/km
Yorum yazın