Eskiden kompakt SUV sınıfında
seçenekler çok fazla değildi. Oyuncu
sayısının az olduğu bu dönemlerde
Toyota RAV4, sınıfının lideriydi.
Ancak artık zaman değişti ve neredeyse
tüm markaların bu sınıfta birer
oyuncusu oldu. Durum böyle
olunca hakimiyet el değiştirirken,
RAV4’ün gücü azalmaya başladı.
Tüm hamlelerini ince eleyip sık
dokuyarak yapan Japon firma, sonunda
bekleneni yaptı ve RAV4’ü yeniledi.
Yenileme çerçevesinde adeta
baştan yaratılan ve marka kimliğinde
yer alan SUV sınıfının belirleyicisi
olma özelliğini de yanına alan
RAV4, pazara çok hızlı bir dönüş
yaptı.
Toyota’nın “Optimal Drive Teknolojisi”
adını verdiği sistem ile yenilenen
RAV4, gerçekten ciddi bir değişimden
geçirilmiş. Markanın köklü
arazi aracı deneyiminden faydalanılan
araç, dikkat çekici bir tasarıma
bürünmüş. RAV4, yeni ön tasarımı,
farları ve tampon yapısı ile
güçlü ve çekici bir etki uyandırıyor.
Krom kaplı ızgarası ile kalite hissini
destekleyen araç, kaslı motor kaputu
tasarımı ile dinamizme gönderme
yapıyor. Profilden bakıldığında
güçlü bir omuz çizgisi ile beğenimizi
kazanan araç, arka tarafta
ise bagaj kapağına asılı yedek lastiği
ile SUV karakterini koruyor. Yeni
nesil SUV’larda bu tür tasarımlar göremiyor
olduğumuz için RAV4, bu
heyecanı bize yaşatan ender araçlar
arasında yer alıyor. Ama yan tarafa
doğru açılan bagaj kapağı kapatılırken,
yedek lastiğin olduğu bölümden
ucuzluk hissi veren mekanik bir
ses geliyor. Bu ses test sürüşü sırasında
birçoğumuzu önemli bir şekilde
rahatsız etti.
Yaşam alanına geçildiğinde ise
ferahlık seviyesinin oldukça yüksek
olduğunu belirtelim. Kullanışlı ve ergonomik
bir tasarıma sahip olan yaşam
alanı hareketli koltuklarıyla
(Easy Flat) da beğenimizi kazandı.
İdeal sürüş pozisyonunu bulma konusunda
önemli bir sıkıntı yaşamamız
da olumlu bir özellik.
Sürüş karakteri açısından baktığımızda
da RAV4 kendisinden emin
bir tavır sergiliyor. Güçlü benzinli
motor araca atak bir karakter kazandırırken,
MultiDrive S adı verilen
şanzımansa motorun gücünü biraz
törpülüyor. Bu CVT şanzıman aynı
zamanda iç mekana motor gürültüsü
yansımasına da neden oluyor.
Yine de otomatik şanzıman ve benzinli
motorun birleşimi iyi.
158 HP güç ve 198 Nm tork üreten
motorun otomatik şanzımanla
birlikte rahatsız eden tek yanı tüketim
oluyor: Yaptığımız testler sırasında
9.5-10 lt aralığında tüketim sonuçları
ortaya çıktı.
Süspansiyonun konforu ise çukurlu
yollarda bile iyi: İç mekana
yansıyan darbeler yok denecek kadar
az. Fren pedalının dozlama hassasiyetini
sevdik.
Sonuç
RAV4 tarihin en güzel ve en çekici halini alarak
karşımıza çıktı. Land Cruiser ile benzer
bir tasarımın kullanılmış olması çok yerinde
bir karar. Kendine has çizgileri de devam eden
araç, makul başlangıç fiyatıyla da öne çıkıyor.
Elbette bu fiyata benzinli motorlu bir araç
satın alma isteği size kalmış bir karar. Çünkü
piyasada aynı fiyata dizel motor-otomatik
şanzıman kombinasyonlu bir araç alma
şansı da var.
Bir yanıt yazın