Kış lastiği regülasyonuna uyum süreci

Lastik Sanayicileri Derneği (LASDER), kış lastiği kullanımının zorunlu hale getirilmesini kapsayan yönetmeliğin uygulamaya konması amacıyla faaliyetlerine devam ediyor.

Konuyla ilgili açıklama yapan LASDER Başkanı ve Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman birçok Avrupa ülkesinde zorunlu olan kış lastiği uygulamasının Türkiye’de de tam anlamıyla yürürlüğe girmesi ve doğru şekilde uygulanabilmesi için üreticiye ve son kullanıcıya gerekli desteğin verileceğini vurguladı. Kış lastiği kullanımının önemiyle ilgili olarak kamuoyunun farkındalığını arttırmaya yönelik çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Bayman, kış lastiği regülasyonlarının uygulanmaya konulması sürecinde, Bakanlık faaliyetlerini destekleyeceklerine, hem üreticilerin hem de son kullanıcının mağdur edilmemesi adına dernek olarak üstlerine düşen sorumlulukları hassasiyetle yerine getireceklerine özellikle dikkat çekti. Bayman: “LASDER olarak tüketicilerin her şeyden önce can ve mal güvenliği için ilgili yönetmeliğe uygun hareket etmelerini, lastik üreticilerinin de tüketicilerin bilinçli seçim yapmalarına destek olmalarını tavsiye etmekteyiz” dedi.

Kış lastiği neden gerekli?


Emniyetli bir sürüş için kış lastiklerinin sadece karlı havalarda değil, hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü tüm durumlarda kullanılması gerekiyor. Türkiye’de kış aylarında hava koşullarının sertleşmesiyle birlikte trafik kazalarının %20 oranında arttığı gözlemleniyor. Bu dönemde daha iyi yol tutuş, güçlü çekiş ve kısa fren mesafesi sağlayan kış lastiklerinin kullanımı hayati ve maddi kayıpların önlenmesi adına büyük önem taşıyor.

İçeriğindeki yüksek silika oranı ve özel karışımları sayesinde, ıslak zeminde yol tutuşu kuvvetli olan kış lastikleri; 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda, yumuşaklığını ve tutunma özelliğini koruyor; özel deseni sayesinde de karlı zeminde ilave çekiş sağlıyor. Bütün bu teknik özelliklerin sonucu olarak, yaz lastikleriyle 50 km/s hızla giden bir aracın fren mesafesi 44 metre iken, kış lastikleriyle bu mesafe 36 metreye kadar düşüyor. Bu kısalan 8 metrelik fren mesafesi de yaklaşık iki binek araç boyuna denk geliyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.