Peugeot, küçük, sportif GTi’lar geliştirme konusunda başarılı deneyimlere sahip. 205 GTi, 306 GTi ve 106 GTi modelleri bunlar arasında hemen ilk akla gelenler arasında. Bir süredir çevreci ve aile modellerine öncelik veren Fransız aslanı, markanın motorsport köklerine ve geleneklerine RCZ modeliyle sahip çıkmak istiyor. 308, 3008 ve 5008 ortak platformunu kullanan RCZ, yüksek performanslı motorlarının yanı sıra, sıradışı ama çok çarpıcı, çok aykırı, çok iddialı ve de çok cesur bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Fuarda tanıtılan konseptiyle hemen hemen aynı tasarımla seri üretime geçen RCZ, baştan sona Peugeot’nun kendi tasarım merkezinde şekillendirilmiş (Pininfarina bu kez de işsiz mi kaldı?)… Önde yüksek bir burun, geriye doğru uzatılmış farlar, bombeli kaput ve şişkin burun yapısı, aracın Audi TT ile olan benzerliğini ortaya koyuyor. Standart olarak sunulan 19 inçlik jantlar ve dışarı doğru taşan şişkin çamurluklar, profildeki kaslı görünümü tamamlıyor. Bu tarz sportif ve performanslı otomobillerde tasarımcılar, önden görünüş kadar, arka çizgilere de özel önem verirler çünkü yolda, aniden aynanızda beliren küçük sporcu, siz ne olduğunu dahi anlayamadan hemen önünüzde bitiverir ve sizde bu aracın arka tamponunu ve egzoz çıkışını seyretmek zorunda kalırsınız. İşte bu seyrin sıkıcı bir hal almaması için çaba gösteren RCZ tasarımcıları, arkada da oldukça farklı bir tasarım oluşturmuşlar; çift bombeli arkacam, yine çift bombeli, karbon esaslı tavanla ustaca birleştirilmiş. Bu çift bombe aynı zamanda RCZ’nin, 2+2 oturma pozisyonlu bir coupe olduğunu da söylüyor. ~Ayrıca arka bölümde yer alan aktif kanat 85 km/s’in üzerinde hızlarda (hıza göre iki farklı açıda) açılarak yol tutuşa katkı sağlıyor. Bu kanat istenirse, iç mekandaki bir düğmeyle açılıp kapatılabiliyor da. Gerçekten de otomobilin iç kısmına adım atıldığında, iç mekan tasarımında ön bölümün öncelikli olduğu görülüyor. Önde geniş bir oturma alanı, geniş bir yan cam, derinlemesine uzayan bir kokpit ve alabildiğine geniş açılan kapılar var. Geniş açılan bu kapı sayesinde hem öne, hem de arkaya geçişler kolaylaşıyor ancak dark park alanlarında kapıya hasar vermemek için dikkatli olmak gerekiyor. Ayrıca orta direğin olmaması sebeiyle, sürücü ve ön yolcunun emniyet kemerine erişim için biraz geriye uzanması gerekiyor. Bu kemerlere kolay erişim için ilave edilecek bir klavuz, bu alanda ergonomiyi artırabilir. Benzer şekilde, kokpit tasarımında, havalandırma ve ses sistemi kumanda ve arayüzlerinde, hatta direksiyon ve vites kolunda, platform kardeşleri 308, 3008 ve 5008’lerle benzerlikler hissediliyor. Dış tasarımda böylesine özgün bir aracın, iç tasarımında da daha fazla özgün unsurlara yer verilebilirdi. Öte yandan koltuk tasarımlarının CRZ’ye özgün ve eşsiz olduğunu da vurgulamak gerekiyor. Yine benzer şekilde, iç mekanda kullanılan malzemelerin, kaplamaların ve işçiliğin üst seviyede olduğunubelirtmek gerekiyor. Peugeot RCZ Eylül ayında Türkiye’ye geliyor. İki farklı benzinli motor seçeneği bulunacak. Bu motorların her ikisi de 1.6 lt hacimli.~ Küçük hacim, fiyatların uygun tutulabilmesine olanak sağlamış. 156 HP gücündeki 1.6 THP versiyonu 6 ileri manuel veya yeni bir 6 ileri otomatik vitesle satın alınabilecek. 200 HP’lik versiyon ise sadece 6 ileri manuel vites kutusuyla birlikte satılıyor. 200 HP’lik versiyon, 255 Nm maksimum torka, anlık olarak ise 275 Nm overboost torkuna sahip,100 km/s hıza 7.5 saniyede ulaşıyor, ortalamada 100 km’de 6.9lt tüketiyor. 156 HP’lik, AT6 isimli otomatik vitesli versiyonun ortalama tüketimi ise 7.3 lt/100km. Ayrıca RCZ’de sadece iki renk seçeneği olacak; siyah ve beyaz. 200 HP’lik versiyon sadece siyahrenkte satılacak. Siyah renkli gövdede karbon tavanın omuz kuşakları metalik parlak gri rengiyle görünüme daha da hareket katıyor. Donanımlar da şimdiden belirlenmiş. Araca ilave opsiyonlar yüklemek mümkün değil ama standart olarak oluşturulan donanımlar da oldukça yüklü zaten. Manuel vitesli, 156 HP’lik versiyonun fiyatı 69.700 TL iken (Türkiye’ye gelen ilk partide bu manuel şanzımanlı model bulunmuyor zaten), otomatik vitesli versiyonda fiyat 72.700 TL’ye ulaşıyor. 200 HP’lik top modelin satış fiyatıysa 78.250 TL. Peugeot Türkiye’de bu araçtan 2010’da 300 araç, sonrasındaysa yılda 600 araç satmayı hedefliyor. Bodrum’un virajlı yollarında deneme fırsatı bulduğumuz RCZ, sporcu kimliğine uygun bir per-formansı konforla birlikte sunabildiğini bizlere gösterdi. Bozuk zeminli yollarda sarsıntılı olsa da süspansiyon sistemi gerekli olan yol tutuşu konforla harmanlamasını biliyor. Yeni, altı ileri oranlı otomatik vites kutusu da yumuşak ama etkin vites geçişleriyle beğenimizi kazandı.~ Özellikle 200 HP’lik versiyon, kabin içerisine verilen motor sesiyle (Sound System) kullanım keyfini artırıyor ve sürücüyü gaza getiriyor. Ama siz siz olun, gaza gelmeyin, çünkü bu versiyonun son sürati 237 km/s.
Hizmetleri çeşitlendirdik, önlemleri aldık, işimizin başındayız
Koronavirüs tüm dünyayı tehdit etmeye devam ederken, ekonomik ve sosyal hayat durma noktasında. Otomotiv sektörü de bunların başında geliyor. Avrupa’da üretim yaklaşık 1 aydır durmuş durumda. Karantina nedeniyle showroomlar da kapalı. Türkiye’de ise zorlu şartlara rağmen otomotiv bayileri tüketicilere hizmet vermeye devam etmeye devam ediyor. Birçok marka, e-randevu, görüntülü görüşme, online tanıtım gibi teknolojik önlemlerle […]
Bir yanıt yazın