4 ileri oranlı ve manuel kullanıma
da izin veren bu otomatik şanzımanın
sürüşe neler kattığını söyleyerek
teste başlamak istiyoruz. Öncelikle
manuel şanzımanı kullanmayı tercih
etmeyenler ama Megane HB satın almak
isteyenler artık aradıklarını
bulacak. Bunun yanında sürüş sırasında
özellikle kalabalık trafik şartlarında
önemli bir konfora sahip olacaklar.
Canları istediği zaman manuel
kullanım şansları olduğunu
bilmekte önemli bir artı olarak görülebilir.
Üstelik debriyaj pedalına
basmak gibi bir sorun olmadan manuel
kullanım mümkün oluyor. Yakıt
tüketimi açısından da elde ettiğimiz
sonuçlar 1.6 lt motorlu manuel
şanzımanlı seçeneğe göre abartılı bir
değişim olmadığını gösteriyor. Manuel
ve otomatik şanzıman tüketim
farkları arasında olabilecek en iyi sonuçlardan
biri bile denilebilir.
Normal kullanımlar sırasında vites
değişimleri neredeyse hissedilmiyor
ama sollama istekleri sırasında
bir sallantıya hazırlıklı olmak gerekiyor.
Performans istendiğinde motorun
yüksek devirler çevirmesi otomatik
olarak iç mekana yansıyan gürültünün
artmasına neden oluyor.
1.6 lt 110 HP güç üreten benzinli
ünite ile şanzımanın uyumu iyi. Ancak
manuel şanzımanla elde ettiğimiz
performans değerlerine elbette
bu şanzımanla ulaşamamış olmamız
normal. Bunu başaran hatta manuelden
daha iyi bir performans ortaya
koyan şanzımanların sayısı günümüzde
daha üçü geçmiyor. Bu tip
şanzımanlara da beklendiği gibi fiyat
etiketi çok daha yüksek olan ve
genelde lüks sınıfta yer alan araçlarda
karşılaşıyoruz. Performansla
birlikte aracın son hızında da küçükte
olsa bir düşüş oluyor.
Manuel şanzımana göre gücünde
küçük bir düşüş olan benzinli ünite
6000 d/d’de 105 HP güç ve 4250
d/d’de 151 Nm tork sunuyor. Benzinli
ünite devir çevirmeyi seven
yapısı ile hoşumuza gitti. Performanslı
kullanımlara izin veren motor,
ani hızlanma istekleri dışında
son derece sessiz çalışıyor.
Sürüş dinamikleri eskisine göre
daha iyi olan Megane HB artık daha
fazla güvenlik ve daha fazla keyif veriyor.
Süspansiyon sistemi konfor ve
sürüş karakterinin uiyi olmasını
sağlamış. Sert sürüşlere bile izin veren
otomobil kaliteli görünümü ile
yolların asi çocuklarından biri olacak
gibi görünüyor. Lastik seslerinin
artmasına rağmen asfalta tutunmayı
başaran otomobil kompakt sınıfın
en iddialı sürüş karakterlerinden
birine sahip olarak karşımıza çıktı.
Direksiyon netliğinin eskisine göre
daha iyi olması da sürüş keyfini artırıyor.
ESP’nin normalden biraz
daha erken devreye giriyor olması ise
sürüşü olumsuz bir etki yapıyor.
Güvenlik için elbette iyi ama ESP’nin
biraz daha geç devreye girmesi gerektiğini
düşünüyoruz.
Sonuç
Megane HB otomatik şanzıman konusunda
biraz gecikme yaşadı. BVA adı verilen 4 ileri
oranlı şanzımanla artık bu eksiklik giderildi.
Sürüşe çok olumsuz bir etki yapmayan şanzıman
konfor özellikleri ile aracın kıymetini
artırdı. Benzinli ünitenin yüksek devirler
çevirme isteği ile birleşen otomatik şanzıman
başarılı sonuçlara imza atıyor. Tüketim açısından
da manuel şanzımana göre önemli bir
artışın olmaması olumlu bir özellik.
Bir yanıt yazın