Sürekli artırdığı kalite seviyesini
“Modern Premium”
olarak adlandıran
Hyundai, gelecek nesil spor
otomobillerinin nasıl olacağı
sorusunu HND-p adlı
gerçekten ilgi çekici ve iddialı
bir konseptle cevapladı.
HND-9’un tasarımı, markanın
geleneksel akıcı tasarım
felsefesinin evrim geçirmiş
hali olarak kabul ediliyor.
Uzun kaputu ve kısa arka
kısmıyla klasik Gran Turismo
orantıları taşıyan otomobil,
2 bin 860 mm dingil
mesafesine, 4 bin 695 mm
uzunluğa, 1890 mm genişliğe
ve 1340 mm yüksekliğe
sahip. Çıkıntılı çamurluklar,
iç içe geçmiş yüzeyler
ve A sütunundan itibaren
güçlü bir şekilde alçalarak
bagaj kapağıyla birleşen tavan
çizgisi çok hoş duruyor.
Ön ızgaranın iki yanındaki
farklı renkte çerçevelerle
belirginleştirilmiş oyuklara
arka kısımda da rastlıyor.
Neredeyse dik bir yüzeyle
sonlanan arka kısımda ise,
sağ ve sol taraflarda ikişer adet
krom çerçeveli ve köşeli
egzoz çıkışına yer verilmiş.
Kelebek kanadı şeklinde
açılan kapıları, agresif bakışlara
sahip farları, LED’li
stopları, 22 inçlik jantları,
karbon aksam ve gümüş
kaplama gövdesiyle bu konsept,
gerçek bir premium
sporcu gibi duruyor.
Benzer ilerici malzeme
ve tasarımlarla premium
özelliklere iç mekanda da
rastlanıyor. Sürücü odaklı
kokpit, ileri teknoloji ürünü
kullanıcı arabirimiyle dikkat
çekiyor. Kapı hizasından
başlayıp şık bir oval yaparak
orta konsolla birleşen
metalik görünümlü yüzey,
sürücünün kendisini sarmalanmış
gibi hissetmesini
sağlıyor. Direksiyonun ilginç
şeklini (bkz. fotoğraf)
tarif edebilecek bir geometrik
şekil bulamadık ama zaten
bu haliyle seri üretime
geçme şansı da yok.
HND-9’un 3.3 lt 370
HP’lik turbo beslemeli GDI
motoru, gücünü arka tekerleklere
Hyundai’nin kendi
geliştirdiği 8 ileri oranlı otomatik
şanzımanıyla iletiyor.
Arkadan itişli konsepti sürüş
keyfi garanti eden bir
seçim.
Bir yanıt yazın