Küçük adımlarla ilerlemeyi Kia
çok önceden bıraktı. Yani evrim
yıldırım hızıyla ilerliyor.
Örneğin şu sıralar piyasadaki dördüncü
yılında en iyi sonuçlara imza
atıyor olmasına rağmen güncel i30,
yerini yeni modele bırakmak zorunda
kaldı. Yani burada söz konusu
olan kısıtlı veya kapsamlı bir makyaj
değil, köklü bir değişim.
Yeni i30 önümüzdeki Mart ayında
piyasaya çıkacak ve güncel versiyonla
uzaktan yakından ilgisi olmayacak.
Değişim o kadar güçlü ki insan,
aralarında iki kuşak birden varmış
gibi hissediyor. Bu nedenle yeni
i30’dan tehditkar bir kendine güven
yayıldığını söyleyebiliriz. i40’ta olduğu
gibi burada da Hyundai, direkt
olarak kar getirmeyecek detaylara
yatırım yapmış. Eskiden Koreli markada
böyle bir durum mümkün değildi.
Koltuklar çok rahat ve kaliteli,
ayrıca pahalı bir yöntem olan çiftli
dikişlere sahipler. Deri döşemeler
ise gerçek deri gibi görünüyor ve
gerçek deri gibi kokuyor. Kokpitte
ise artık sert plastik kalmamış,
modern göstergeler deri kaplı şık
bir kapağın altına yerleştirilmiş ve
kontroller de kesinlikle sorunsuz.
Marş düğmesinden elektrikli park
frenine, xenon farlardan geri görüş
kamerası ve şerit takip asistanına
kadar her şey ya standart donanımda
sunuluyor, ya da opsiyon listesinde
yer alıyor.
Prototiplerden biriyle yaptığımız
ilk test sürüşünde, rakiplerin bu
otomobili ciddiye alması gerektiğini
gördük. Özellikle de Japonlar ve
Fransızların… Süspansiyon konforu
VW Golf’ün seviyesine ulaşamasa da
artık çok yüksek seviyede. Bugüne
kadar Hyundai’nin güçlü kozlarından
biri olmayan direksiyon bile
artık gayet hisli ve başarılı çalışıyor.
Tüm modellerde standart olan 6 ileri
oranlı manuel şanzıman şimdilik
biraz fazla kemikli. Ancak bu, seri
üretime kadar giderilemeyecek bir
problem değil.
~1.6 lt’lik yeni dizel motor tam bir
CO2 cücesi (100 gr/km’nin altında)
olarak yarışa katılacak. Motorun 128
HP’lik gücü araca aşırı bir ataklık
kazandırmasa da yumuşak çalışma
karakteriyle beğeni topluyor.
Kesin fiyatlar henüz belli değil.
Ancak artık Hyundai’nin “ucuz” bir
marka olmadığını da hatırlamak gerekiyor.
Eksiksiz bir donanım paketine
sahip olan test otomobilimizin
Almanya fiyatı 20 bin Euro’nun biraz
altında olabilir. 5 yıllık garanti ve
Golf’ten 2 bin 500 Euro ucuz olması
da i30’u ciddiye alınması gereken bir
araca dönüştürüyor.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1582 cc; maksimum güç:
128 HP-4000 d/d; maksimum tork: 260
Nm-1900 d/d; önden çekiş; 6 ileri manuel
şanzıman; yakıt deposu: 53 lt; boyutlar
(u/g/y): 4300/1780/1470 mm; dingil
mesafesi: 2650 mm
Beğendiklerimiz
Keyif verenler
Hyundai, günümüzün ucuz
plastiğin değil, klas sahibi
araçların zamanı olduğunu çok
iyi anlamış.
Beğenmediklerimiz
Can sıkanlar
Henüz elektrikli veya hibrid
olmak üzere herhangi bir
alternatif motor konsepti yok.
Bizi şaşırtan
Sürpriz oldu
Hyunda’nin gelişme hızı
gerçekten inanılmaz. Bu
durum birçok markayı
rahatsız edebilir.
Sonuç
i30 ile yaptığımız ilk sürüş,
Hyundai’nin artık yükselmeye
çalışan bir marka olmadığını, tam
tersine güçlü bir şekilde atağa
geçtiğini gösterdi. Koreli üretici
özellikle iç mekan
kalitesinde çok
önemli ilerlemeler
kaydetmiş. Umarız
fiyat konusunda da
eskisi gibi uygun
olmaya devam
edebilirler.
Bir yanıt yazın