Yeni Peugeot 208 hem 3 kapılı
hem de 5 kapılı olmak üzere iki
farklı gövde tipi ile satışa sunulacak.
Peugeot 208 agresif tasarımının
yanı sıra, revize edilmiş boyutlarıyla
da, yerini alacağı 207 modelinden
farklılaşıyor. Peugeot 208 bir
önceki nesle göre ortalama 110 kg
daha hafif bir yapıya sahip. Aerodinamik
sürtünme katsayısı 0.29 olan
yeni 208’in boyu, selefi 207’ye göre
7 cm kısaltıldı, yüksekliği ise 1 cm
alçaltıldı. Boyutların dıştan küçültülmesine
rağmen, tekerlekler tamponlara
yaklaştırılarak, iç mekan
genişletildi.
Bu genişlemenin
getirisi
ise arka
koltuk sırasında daha ferah bir yaşam
alanı olurken, arkada diz mesafesi
5 cm ve bagaj hacmi de 15 lt
kadar artırıldı.
Tasarımda bağımsız havalandırma
ızgarası, özel tasarım LED gündüz
farları ve bumerang şeklinde
stoplar dikkat çekerken, tüm bu özel
unsurlar genel yapı ile büyük bir
uyum içerisinde detaylandırılmış.
Aracın dinamik yapısı bir taraftan
sadeliği, diğer taraftan da sofistike
öğeleri bir arada barındırıyor. Çekici
ve modern bir tasarım ile karşımıza
çıkan 208, iki farklı gövde tipinde
birbirinden farklı ayrıntılara
sahip. Kokpit baştan aşağı yenilenirken
sade ve anlaşılır gösterge ve
eleman grubu, sürücüde herhangi
bir alışkanlık süresi gerektirmiyor.
Daha küçük bir direksiyon simidine
sahip 208’de HUD (Head up Display)
ve dokunmatik ekranlı müzik
sistemi sürücüye tüm bilgileri aktarıyor.
Kaliteli malzemelerden oluşan
iç mekan sürüş konforunu
artırdığı gibi
güvenliği de
ön plana çıkartıyor.
Son
nesil motor teknolojileri ve e-HDi
mikro-hibrid sisteminin neredeyse
tüm ürün yelpazesinde kullanılıyor
olması, aracın ağırlık ve aerodinamik
kazanımlarına ekleniyor.
Dördünde yeni nesil e-HDi Stop &
Start bulunan beş ayrı dizel motor
seçeneğinde CO2 salınımları 87 gr/
km‘den başlıyor. Ortalama yakıt tüketim
karşılığı ise 3.4 lt/100 km olurken,
dizel ünitelerde CO2 seviyesi
99 gr/km’yi geçmiyor.
208 aynı zamanda yüksek performanslı
yeni 3 silindirli 1.0 ve 1.2 lt
VTi benzinli motorların ilk defa kullanıldığı
Peugeot modeli oluyor. Bu
motor seçeneklerinde salınım değeri
99 gr/km’den başlarken, ortalama
yakıt tüketimi 4.3 lt/100 km olarak
açıklanıyor. Çevreci yanını, yüzde
25 doğal kaynaklı polimer malzeme
kullanımıyla ve geri dönüşümlü
malzemelerle destekliyor. Peugeot
yine bir ilki gerçekleştirerek,
arka tampon ve vantilatör grubunu
tümüyle bu malzemelerden üretmiş.
Bu ise, sadece tek bir tampon
ile 1600 ton petrol türevi ürün
tasarrufu anlamına geliyor.
Bir yanıt yazın