Geçen yıl Micra’nın o sevimli
tasarımından vazgeçildiği açıklandığında
kadınlar bayağı üzüldü.
Hatta ağlayanların bile olduğu
rivayet ediliyor. Lisansör dergimiz
Auto Bild’den meslektaşımız
olan Dainela Pemöller de kadınları
gerçekten anlayan bu otomobilin
bantlardan kalktığını
duyduğunda yas tutanlardan biriydi.
Çünkü yeni Micra o efsanevi
sevimliliğinin ve sıra dışılığının
çoğunu kaybetmiş, sıradan
bir dünya otomobili haline gelmişti.
Genel özellikler
Nissan ise daha “mantıklı”
bir otomobil olan
yeni Micra’nın reklamlarında
gayet etkileyici
argümanlar
kullanıyor. Örneğin
uzunluğunda 6 cm,
dingil mesafesinde
ise 2 cm olan büyüme,
daha büyük bir iç
mekan vaat ediyor.
Daha az tüketen 3
silindirli motor ise
yakıt fiyatlarının sürekli
arttığı günümüz
şartlarına çok
daha uygun bir makine.
Tabi ki bunlara
güvenlik ve konforun
günümüz standartlarına
çıkarılması
ve birkaç zarif teknoloji de eklenmiş.
Bunların hepsi önemli içsel
değerler. Aslına bakılırsa içsel değerler,
her ilişkide ilişkinin süresini
belirleyen ana unsurlardır.
Tasarım da beğeni meselesi
olduğundan bu
karşılaştırmada,
yeni Micra’nın objektif
kalitesini
değerlendirme
kararı aldık. Yeni
Micra’nın rakipleri
ise sınıfın iki
yetenekli öğrencisi
oldu: Skoda Fabia
ve Suzuki
Swift.
Pardon, küçük
otomobiller mi
demiştik? 3.78
m’lik (Swift: 3.85
m; Fabia: 4.0 m)
Micra’yı şehir otomobili
olarak değerlendirdiğinden
Nissan, boş park
yerlerini arayıp bulan ve park
sensörlerine de sahip olan “Park
Guide” adlı sistemi araca uyarlamış.
Teste konuk olan üst ~donanım
paketi Tekna’da standart
olan sistem, orta donanım
seviyesi Acenta’da 500
Euro ekstra bedelle satılırken,
baz paket
Visia’da sunulmuyor.
Bir düğmeye basılarak
devreye sokulan
Park Guide,
yavaş sürüşler sırasında
aracın sağ ve
sol tarafındaki boşlukları
ölçüyor. Uygun genişlikte
bir boşluk bulunduğunda sistem,
çok fonksiyonlu göstergede
tavsiyelerde bulunuyor: “Kolay”,
“zorlayıcı” ve “tavsiye edilmez”.
Araca alışkanlık ve antrenman seviyenize
göre sistemi, bu üç kademeden
birinde arama yapacak
şekilde ayarlamak mümkün. Ancak
yardım bu kadarla sınırlı.
Yani sistem park etmenize yardım
etmediğinden, manevraları
yine bizzat yapmanız gerekiyor.
Bu sırada tek yardımcınız park
sensörlerinin uyarı sesleri oluyor.
Arka koltukların değişkenliği
ise çok daha başarılı bir çalışma
olmuş. Çünkü Fabia
ve Swift’te koltuklar
yatırıldığında
zeminde bir basamak
oluşurken,
Micra’da hem düz
bir zemin elde
edilebiliyor hem
de arka koltuklar
dik şekilde katlanarak
öndekilere da yanabiliyor. 265-1132 lt arasındaki
bagaj hacmiyle de Micra
gayet iyi bir mücadele ortaya koyuyor.
Örneğin Swift, 211-892 lt
ile karşılaştırmanın en küçük
değerini sunuyor.
Durum böyle olunca Micra,
büyük yükleri taşımak için de uygun
bir otomobil haline geliyor.
Diğer taraftan arka koltuk yolcularının
başları tavana, dizleri ise
ön koltuklara daha erken çarpıyor.
Micra’nın ön koltuklarındaki
iç mekan da fazla bonkör değil.
Ayrıca koltuklarının küçüklüğü,
yumuşak dolguları ve yetersiz
şekillendirmeleri de konforu
olumsuz etkiliyor. Bu konuda
Swift ve Fabia, daha iyi şekillendirilmiş
koltuklarıyla daha
iyi yan destek ve sert dolgularıyla
daha yüksek ~konfor sunuyor.
Skoda ergonomi konusunda
da en iyi izlenimleri uyandırıyor.
Tamam, Fabia’nın kokpitini “sıkıcı”
bulabilirsiniz ama tasarımı
kesinlikle çok ergonomik. Rakiplerinde
ise küçük alanlarda
toplanmış çok sayıdaki kontrol
elemanı kullanım zorluğu yaratabiliyor.
Kalite hissinde de Skoda
önde. Sert plastikten üretilmiş
yüzeylere burada da rastlanıyor
ama bunlar Suzuki’den daha iyi
görünüyor, Nissan’ın yanında ise
neredeyse elit kalıyor. Nissan’ın
özensiz işçiliği gerçekten can sıkıcı
olabiliyor.
Sürüş özellikleri
Micra’nın özensiz bir şekilde
bir araya getirilmiş parçaları,
hızlı kullanımda kapı fitillerinden
ses gelmesine de neden oluyor.
Ayrıca bozuk zeminlerde süspansiyondan
gelen vuruntu sesleri
de rakiplerinden daha fazla.
Eğer süspansiyon tepkileri biraz
daha uyumlu olsa bunlarla
yaşamak mümkün olurdu. Örneğin
zemin dalgaları ve asfalttaki
deliklerin etkilerini emme
konusunda Skoda, geniş lastiklerine
ve sportif süspansiyonuna
rağmen daha başarılı. Suzuki ise
kesinlikle daha konforlu. Bu nedenle
Micra, bu tür zeminlerde
sürücüsüne ayağını gazdan çekmekten
başka bir şans bırakmı yor. Yazık, çünkü boğuk bir sesle
çalışan 80 HP’lik 3 silindirli
motor devirlenmeyi seven bir
karakter sunuyor ve homojen
güç dağılımıyla keyifli de olabiliyor.
Bunun dışında Nissan’ın motoru,
5.6 lt’lik tüketimiyle gayet
cimri olduğunu da gösteriyor:
Rakipleri 100 km’de 6.2 lt tüketiyor.
Ayrıca burada, Swift’te startstop
sisteminin standart ~olduğunu
da hatırlatmak gerekiyor.
Fabia’nın 86 HP’lik motoru ise
sürücüsünü rahat ve keyifli gezintilere
yönlendiriyor. Direkt
bir direksiyon ve canlı sürüş
özellikleriyle öne çıkan Swift ise
neredeyse bir spor otomobilmiş
gibi davranıyor. Gaz komutlarına
canlı tepkiler veren ve etkili bir
şekilde devirlenen 4 silindirli
motor da Swift’in bu karakterine
uyuyor. Ne yazık ki Suzuki, 38.5
m’lik duruş mesafesiyle karşılaştırmanın
en kötü frenlerine sahip.
Fiyat
Nissan Micra 1.2 Tekna Pack’in
ülkemizdeki satış fiyatı 35 bin 603
TL’den başlıyor.
Skoda Fabia’nın
teste konuk olan Sport donanım
paketli versiyon ülkemizde satılmazken,
1.2 TSI motorun 105
HP’lik versiyonu ithal ediliyor.
Ambiente paketli 105 HP’lik Fabia
1.2 TSI’ın satış fiyatı 31 bin
770 TL’den başlıyor.
Suzuki Swift ise Türkiye’de
1.3 lt ve 1.5 lt’lik benzinli motorlar
ve 28.900 TL başlangıç fiyatıyla
satılıyor.
Sonuç
Micra, çıtanın yüksekliğini belirleyebilecek
bir araç değil: Daha küçük, daha tutumlu
ve paranın karşılığında
bolca otomobil sunuyor. Ancak
konfor ve kalite konularındaki
zayıflıkları insanların kalplerini
hızlandırmak için uygun değil.
Sporcu ruhuyla insanı gençleştiren Swift bu
konuda daha başarılı. Fabia ise bu karşılaştırmanın
haklı galibi: En başarılı
motoru ve en yüksek konforuyla
büyük başarılara imza atıyor.
Ayrıca günlük kullanım talepleri
için de en iyi yeteneklere sahip.
Yorum yazın