AbÜlkemizin
bugünlerde bile
hala soğuk olduğunu mu düşünüyorsunuz?
Cevabınız evet ise, soğuğun
ne olduğunu anlamak için
İsveç’teki Kall bölgesine gelmeniz
gerekiyor.
Bulunduğumuz yer, İsveç’in kuzey
doğusunda yer alan ve çok az
insanın yaşadığı Kaff Kall. Hava sıcaklığı,
daha doğrusu soğukluğu,
şu anda sıfırın altında 30 derece.
Ancak bu rakam 120 çılgın yarışçıyı,
yapacaklarını yapmaktan alıkoyamıyor:
Üstü açık roadsterleriyle
Kallsjön Gölü’nün üzerinde
gülümseyerek drift yapmak.
Yarışmacıların arasında gazeteciler,
yarış pilotları, ünlüler ve
Auto Bild dergileri okurları var ve
Stefan Höpfner (40) de bunlardan
biri: Bir radyolog olan Stefan, bu
belki de en soğuk otomobil organizasyonunda
yer alabilmek için lisansör
dergimiz Auto Bild’e başvurmuş
ve kurada kazanmış. Şu
anda Stefan, Auto Bild Takımı adına
start almak için Mazda MX-5’in
direksiyonunda hazır bekliyor.
Tabi ki tavan açık vaziyette…
Stefan şu anda biraz endişeli,
çünkü böyle bir yarışa daha önce
katılmamış. Bugüne kadar yarış
adına yaptığı tek şey, arada bir Salzburgring’e
gidip hızlı araç kullanmak
olmuş. Buzlu zeminde azıp
“cool” bir drift kralı olmak mı?
Unutun gitsin! Stefan’a göre burada
araç kullanmak sıvı sabunları
hatırlatıyor: “Burada yönlendirmeleri
gaz pedalıyla yapmak, yani
otomobil kullanmayı en başından
öğrenmek gerekiyor.”
Diğer takımların durumu ise
Auto Bild ekibine göre daha iyi. Sıralama
turlarında 19’uncu olabilmelerinin
tek nedeni ise İsviçre ekibinin
doğaları gereği pek de dinamik
olmamalarından başka bir
şey değil.
~
Şu anda Auto Bild ekibinin karşısında,
sürekli buz üzerinde araç
kullanmaya alışık ekipler bulunuyor.
Ayrıca görüş mesafesi de
çok az. Ancak bir şey “cool” olacaksa,
o da sadece burada olabilir:
20 ülkeden 120 sürücü, bu ilk MX-
5 Ice Racing organizasyonu kapsamında
İsveç’te… Start anı tam bir
kör uçuşu: Araçlar çamurlukları
neredeyse birbirine temas edecek kadar yakın halde etkileyici driftler
yapıyor ve zemin her turda
daha da kayganlaşıyor. Her şey garip
olsa da burada yaşananlar insanların
damarlarına adrenalin
pompalıyor. Burada kimsenin gönüllü
olarak direksiyonu bırakmaya
niyeti yok. Buna rağmen 30
dakikada bir sürücülerin değişmesi
gerekiyor. Mazda’nın yarış tipi
MX-5’i ise buz dansçısı olabilmek
için ideal. İç mekanı da motorsporları
departmanı tarafından şekillendirilen
otomobilin gücü 180 HP ve bu güç mükemmel bir
canlılık sağlayacak şekilde arka
tekerleklere aktarılıyor. Sürüş keyfi
katili ESP ise tabi ki yok! Bu haliyle
bu tüy sıklet yarışçı, böylesi bir
eğlence için ideal hale geliyor.
4.5 kilometrelik bir buz parkurunun
maksimum keyifle nasıl
eritileceğini ise bizlere, dünyanın
öbür ucundan gelen bir ekip gösteriyor:
Avustralyalılar! Gözlerimize
inanamayıp grubun adını
Google’ın arama motoruna yazıyoruz:
Evet, işte buradalar! Bu
ekip kangurular ülkesinin
eski ralli şampiyonlarından oluşuyor.
Bundan sonra istedikleri
kadar “buz üzerinde hiç araç kullanmadık”
diyebilirler!
Durum böyle olunca Auto Bild
ekibinin elde ettiği sonucu daha
“cool” bulmaya başlıyoruz. Mazda
Avrupa Şefi Jeff Guyton finiş bayrağını
salladığında, araçları kar
leoparının desenleriyle kaplı olan
Auto Bild ekibinin 7. sıraya yerleştiğini
öğreniyoruz. Takımın en
iyi zamanına imza atan kişiyse
Stefan Höpfner! Sonuçlar açıklandığında Avustralya ekibi buz gibi bir sürprizle daha karşılaşıyor: Rus’ların ardından ikinci olabildiler.
Yorum yazın