Hyundai karşımıza lüks SUV sınıfında
yer alan ix55 ile çıktı. Kapsamlı
bir donanım listesine sahip
olan aracın motor kaputunun altında
güçlü bir dizel motor yatıyor. Tek
motor ile ülkemiz yollarında boy gösteren
ix55’in kaputunun altında 3.0
lt’lik V6 CRDi ünite yatıyor. 185 bin
TL’lik etiketiyle ix55, diğer özellikleri
olduğu kadar fiyatıyla da son derece
iddialı.
Santa FE ve Tucson gibi modelleri
ile SUV pazarında rekabet eden
Hyundai bize göre bu konudaki en
önemli başarısını ix55 ile elde etti ve
Avrupalı bir tasarıma sahip lüks bir
SUV ortaya çıkarmış. İlk olarak iç
mekanın son derece geniş olduğunu
söylemek gerekiyor: Sürücü ve
yolcu arasında sanki bir kişi daha
yolculuk edebilirmiş gibi duruyor.
Kokpit ve orta konsolun malzeme ve
işçilik kalitesini de sevdik. 2 bin 805
mm’lik dingil mesafesi ve 4 bin 840
mm’lik uzunluğu sayesinde ix55
yaşam alanı konusunda haklı olarak
kendisine fazlasıyla güveniyor.
İç mekanda Hyundai’nin güvendiği
bir diğer detaysa sessizlik. Yapmış
olduğumuz ölçümler de ortaya
koydu ki ix55, bu sınıfın en sessiz
araçlarından biri.
İç mekanda sevdiklerimizin sayısı
sevmediklerimizden fazla oldu.
Sevmediklerimiz arasında ilk sırada
ise mavi renkli aydınlatma yer aldı.
Anahtarsız çalıştırma ve giriş sistemine
sahip olan aracın marş düğmesi
yerine bir anahtarı andıran
bir kumanda butonunun olmasını da
sevmedik. 598 lt’lik standart bagaj
hacmine sahip olan aracın bagaj
kapağının aşırı büyük olması da
bizi rahatsız eden şeylerden biri
oldu.
Sürüş özellikleri açısından baktığımızda
ise ix55, zorlamalarımıza
rağmen bu sınavdan alnının akıyla
çıktı. Özellikle konfor ve sürüş konularında
önemli artılar sağlayan
süspansiyonu sistemini sevdik. Şehrin
bol çukurlu yollarını otoyol rahatlığıyla
geçen ix55, sert virajlarda
da salınım yaşamadan yoluna devam
ediyor.
3.0 lt V6 CRDi turbo dizel motor,
240 HP güç ve 451 Nm maksimum
tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren
emrinize hazır tutulan yüksek
tork, aracın her zaman atak olmasını
sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını
10.4 sn gibi iddialı bir zamanda tamamlayan
araç yaptığımız testler sırasında
benzer zamanlara imza attı.
Shiftronic adlı 6 ileri oranlı yarı
otomatik şanzımanı da güçlü motorla
uyum içinde çalışıyor.
Son derece büyük ve ağır bir SUV
olmasına rağmen ix55 güvenlik sınırı
civarında dolaşan fren mesafelerine
imza attı. 24.4 yaklaşma, 22.1 uzaklaşma
ve 17.3 derecelik tepe açısı değerleri
ile ix55, zorlu arazi şartlarıyla
bile başa çıkabileceğini ispatlıyor.
185 mm’lik minimum yerden yükseklik
ise derin çukurların da üstesinden
gelebilmesini sağlıyor.
Sonuç
ix55 ile Hyundai, lüks SUV pazarını gözüne
kestirmiş. ix55, Avrupalı görünümü, çok geniş
yaşam alanı ve yüksek kalite çıtası ile çok
iddialı. Güçlü ve ekonomik motoru da onun
gizli silahlarından birisi. Yarı otomatik şanzımanla
bile çok iyi işbirliği yapan motor performans
konusunda olduğu kadar ekonomi
konusunda da kendisini sevdiriyor. Fiyat
etiketine bakıp karar vermekse size kalmış
bir seçenek.
Bir yanıt yazın