Audi ve BMW sahiplerinin canı sıkılabilir, bu otomobile baktıklarında gözlerine inanamayabilirler. Ancak inansınlar !BMW’nin elit coupeleriyle benzerlikler kurmak hiç zor olmasa da, bu yeni otomobil aslında bir VW. Hem de safkan bir VW… Tamam, şimdilik seri üretim değil ama seri üretime gerçekten çok yakın bir model. Detroit Otomobil Fuarı’nın en fazla ilgi çeken modellerinden biri olan bu otomobilin adı ise “New Compact Coupe”. Aracın fuardaki sergilenme amacı ise, seri üretime geçildiğinde yeterince müşteri bulup bulamayacağının araştırılması. Aslına bakılırsa bu sınıfta, büyük bir bagaj kapağı yerine klasik yapılı bir arka kaput ve küçük bir bagaj hacmi sunulması alışılmış bir şey değil ama ABD için böyle bir sorun yok. Çünkü büyük bagaj isteyenler burada Jetta’yı tercih ediyor. Durum böyle olunca mühendisler, şıklıktan ödün vermemek için klasik coupe tarzından uzaklaşmamayı seçmişler. Bize göre Golf’ün kıyafetinin değiştirildiği bu tasarım operasyonu kesinlikle başarılı olmuş. Sadece iki kapısıyla ince ve narin 4 kapılı coupeler trendine tamamen ters yönde ilerlese de NCC, yola oturan hoş bir tasarıma sahip.Uzunluğu 4.54 m olan NCC’nin genişliği 1.78 m, yüksekliği ise 1.41m. 2.65 m’lik dingil mesafesi de bunlara eklenince ortaya, etkileyici orantılara ve elit bir siluete sahip bir coupe çıkmış. Peki ama coupe karoserli bir Golf, BMW, Mercedes ve Audi’nin liderliğindeki elit coupe pazarında kendisine yer bulabilir mi? Bu sorunun cevabı kesin bir evet! Neticede Walter de ’Silva liderliğindeki tasarım ekibi gerçekten de iyi bir iş çıkarmış.~Ön farın çamurluk hizasında başlayıp stop lambası hizasında şık bir kavisle yükselen ütü izi, VW tarafından “tornado kenarı” olarak adlandırılıyor. Benzer bir tasarımı Audi’den de tanıyor olmamız ise rastlantı değil. Çünkü Walterde ’Silva bundan önce Audi için çalışıyordu. Sıra, siluete hafiflik, dinamizm ve klas kazandıran arka yan camlarda. Bunlar da bize tanıdık geliyor. Bunlara çıkıntılı çamurluklar ve hoş çizgilere sahip tamponlarda eklenmiş. Tüm bunların birlikteliği, hareketli, şık, kaslı ama asla abartıya kaçmayan bir etki sağlıyor. Tasarım bu kadar şık olunca insan, arka koltuklara geçişin biraz zor olmasını rahatlıkla göz ardı edebiliyor. Neticede orada kaç kez oturacaksınız ki? NCC görsel başarının dışında da etkileyici özelliklere sahip: VW’nin gelecekteki hibrid sistemi hakkında da bilgiler veriyor. Aracın ön kaputunun altında iki adet motor görev yapıyor. Bunlardan 1.4 lt 150HP’lik TSI motorunu zaten tanıyoruz, benzinli motoru destekleyen veya gerektiğinde aracın şehir içinde sadece elektrik gücüyle 50km/s hız yapabilmesini sağlayan 20 kW’lık elektrik motoru ise yeni.TSI ile 7 ileri vitesli DSG şanzımanın arasında konumlandırılan elektrik motoru, enerjisini 1.1kWh’lık aküden alıyor. Bu lityum-iyon akü, fren enerjisi geri kazanımıyla da şarj ediliyor.
Şehir içinde sadece elektrik motoruyla gidebiliyor
Kısa süreli (3-4 km kadar) sadece elektrik gücüyle ilerlemenin dışında NCC, “yelkenli sürüşü” de yapabiliyor. Bu yöntem özellikle otoyol kullanımları gibi yüksek hızlarda işe yarıyor: Sürücü ayağını gazdan çektiğinde benzinli motor şanzımandan ayrılıyor. Böylelikle araç, motorun frenleme etkisinden kurtulduğundan, kinetik enerjisiyle daha uzun süre ilerleyebiliyor. Sistemin en önemli özelliği ise bilim-kurgu olmaması: Yeni hibrid sistemini VW, bu yılın ilk ayları içinde yeni Touareg’de kullanmaya başlayacak. Detroit’te sergilenen haliyle NCC, iç mekan kalitesiyle de dikkat çeken bir araç.~ Abartılı çizgiler veya tasarımlar yerine modernize edilmiş bir Golf kokpitine sahip olması da ilginç. Bu karar,VW Geliştirme Sorumlusu Ulrich Hackenberg’in konsepti ne kadar ciddiye aldığının da bir göstergesi. Eğer VW yönetimi bu otomobili üretmeye karar verirse, bunun birçok otomobil tutkununu sevindireceği kesin.
Hibrid sistem nasıl çalışıyor?
NCC’deki yeni hibrid sistem seri üretime hazır ve bu yıl içinde yeni Touareg’de kullanılacak. Ancak farklı bir motor ve 4×4 olarak. Ancak ana fonksiyonlar tamamen aynı. Benzinli motor (1) ve DSG şanzımanın (2) arasına elektrik motorunu (3) da içeren hibrid modül konumlandırılmış. Sistem kontrol elektroniği (4) tarafından yönetiliyor. Hibrid modülü hızlanmalarda elektrik motorunu destekleyip, gerektiğinde arkadaki aküyü (5) şarj ediyor. Bir tam hibrid olan sistem henüz elektrik prizinden şarj edilemiyor.
TEKNİK VERİLER
VW NCC
Çift aşırı beslemeli 4 silindirli TSI motor; motor hacmi: 1390 cc; maksimum güç: 150 HP; elektrik motoru: 27 HP; 7 ileri DSG şanzıman; 1.1 kWh’lık lityum-iyon akü; boyutlar(u/g/y): 4540/1780/1410 mm; ön/arka iz açıklığı: 1530/1540 mm;4 koltuk; bagaj hacmi: 380 lt; 0-100km/s: 8.6 sn; maksimum hız: 227 km/s; tüketim: 4.2 lt/100 km; CO2emisyonları: 98 gr/km
SONUÇ
Ne coupe ama! VW hedefi tam12’den vurmuş. Görselliği, iç mekan tasarımı ve kullanılan teknolojiler etkileyici. 98 gr/km’lik CO2 emisyonları ise çağımıza tam olarak uyuyor. Audi A5 veya BMW 3 Serisi Coupe’nin daha uygun fiyatlı bir alternatifi olarak şansı yüksek. Umarız seri üretimine bir an önce başlarlar.
Bir yanıt yazın