Ülkemizin en önemli ticari araç
modellerinden biri olan ve başarılı
satış rakamlarıyla dikkat çeken Fiat
Doblo, bu hafta testimize gelişmiş
özelliklere sahip Maxi versiyonuyla
konuk oldu. 31 bin 650 TL’den başlayan
fiyatlarla satılan Doblo Maxi’nin
bu testimize konuk olan 2.0
lt’lik en güçlü versiyonun başlangıç
fiyatı ise 38 bin 150 TL. Özellikle de
SUV veya veya geniş bir aracı arayanlar
için Doblo Maxi, önemli bir alternatif
olarak ön plana çıkıyor. Sürücü
ve yolcu havayastığı, ABS+EBD,
yol bilgisayarı, klima, direksiyondan
kumanda edilen Radyo/CD/MP3
çalar gibi donanımları ile dikkat
çeken araç, 2.0 lt 135 HP’lik dizel
motoruyla da zorlanmadan beğeni
topluyor. Ancak aracın en önemli
avantajı ise tabi ki büyük boyutları.
4 bin 740 mm’lik iddialı bir uzunluğa
sahip Doblo Maxi, 1880 mm’lik
yüksekliği ile de şov yapıyor. Bu aracın
en önemli özelliklerinden bir diğeri
ise standart Doblo’ların 2 bin 755
mm olan dingil mesafesinin bu araçta
3 bin 105 mm’ye yükseltilmiş olması.
Bu sayede Doblo Maxi, gerçekten
çok geniş bir iç mekan sunuyor.
Ön ve arka koltuklarında
son derece rahat edilebilen bir araç
olan Doblo Maxi’nin bagajı sanki bir
oturma grubunu alabilecekmiş kadar
büyük olduğunu düşündürüyor.
Standart hali bile 1050 lt olan bagaj
hacminin koltuklar yatırıldığında
4000 lt’yi buluyor olması gerçekten
etkileyici. 810 kg’lık yükleme
kapasitesi ise Maxi’nin, küçük bir
kamyon olarak da kullanılabileceğinin
ispatı.
Sürgülü kapılar sayesinde araca
arka koltuklara inip binmek son
derece kolayken, sürücü ve yolcu tarafında
da önemli bir problem yaşamıyor.
Büyük boyutlarına rağmen görüş
açıları konusunda ciddi bir sıkıntı yaşamadık.
Elektrikli arka camları ve arka tarafa
yönlendirilebilen havalandırma
sistemi ile arkadaki yolcularını da
önemsiyor olması Doblo’nun önemli
artılarından biri.
Start&Stop sistemi ise tam performanslı
bir şekilde çalışmıyor.
Test aracımızın kaputunun altında
135 HP güç üreten 2.0 lt’lik Multijet
dizel motor bulunuyordu. Alt devirlerde
yaşanan turbo boşluğu ve ilk
çalıştırmalar sırasında çok gürültülü
olması dışında önemli bir sorunu
bulunmayan motor 320 Nm tork ve
135 HP’lik güç verileri ile dikkat çekiyor.
0-100 km/s hızlanmasını 11.3 sn
de tamamlıyor. Vites grubunun tasarımını
sevmediğimiz araçta, şanzımanın
yolları çok net değil. Bunun
dışında altı ileri oranlı manuel şanzımanın
verdiği tepkiler gayet iyi.
Uzun yapısına rağmen sert rüzgarlara
başarılı bir şekilde kafa tutan ve
büyük gövdesi ile Doblo Maxi güvenlik
beklentilerini eskizsiz karşılayan
bir fren performansı sunuyor.
Arka süspansiyonda bi-link adı verilen
bir sistemin görev yapması
konforla birlikte sürüş keyfi ve güvenliğini
de artırmış durumda.
Sonuç
Doblo Maxi, her türlü araca rahatlıkla kafa
tutabilecek özellikleri ile beğenimizi kazandı.
Büyük boyutları ile inanılmaz geniş bir yaşam
alanı ve son derece büyük bir bagaj hacmine
sahip olan araç, güçlü 2.0 lt’lik dizel motoru
ile asfalt üzerinde de son derece canlı.
Performansı ile göz dolduran araç yakıt tüketiminde
ise minimum seviyelere rahat
iniyor. Uygun fiyatı ve özellikle donanım seviyesiyle
de öne çıkmayı başarıyor.
Bir yanıt yazın