Genel

Maxi(mum) Doblo

Doblo gerçekten de “maksimum” sözünü sonuna kadar hak ediyor.

Ülkemizin en önemli ticari araç
modellerinden biri olan ve başarılı
satış rakamlarıyla dikkat çeken Fiat
Doblo, bu hafta testimize gelişmiş
özelliklere sahip Maxi versiyonuyla
konuk oldu. 31 bin 650 TL’den başlayan
fiyatlarla satılan Doblo Maxi’nin
bu testimize konuk olan 2.0
lt’lik en güçlü versiyonun başlangıç
fiyatı ise 38 bin 150 TL. Özellikle de
SUV veya veya geniş bir aracı arayanlar
için Doblo Maxi, önemli bir alternatif
olarak ön plana çıkıyor. Sürücü
ve yolcu havayastığı, ABS+EBD,
yol bilgisayarı, klima, direksiyondan
kumanda edilen Radyo/CD/MP3
çalar gibi donanımları ile dikkat
çeken araç, 2.0 lt 135 HP’lik dizel
motoruyla da zorlanmadan beğeni
topluyor. Ancak aracın en önemli
avantajı ise tabi ki büyük boyutları.

4 bin 740 mm’lik iddialı bir uzunluğa
sahip Doblo Maxi, 1880 mm’lik
yüksekliği ile de şov yapıyor. Bu aracın
en önemli özelliklerinden bir diğeri
ise standart Doblo’ların 2 bin 755
mm olan dingil mesafesinin bu araçta
3 bin 105 mm’ye yükseltilmiş olması.
Bu sayede Doblo Maxi, gerçekten
çok geniş bir iç mekan sunuyor.
Ön ve arka koltuklarında
son derece rahat edilebilen bir araç
olan Doblo Maxi’nin bagajı sanki bir
oturma grubunu alabilecekmiş kadar
büyük olduğunu düşündürüyor.
Standart hali bile 1050 lt olan bagaj
hacminin koltuklar yatırıldığında
4000 lt’yi buluyor olması gerçekten
etkileyici. 810 kg’lık yükleme
kapasitesi ise Maxi’nin, küçük bir
kamyon olarak da kullanılabileceğinin
ispatı.

Sürgülü kapılar sayesinde araca
arka koltuklara inip binmek son
derece kolayken, sürücü ve yolcu tarafında
da önemli bir problem yaşamıyor.

Büyük boyutlarına rağmen görüş
açıları konusunda ciddi bir sıkıntı yaşamadık.

Elektrikli arka camları ve arka tarafa
yönlendirilebilen havalandırma
sistemi ile arkadaki yolcularını da
önemsiyor olması Doblo’nun önemli
artılarından biri.

Start&Stop sistemi ise tam performanslı
bir şekilde çalışmıyor.
Test aracımızın kaputunun altında
135 HP güç üreten 2.0 lt’lik Multijet
dizel motor bulunuyordu. Alt devirlerde
yaşanan turbo boşluğu ve ilk
çalıştırmalar sırasında çok gürültülü
olması dışında önemli bir sorunu
bulunmayan motor 320 Nm tork ve
135 HP’lik güç verileri ile dikkat çekiyor.

0-100 km/s hızlanmasını 11.3 sn
de tamamlıyor. Vites grubunun tasarımını
sevmediğimiz araçta, şanzımanın
yolları çok net değil. Bunun
dışında altı ileri oranlı manuel şanzımanın
verdiği tepkiler gayet iyi.
Uzun yapısına rağmen sert rüzgarlara
başarılı bir şekilde kafa tutan ve
büyük gövdesi ile Doblo Maxi güvenlik
beklentilerini eskizsiz karşılayan
bir fren performansı sunuyor.
Arka süspansiyonda bi-link adı verilen
bir sistemin görev yapması
konforla birlikte sürüş keyfi ve güvenliğini
de artırmış durumda.

Sonuç

Doblo Maxi, her türlü araca rahatlıkla kafa
tutabilecek özellikleri ile beğenimizi kazandı.
Büyük boyutları ile inanılmaz geniş bir yaşam
alanı ve son derece büyük bir bagaj hacmine
sahip olan araç, güçlü 2.0 lt’lik dizel motoru
ile asfalt üzerinde de son derece canlı.
Performansı ile göz dolduran araç yakıt tüketiminde
ise minimum seviyelere rahat
iniyor. Uygun fiyatı ve özellikle donanım seviyesiyle
de öne çıkmayı başarıyor.

Genel

Maxi(mum) Doblo

Doblo gerçekten de “maksimum” sözünü sonuna kadar hak ediyor.

Ülkemizin en önemli ticari araç modellerinden biri olan ve başarılı satış rakamlarıyla dikkat çeken Fiat Doblo, bu hafta testimize gelişmiş özelliklere sahip Maxi versiyonuyla konuk oldu. 31 bin 650TL’den başlayan fiyatlarla satılan Doblo Maxi’nin kaputunun altında, 1.3 90 HP, 1.6 105 HP ve 2.0 lt 135 HP’lik Multijet dizel motor seçenekleri yer alıyor. Testimize konuk olan 2.0 lt’lik en güçlü versiyonun başlangıç fiyatı ise 38 bin150 TL. Donanım konusunda son derece zengin özelliklere sahip olan bir araç olan Doblo Maxi bu fiyatla gerçekten de kendi sınıfının dışına taşarak başka modelleri de rakipleri arasına ekliyor. Özellikle de SUV veya veya geniş bir aracı arayanlar için Doblo Maxi, önemli bir alternatif olarak önplana çıkıyor. Sürücü ve yolcu havayastığı, ABS+EBD, yol bilgisayarı, klima, direksiyondan kumanda edilen Radyo/CD/MP3 çalar gibi donanımları ile dikkat çeken araç, 2.0 lt 135 HP’lik dizel motoruyla da zorlanmadan beğeni topluyor. Ancak aracın en önemli avantajı ise tabi ki büyük boyutları. 4 bin 740 mm’lik iddialı bir uzunluğa sahip Doblo Maxi, 1880 mm’lik yüksekliği ile de şov yapıyor. Bu aracın en önemli özelliklerinden bir diğeri ise standart Doblo’ların 2 bin 755 mm olan dingil mesafesinin bu araçta 3 bin 105 mm’ye yükseltilmiş olması. Bu sayede Doblo Maxi, gerçekten çok geniş bir iç mekan sunuyor. Ön ve arka koltuklarında son derece rahat edilebilen bir araç olan Doblo Maxi’nin bagajı sanki bir oturma grubunu alabilecekmiş kadar büyük olduğunu düşündürüyor.~ Standart hali bile 1050 lt olan bagaj hacminin koltuklar yatırıldığında 4000 lt’yi buluyor olması gerçekten etkileyici. 810kg’lık yükleme kapasitesi ise Ma-xi’nin, küçük bir kamyon olarak da kullanılabileceğinin ispatı. Yani bu araç daha ilk anda yüksek beklentilerin oluşmasına neden oluyor. Bilindiği gibi Doblo’nun görünüm açısından da artık çok önemli artıları var. Kullanıldığı her türlü ortama çok rahat ayak uyduran sevimli bir tasarıma sahip olan Doblo, Maxi haliyle de bu özelliğinden ödün vermiyor. Profilden bakıldığında son derece uzun bir görüntü sunması bile herhangi bir eleştiriye neden olmuyor. Park halinde bıraktığınız zaman ona yönelen gözlerin sayısını bir hayli fazla olmasından ve birçoğunun gülümsemesi, tasarımının beğenildiğinin bir kanıtı. Yaşam alanında mühendisler, genişliğin dışında kolay kullanımıda ön planda tutmuşlar. Örneğin iniş ve binişlerin rahatlığı bu aracın göz dolduran yanlarından. Sürgülü kapılar sayesinde araca arka koltuklara inip binmek son derece kolayken, sürücü ve yolcu tarafında da önemli bir problem yaşanmıyor. Sürgülü kapıların açılıp kapatılırken biraz fazla güç gerektirmesi ise sıkıntı yaşatabilir. Bu kapıların hem içeriden hem de dışarıdan çok daha kolay açılıp kapanması gerekiyor. Bunun yanında bagaj kapağını açmak da kaslı erkeklerin rahat yapabileceği bir iş olacak, çünkü çelimsiz erkeklerin bile bu kapağı açıp kapatırken fazlaca zorlandığına şahit olduk. ~Devasa bagaj kapağının tek parça olarak açılıyor olması da kullanımı zorlaştırdığından birçok insan, bagajı kullanmak için yan kapılardan arka tarafa doğru yükleme yapmak zorunda kalıyor. Alışveriş merkezleri gibi yerlerde dikine yapılacak parklar ve sıkışık yan parklar sırasında ise bagaj kapağını açmak söz konusu bile değil. Keşke iki parçalı kapı ya da birçok araçta gördüğümüz türden bağımsız açılan bir cam olsaymış. Türk ve İtalyan tasarımcılar tarafından geliştirilen Doblo’da bu durumun elden geçirilmesi şart. Kolay kullanılan araçlardan biri olan Doblo’nun sürüş pozisyonu çok rahat. Yüksek oturma pozisyonu ile yola hakimiyet de başarılı: Büyük boyutlarına rağmen görüş açıları konusunda ciddi bir sıkıntı yaşamadık. Yine de arka tarafın nerede bittiğini anlamak zor ve bu tip kullanımlar sırasında park yardımcısının eksikliği fazlasıyla hissediliyor. Elektrikli arka camları ve arka tarafa yönlendirilebilen havalandırma sistemi ile arkadaki yolcularını da önemsiyor olması Doblo’nun önemli artılarından biri. Havalandırma sisteminin performansı yeterli olanı verirken, müzik sisteminin kalitesi de beklentileri zorlanmadan karşılıyor. İç mekana yansıyan mekanik sesler ve yol gürültüsü de çok fazla değil, yani can sıkıcı olmuyor. Start&Stop sistemi ise tam performanslı bir şekilde çalışmıyor. Daha önceki Doblo testlerimizdede bu tür bir durumla karşılaşmıştık: Sistem açık olmasına rağmen bazen devreye girme konusunda sıkıntı yaşanıyor. ~Göze batan bir işçilik hatasının olmadığı iç mekanda sürücü ve yolcu koltuklarının birbirlerine çok yakın olması ise yetişkinlerin omuzlarının temas etmesine neden olabiliyor.  Test aracımızın kaputunun altında 135 HP güç üreten 2.0lt’lik Multijet dizel motor bulunuyordu. Alt devirlerde yaşanan turbo boşluğu ve ilk çalıştırmalar sırasında çok gürültülü olması dışında önemli bir sorunu bulunmayan motor 1500 d/d’de kullanıma sunulan 320 Nm tork ve 3500 d/d’de elde edilen 135 HP’lik güç verileri ile dikkat çekiyor. Doğal olarak bu durum, aracın başarılı performans rakamlarına imza atmasını sağlıyor. Atak bir karakteri olan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 11.3 sn gibi kısa sayılabilecek bir süre içinde tamamlıyor. Vites grubunun tasarımını sevmediğimiz araçta, şanzımanın yolları çok net değil. Bunun dışında 6 ileri oranlı manuel şanzımanın verdiği tepkiler gayet iyi. 60 lt’lik yakıt deposuna sahip araç güçlü motoruna rağmen tutumlu sayılabilecek tüketim değerlerine imza atıyor. Uzun yapısına rağmen sert rüzgarlara başarılı bir şekilde kafa tutan Doblo Maxi’nin ara hızlanma değerleri de iyiler arasında yer alıyor. Büyük gövdesi ile ilk anda tedirgin eden bir duruş karakterine sahip olsa da Doblo Maxi, yine de güvenlik beklentilerini eksiksiz karşılayan bir fren performansı sunuyor. Arka süspansiyonda bi-link adı verilen bir sistemin görev yapması konforla birlikte sürüş keyfi ve güvenliğini de artırmış durumda. Hafif karoser salınımları ve zorlama testlerinde yaşadığımız hafif rota sapmalarının dışında sürüşler keyif verici.~SONUÇ
Doblo Maxi, her türlü araca rahatlıkla kafa tutabilecek özellikleri ile beğenimizi kazandı. Büyük boyutları ile inanılmaz geniş bir yaşam alanı ve son derece büyük bir bagaj hacmine sahip olan araç, güçlü 2.0lt’lik dizel motoru ile asfalt üzerinde de son derece canlı. Performansı ile göz dolduran araç yakıt tüketiminde ise minimum seviyelere çok rahat bir şekilde iniyor. Uygun fiyatı ile dikkatleri üzerine çeken Doblo, özellikle donanım seviyesiyle de öne çıkmayı başarıyor.

(+) Görünüm, iç mekan, konfor, sürüş, bagaj, taşıma kapasitesi, sessizlik
(-) Vites kolu ve körüğü, vites geçişleri, bagaj kapağı, koltuklar

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.