Gelecek yıl Golf yılı olacak: Golf
VII 2012’de piyasaya çıkacak.
Bu da 2009’da piyasaya çıkmış
olmasına rağmen Mazda’nın 3 modelini
makyajlamaya karar vermesi
için yeterli olmuş.
Farklı jantlar, yeni tamponlar ve
yeni renkler yeterli olmuş. İçeride
ise göstergeler yenilenmiş, daha
parlak krom çıtalar ve daha koyu
renkli plastik dekorasyonla yetinilmiş.
Navigasyon sisteminin olması
gerektiği gibi orta konsola entegre
edilmesi ise gerçek bir iyileştirme
olmuş. Biraz basit görünen yol
bilgisayarı ise eskiden olduğu gibi
iç mekanın elit atmosferine pek
yakışmıyor.
Karoserin altındakilerde de Mazda
mühendisleri ince işçilikle yetinmişler.
Daha tutumlu olan yeni motorlar
Mazda 3’ün Amerikan versiyonunda
bir süredir kullanılıyor
olmasına rağmen,
Avrupa versiyonlarının
ise tanıdık motorların,
tüketimleri
biraz düşürülmüş
versiyonlarıyla yetinmesi gerekiyor.
Ağırbaşlılıkla eğlence konusunda
en başarılı dengeyi 2.2 lt’lik dizel
motor sunuyor.
150 HP güç ve 360 Nm tork üreten
bu motor, yüksek çekiş gücü ve
başarılı çalışma karakteriyle beğeni
topluyor. Otoyollarda sessiz ve
rahat sürüşler sağlayabilen bu motorla
şehir dışı yollarda hızlı ve canlı
bir şekilde ilerlemek de mümkün.
Ancak 5.2 lt/100 km olarak açıklanan
fabrika tüketim
verisi pratikte 7
lt civarında gerçekleşiyor.
Start-stop sistemiyle
bu rakamın
rahatlıkla aşağı çekilebileceğini
Mazda’ya hatırlatmak
isteriz.
Dizel motoru biraz zorladığınızda
süspansiyonda elde edilen iyileşmeleri
fark edebiliyorsunuz: Başarılı
ayarlar sayesinde süspansiyon hem
daha dengeli çalışıyor, hem de gaz
komutu değişimleriyle ağırlık transferlerine
daha nötr tepkiler veriyor.
Elden geçirilen direksiyon, yüksek
hızlarda öncüsüne göre daha direkt
bir his verirken, iyileştirilen aerodinamik
yapı sayesinde otoyol kullanımları
daha sessiz hale gelmiş.
İyileştirmelere rağmen Mazda
3’ün 16 bin 990 Euro’dan başlayan
Almanya fiyatlarında herhangi bir
değişiklik yapılmamış.
Hatta yeni donanım kombinasyonları
sayesinde Mazda 3 müşterileri,
donanım paketlerine 1600
ile 1700 Euro arasında az bedel
ödeyecek. Kim bilir, belki 2012
Mazda 3’ün de yılı olabilir.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 2184 cc; maksimum güç: 150
HP-3500 d/d; maksimum tork: 360 Nm-
1800 d/d; önden çekiş; 6 ileri oranlı manuel
şanzıman; yakıt deposu: 55 lt; 0-100 km/s:
9.2 sn; maksimum hız: 205 km/; tüketim:
5.2 lt/100 km; CO2 emisyonları: 139 gr/km
Beğendiklerimiz
Keyif verenler
Makyajın fiyatı yükseltmemesi
ender rastlanan hoş bir
gelişme. Özellikle de
kazanımlar yeterince iyiyse.
Beğenmediklerimiz
Can sıkanlar
Start-stop sisteminin sadece
150 HP’lik benzinli motorda
sunulması anlaşılır gibi değil.
Bizi şaşırtan
Sürpriz oldu
Sadece iki yılda
makyajlanması da alışılmış
bir uygulama değil.
Sonuç
Mazda 3 hissedilir derecede
iyileşmesine rağmen fiyatında bir
değişiklik olmadı. Bu da Mazda’nın
kompakt sınıf temsilcisini dikkate
alınması gereken bir Golf alternatifi
haline
getiriyor. Ne
yazık ki yeni
nesil tasarruflu
motor kuşağı
Avrupa
versiyonlarında
henüz
sunulmuyor.
Bir yanıt yazın