“Ben bir A Serisi’yim”. Aslında
bu Mercedes’in bagaj kapağında
işte bu ibarenin yer alması
gerekiyor. Nasıl yani? A
Serisi mi? Bilinçli olarak CLS’ye
benzetilmiş bu heybetli coupeyi
görünce gözlerimizi ovuşturmaktan
kendimizi alamıyoruz.
Evet, CLS’den iki sınıf aşağıda konumlanan
bu otomobilde de gerçekten
de bir sonraki A ve B serilerinin
platformu kullanılıyor.
Yeni otomobilin adıysa CLC olacak.
4.56 m’lik boyuyla neredeyse
C Serisi kadar uzun olan önden
çekişli otomobille Mercedes,
kendi modelleri arasında
hiç bu kadar güçlü bir rekabet ya ratmamıştı. Özellikle de CLC’nin
daha geniş bir iç mekan sunma
ihtimalinin olduğu da düşünüldüğünde,
rekabetin ne kadar sert
olabileceği daha iyi anlaşılıyor.
Güncel A Serisi’nde 2.57 m olan
dingil mesafesi CLC’de 2.70 m
olacak. Bu rakam ve motorların
enlemesine monte edilecek olması,
CLC’nin iç mekanının, arkadan
itişli C Serisi’ne göre daha
geniş olma ihtimalini artırıyor.
Bugün bir spor-coupe olarak lanse edilen güncel CLC ile 4 kapılı
CLC arasındaki tek ortak
nokta isimleri. Yeni modelde
ağabeyi CLS’nin orantılarını görüyoruz.
Bunun dışında CLC,
coupelerin camla birlikte açılan
büyük bagaj kapakları yerine,
gerçek bir arka kaputa sahip
olacak. 2013 yılında piyasaya çıktığında
bu yeni Mercedes’in en
önemli rakipleri Audi A3 Sedan
ve BMW 1 GT (ikisi de önden çekişli)
olacak.
Bu yenilikle birlikte Mercedes,
eski A ve B serilerinin elektrik
motoru veya yakıt hücresi sistemlerini
kullanabileceği sandviç
zemin konseptinden de vazgeçmiş
ve standart teknolojilere dönmüş
olacak. Bir sonraki kompakt
modellerine özel olarak Mercedes,
tamamen yeni ve modüler
bir önden çekiş yapısı geliştirdi.
MFA adı altında geliştirilen bu
yapı, teknolojik işbirliği yaptığı
Renault ve Nissan tarafından da
kullanılacak. Buradaki hedefin,
MFA yapılı 3.5 milyon adetlik üretim
olduğu tahmin ediliyor. Çünkü
önden çekişe dönüş yapmanın
karlı bir yatırım olabilmesi için en
az bu kadarlık üretimler gerekiyor.
~
Bunun dışında CLC, isteğe
bağlı olarak 4Matic adlı 4 tekerlekten
çekiş sistemiyle de donatılabilecek.
Aynı sistem GLK’nın
küçük kardeşi olan BLK Crossover’da
da görev yapacak. Pazar lama uzmanları geleceğin CLC
müşterisinin nasıl olacağını şimdiden
biliyor: 45-50 yaş arasında,
evli, 2 çocuklu, yeni otomobili için
10 yıl daha genç olan A Serisi
müşterisine göre 5 bin Euro daha
fazla para ödemeye hazır insanlar.
W 117 kasa koduyla üretilecek
olan otomobilde 450 lt bagaj
hacmi sunan 4 kapılı versiyonun
dışında, daha büyük bir bagaj kapağına
ve sportif bir tavan çizgisine
sahip Shooting Brake versiyonu
da bulunacak.
CLC’nin 1.4 lt’lik motorunun
100 HP ve 136 HP’lik versiyonlarıyla
1.6 lt 122 HP’lik dizel motor,
Renault’dan alınacak.
Daha üst seçeneklerde ise motor
güçleri 272 HP’ye (AMG versiyon)
kadar tırmanacak. 204
HP’lik güçlü dizelin 100 km’de 4.9
lt motorinle yetineceği iddia ediliyor.
Manuel şanzımana alternatif
olarak ise Mercedes, 7 ileri oranlı
çift debriyajlı şanzıman seçeneği
de sunacak.
CLC’nin hibrid sistemi (2013 yılına
yetişecek) Smart’ın 3 silindirli
(veya küçük bir 4 silindirli) motoruyla
70 HP’lik bir elektrik motorunun kombinasyonundan
oluşacak.
Alman üretici yakıt hücresi
konusunda da ilerlemeler kaydettiğini
belirtiyor. Volkswagen
2020 yılına kadar seri üretime geçebilecek
bir çalışması olmadığını
açıklarken, Mercedes 2015 yılından
itibaren hidrojenle çalışan
bir versiyonu piyasaya çıkaracağını
açıkladı.
~
C Serisi Coupe’nin direksiyonuna geçtik
Heybetli ızgarası, uzun motor kaputu, bombeli tavanı
ve şık arka kısmıyla öne çıkan C Serisi Coupe, Haziran
ayında yollara çıkacak. Bu yeni otomobilin iç mekanını
yakından görme imkanı bulduk ve oldukça şaşırdık:
Rahat koltuklar ve kaliteli iç mekanda S Serisi’nden
bolca iz var. İkinci koltuk sırasındaki darlık
ise pek de etkileyici değil. Sedan versiyona göre
41 mm daha alçak olan tavan, arka koltuklarda
oturan 1.70 m’den uzun insanların konforunu olumsuz
etkileyecektir. Arka camların açılamıyor olması
ise ikinci sıra yolcularının diğer bir şikayet konusu olacak.
Bu ilk buluşmada çerçevesiz camlar ve kemer getiricilerinin
olmamasını da yadırgadık.
C Serisi Coupe’nin fiyatı ise gayet hoş. 2008’de
bantlara veda eden CLK Coupe’nin 40 bin Euro civarında
olan fiyatına karşılık C Serisi Coupe, Avrupa’da
33 bin Euro civarında bir rakama satın alınabilecek.
SONUÇ: Şık bir safkan. Arka koltukta asla oturmayacak
sürücüler için bu otomobil, gelmiş geçmiş en
iyi C Serisi olacaktır.
Sonuç
Dört kapılı CLC Coupe, bir sonraki küçük
Mercedes modellerinin, “ihtiyar otomobili”
imajından kurtulup doğru yolda
ilerleyeceğini gösteriyor.
Örneğin CLC gerçek
bir lifestyle coupe
olacak. Shooting Brake
versiyon ise hem pratikliği
hem de çekici tasarımıyla öne çıkacak.
Mercedes’in rakiplerine hatırı sayılır
bir fark attığını kanıtlayacak olan
yakıt hücreli versiyonu ise heyecanla
bekliyoruz.
Bir yanıt yazın