Hayda! Chrysler geçmişinden tam olarak kurtulamadı. Amerikalı firmanın İtalyan Fiat ile yaptığı nikahın hemen ardından, bir süre önce biten Daimler evliliğinin son çocuğu doğdu. Burada, teknik olarak bakıldığında aslında bir Mercedes M Serisi olan Jeep Grand Cherokee’den söz ediyoruz. Güncel modele göre daha az köşeli bir tasarıma sahip olan Jeep’in yeni SUV’unda, tampon-tekerlek mesafeleri kısalırken, ön ve arka camı daha yatık hale gelmiş ve daha geniş davlum-bazlara kavuşmuş. Öncüsüne göre 13.5 cm artan dingil mesafesi de, iz açıklıklarıda Mercedes M Serisi ile aynı. Durum böyle olunca Grand Cherokee’nin iç mekanının da M Serisi’ne çok yakın olması anlaşılır bir gelişme. Yani artık arka koltuklarda şikayet etmeden yolculuk etmek ve koltuklar yatırıldığında 2 bin litrelik bir bagaj hacmine sahip olmak mümkün. Avrupa pazarlarında Grand Cherokee, çoğunlukla 3.0 lt 218 HP’lik turbo dizel V6 ile satılacak. Konforlu bir çalışma karakterine sahip olan bu motor da doğal olarak Mercedes’e ait. Büyük Amerikan arazi aracındaki diğer motor seçeneklerini ise, 3 adet benzinli makine oluşturacak: 3.6lt’lik V6’nın 284 HP ve 353 HP’lik versiyonlarıyla 5.7 lt 365 HP’lik V8. 2012 yılında ise seçeneklere, 6.1 lt 426 HP’lik V8 ile donatılan SRT-8 eklenecek. Peki ya hibrid sistemler? Henüz planlarda yok. Ne yazık ki tüm modeller sadece 5 ileri otomatik şanzımanla donatılacak. Tamam, bu şanzıman sürüş izlenimlerimize konuk olan benzinli V6 ile uyumlu çalışıyordu ama rakiplerinin 7 hatta 8 ileri vitesli otomatiklerinin karşısında hiç şansı yok: Avrupalı ve Asyalı rakipler özellikle tüketim konusunda çok avantajlı.~ Amerikalı üretici, güvenlik teknolojileri konusunda da Daimler raflarına başvurmuş. Ön, yan ve perde havayastıklarının dışında Grand Cherokee’de, aktif kafalıklar, adaptif hız sabitleyici, radar kontrollü çarpışma uyarı sistemi, kör nokta uyarı sistemli aynalar ve daha birçok donanım, standart olarak yer alıyor. Jeep, sürüş dinamiklerinde deilerlemeler kaydetmiş ve günümüzün modern standartlarını yakalamış. Avrupa versiyonlarında direksiyonun direktliği artırılacak ve süspansiyon strokları kısaltılacak olmasına rağmen Grand Cherokee’nin ABD versiyonu bile iyi bir izlenim bıraktı: Gaz komutlarına verilen tepkiler hızlı, viraj ve iz takip kabiliyeti yüksek. Arazi takviyesi, elektronik kontrollü arka aks kilidi, yokuş iniş yardımcısı ve kalkış asistanı ise “Jeep” tarzı arazi kullanımını destekleyen unsurlar. Sonuç olarak Grand Cherokee’nin, Mercedes M Serisi’nin izinden gidiyor olması hiç de yanlış bir karar değil.
~ DEĞERLENDİRMELER
Keyif verenler
Çekici genel görünüm, belirgin şekilde modernleşmesine rağmen klasik Jeep tarzını aynen korumuş.
Can sıkanlar
Tasarruf konusunda daha tutumlu dizeller ve daha modern otomatik şanzımanların eksikliği hissediliyor.
Sürpriz oldu
Tırmanma kabiliyeti gerçekten etkileyici: Arazide kendisinden beklenenden çok daha kıvrak ve hareketli.
SONUÇ
Chrysler Grubu’nun 4×4’leriyle ün-lü markası Jeep, kesinlikle doğru bir rotada. Artık Grand Cherokee’nin, güvenlik ve kalite hissi konularında çekinecek bir eksisi kalmadı. Gerçekten de tek eksiklik, daha tutumlu motor-şanzıman kombinasyonları.
Bir yanıt yazın