Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz 2012 kış sezonunu değerlendirdi: “Otomobil kullanıcılarının bilinçlenmesi ve medyanın desteği sayesinde son yıllarda yükselen kış lastiği pazarı bir önceki yıla göre yüzde 10 oranında büyümüş bulunuyor.
Türkiye’de toplam lastik pazarının yakllaşık 10 milyon adet olduğunu düşünürsek,, Türkiye’de ortalama 1,5 milyon lastik ile pazarın yaklaşık % 15’ini kış lastikleri oluşturuyor. Özellikle Türkiye’de 2004-2005 yılından sonra sürücülerde kış lastikleri kullanmaya yönelik bir alışkanlık ve bilinç oluşmaya başladı. Yalnız kar yağdığında değil, sıcaklığın 7 derecenin altında olduğu soğuk bölgelerde sürücüler artık rutin olarak kış lastikleri kullanmaya başladı. Özellikle bu yıl İstanbul’da yaşanan ağır kış koşulları ve kar yağışı ile birlikte stoğumuzda bulunan kış lastiklerini tamamen bitirdik” dedi.
Kış lastiğine talebin yüzde 50’den fazlası İç Anadolu, Doğu Karadeniz, Dogu ve Güneydoğu Bölgeleri’nden…
Kış aylarının oldukça ağır geçtiği İç Anadolu, Doğu Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu bölgelerimizde önemli oranlarda kış lastiği kullanımı görüldüğünü belirten Akçagöz; “Oran belirtmek gerekirse, Türkiye’de yıllık kış lastiği satışının yüzde 50’den fazlası bu bölgelerde gerçekleşiyor. Özellikle Ankara gibi soğuk bölgelerde bir alışkanlık oluştu. Bu yıl İstanbul’da da yaşanan ağır hava koşulları ve yağışla birlikte kış lastiği kullanımında bilincin arttığını söyleyebiliriz. İstanbul için ‘kış lastiği satılır mı?’ kaygısı, ortadan kalkmış durumda. Kar yağdıktan sonra, kış lastiği bulmak neredeyse imkansız hale geldi. Özellikle bugünlerde;bayilerimizde kış lastiği talebinden dolayı sıra oluştugunu söyleyebiliriz. Bu nedenle kullanıcıların kış lastiği kullanımını alışkanlık haline getirmelerinde fayda var.” şeklinde konuştu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın