Ferrari’nin üretimini 599 adetle sınırladığı 599 GTO modelinde, Michelin’in özellikle bu model için tasarladığı yeni süper spor lastikler kullanılıyor. 599 GTO ve yol arasındaki tek temas noktası olan 2396 adet Michelin lastik, en üst seviyede performans sağlayabiliyor. Michelin, bu benzersiz lastikleri rekor sayılabilecek bir süre olan 18 ay içerisinde geliştirebilmek amacıyla İtalyan spor otomobil üreticisiyle bir ortaklık gerçekleştirdi. Ekstra geniş olan bu lastikler ön için 285/30 ZR 20, arka için ise 315/35 ZR 20 ebadında sunuluyor. Böylesine büyük olmakla birlikte yeni lastikler olağanüstü şekilde hafif: Ön lastiklerin ağırlığı sadece 10 kg iken arka lastikler sadece 15 kilogram. Bu, benzer ölçülerdeki lastiklerle kıyaslandığında ağırlık bakımından yüzde 10’luk bir tasarruf anlamına geliyor.
Michelin’in hafif lastiklerinin iki faydası bulunuyor:
Yaylanmaz ağırlığın azalması yol tutuşunu artırıyor.
Yakıt tüketiminin dolayısıyla karbon emisyonunun azaltılmasına yardımcıdırlar. Michelin’in Ferrari 599 GTO için geliştirdiği lastiklerinin yuvarlanma direnci diğer benzer lastiklere oranla yüzde 20 oranında daha azdır. Bu oran CO2 emisyonunda kilometre başına 7 grama kadar azalma sağlıyor. ~Michelin mühendisleri, 670 beygir gücündeki 6.0 litrelik V12 motora sahip 599 GTO’nun tüm şartlar altında güvenilir yol tutuş sağlamasını olanaklı kılmak için yenilikçi kauçuk bileşenleri geliştirdi. Lastiklerin benzersiz sırtında üç farklı bileşen kullanılıyor: Lastiğin dış omzunda, pist sürüşlerinin yarattığı aşırı baskıya dayanabilen bir bileşen yer alıyor. Sırtın orta kısmında yüksek hızlarda üstün performans sağlamak üzere özel olarak tasarlanmış bir bileşen ve lastiğin iç omzundaysa güvenli yol tutuş için yola temas eden lastik yüzeyini maksimuma çıkartmaya yönelik olarak lastiğin yapısıyla birlikte tasarlanmış bir bileşen bulunuyor. Michelin ve Ferrari ürün geliştirme mühendisleri ve test pilotları; lastiklerin, Ferrari’nin bugüne kadar ürettiği en hızlı otomobil olan yeni 599 GTO’nun şasi özellikleriyle uyumlu performans dengesini sağlamak için İtalya’daki Fiorano (Ferrari test pisti) ve Nardo başta olmak üzere farklı yarış pistlerinde yoğun şekilde çalıştı.
Not: Basın bülteninden
derlemedir.
Bir yanıt yazın