Müşteriler bazen tuhaf olabiliyor. Bir
tarafta alış verişlerinde en küçük
bir indirimin bile peşinde koşuyor,
sonra burada kazandıklarını Mini’ye “az
otomobil için daha fazla” ödemekte kullanıyorlar.
BMW Grubu markalarından olan
Mini’nin “moda otomobil işi” gerçekten çok
iyi gidiyor. Örneğin 2012’nin ilk yarısında
sadece Almanya’da 27 bin 527 adet Mini
modeli sadıldı.
Bu başarının nedenlerinden biri ürün çeşitliliği
de olabilir: 3 kapı, station, cabrio,
coupe, roadster ve SUV gibi 6 adet minimalist
(!) seçenek var. Ancak pazarlama departmanı
bunun da yetmeyeceğini düşünmüş olmalı
ki, Mini konseptinin yedinci türevini de
hazırlamışlar: Paceman, yani bir SUV olan
Countryman bazlı bir coupe. Peki ama Mini
hala doğru yolda mı?
Müşterilerin 4.11 m’lik fayda-maliyet özürlü
3 kapılı arazi melezini gerçekten dört gözle
bekleyip beklemediklerini görmeyi merakla
bekliyoruz. Diğer taraftan niş içinde niş yaratma
cesaretinin Range Rover’da işe yaramıştı:
Kendisi de 3 kapılı bir coupe olan Evoque harika
satış rakamlarına imza atıyor. Kim bilir,
belki de bu küçük nişte stil sahibi Paceman
için de yeterli yer vardır!
Fikir olarak Mini tasarımcıları, yeni modelin
pratik kullanımdan tamamen uzak olmaması
için uğraşmışlar. Countryman’e
göre 4 cm alçaltılan tavana rağmen
arkadaki iç mekan genişliğinde
hatırı sayılır bir daralma olmamış.
Maksimum 1080 lt olarak açıklanan
bagaj hacmi de pek küçük
değil. Kokpit ise bir ayrıntı dışında Countrman
ile aynı: Sonunda otomatik cam açma
düğmeleri orta konsoldan alınarak kapılara
yerleştirilmiş. Sevimli tasarıma sahip basit
plastik aksam ve kaba işçilik
kalitesi ise aynen
korunmuş.
~Yeni coupe teknolojileri de baz versiyondan
alıyor. Ancak mühendisler yürüyen aksam
ve direksiyonda yeni ayarlar yaparken, spor
süspansiyon standart donanıma dahil edilmiş.
Prototiple yaptığımız ilk test sürüşleri,
Paceman’in ataklık konusunda bir adım ileri
gittiğini ve bunu konfordan çok fazla ödün
vermeden yaptığını gösterdi. Sonuç olarak
aracın genel ayarları, Mini’nin orijinal konseptine
kesinlikle uyuyor.
Mini Paceman piyasaya 4 motor
seçeneğiyle çıkacak. Baz benzinli
ve dizel motorlar Countryman’den
alınırken yelpaze şöyle şekillenecek:
122 HP ve 184 HP’lik 2
benzinli ve 112 HP ve 143 HP’lik
2 dizel. Fren enerjisi geri kazanımı, vites
değiştirme uyarısı ve start-stop sistemi standart
donanımda yer alırken, tüm motorlar
6 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine
edilebilecek. Baz benzinli versiyon hariç tüm
motorlar için Mini, 4×4 sistemini opsiyon
olarak sunacak. 2013 ortasında ise aileye 218
HP’lik “Cooper Works” versiyon da katılacak.
Konu fiyat olduğunda da Paceman tipik bir
Mini olarak kalmaya devam edecek yani asla
minimalist olmayacak: Baz versiyonun 23 bin
800 Euro’luk Almanya fiyatının eşdeğer bir
Countryman’den 1500 Euro daha pahalı olacağı
açıklandı. Bu da bir Mini için, hem de bir
SUV-coupe olmasına rağmen, gayet yüksek
bir rakam. Paceman’nin yine de iyi satacağını
düşünüyoruz. Ne demiştik, müşteriler bazen
garip olabiliyor!
Bir yanıt yazın