İLK İZLENİMLER
(+) Güçlü motor (112 HP, 270 Nm) canlı sürüş özellikleri sağlıyor, vites geçişleri hassas.
(-) Sportif sese sahip bir dizel motor, Mini de dahil olmak üzere, henüz üretilmedi.
NELER YENİ?
Markanın bu en önemli modeli hafif makyajla şıklaştırıldı. Tamponların alt kısımlarındaki kozmetik iyileştirmeler, LED’li stoplar, yeni renk ve kumaş seçenekleri ile 2 HP güçlendirilen motorlar en önemli yenilikler.
SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Dizel motora rağmen gerçek bir Mini gibi gidiyor: Gerçekten keyifli bir kullanım sunuyor ve 112 HP’den çok daha güçlü hissettiriyor. Sakin çalışan 4 silindirli motor, rölanti devrinin hemen üzerinden itibaren yüksek ve devir bandına homojen yayılmış bir güç üretiyor. Bunun dışında motor, devirlenme isteğiyle de beğeni topluyor. Dizel motorun benzinli kardeşinden çok ağır olmaması sayesinde otomobil, tipik Mini gibi, virajları neredeyse dik açıyla dönebiliyor. Ancak bu motorun en önemli avantajı, hızlı kullanımda bile abartılı seviyelere çıkmayan tüketimi. Testte ölçülen 4.5lt/100 km’lik değer ise, 3.8 lt’lik fabrika verisinden biraz daha yüksek olsa da, harika. İngiliz firmanın dizel motoru artık Mini Cabrio’da da sunacak olması da, başka bir güzel haber.
SONUÇ
Yüksek torklu ve tasarruflu motor için Mini’nin talep ettiği 1700 Euro’luk(Almanya’da) fiyat farkı gerçekten yüksek. Yani bu farkı az tüketerek çıkarıp kara geçmek için gerçekten çok yol yapan biri olmanız gerekiyor.
TEKNİK VERİLER
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli turbo motor; motor hacmi:1598 cc; maksimum güç: 112 HP-4000d/d; maksimum tork: 270 Nm-1750d/d; 6 ileri manuel şanzıman; 0-100km/s: 9.7 sn; maksimum hız: 197km/s; test tüketimi: 4.5 lt/100 km; CO2 emisyonları: 120 gr/km
Yorum yazın