BMW’nin eski baş tasarımcı
Chris Bangle’a artık kızmayı bir
kenara bırakıp konuyu sonlandırmak
gerekir. Bangle’in imzasını
taşıyan eski 6 Serisi Coupe’yi
karakter sahibi bir otomobil olarak
anılardaki yere koymanın
vakti gelmiştir. Yeni 6 Serisi’nin
meydan okuyan tasarımı ve gözü
okşayan görünümüne sevinelim.
Yeni coupe, sahip olduğu zarif tavanı ile cabrionun yatay arka
camına oranla daha geleneksel
bir yapıya sahip. 6 Serisi’nin iki
modeli beklendiği gibi aynı altyapıyı
kullanıyor.
Cabrio ile aynı altyapı
Coupe için bu 7.5 cm daha Benzinli motorlara öncelik
BMW iki versiyonu da klasik
olarak fiyat açısından üst gelir
grubuna göre sınıflandırırken,
araçları bi xenon farlar gibi standart
zengin donanımlarla süslüyor.
LED farlar ve büyük ekranlı
iDrive sistemleriyse opsiyonel
olarak sunuluyor. Coupe’nin
baz versiyonunda Sport ve Comfort
isimli iki kademeli süspansiyon
ayarı standart olarak yer alıyor.
Yürüyen aksam adaptif süspansiyon
ve yalpa dengeleme
sistemi ile desteklenerek opsiyonel
olarak sunuluyor.
uzun bir dingil mesafesi anlamına
geliyor. Cabrio’ya oranla daha
uzun olan coupe, 3.9 cm daha geniş
olmasının yanında 0.5 cm
daha alçak boyutta. Coupe’ye bu
sayede daha fazla hacim sunulmuş
oldu. Bagaj hacmi 460 litreye
çıkartılırken, BMW’nin gayri
resmi bagaj ölçüm birimi olan
golf çantalarından toplam üç
adedi için kendisine yer bulabiliyor.
Coupe’de ilk etapta sadece iki
adet turbo beslemeli direkt ben zin enjeksiyonlu motorlar görev
alıyor. Artan güçlerine karşın
640i de görev yapan sıralı 6 silindirli
ve 650i deki V8 motorlar
önceki nesil 6 Serisi’nde kullanılanlardan
daha fazla yakıt tüketmiyorlar.
Standart olarak sunulan
8 ileri oranlı otomatik şanzımanda
yer alan ekonomik ayar,
yakıt tüketimini düşük seviyelerde
tutmayı başarıyor. Motor ile
şanzıman arasında uyumlu çalışan
bu sistem, oldukça çevreci olmakla
beraber sadece 640i’de
bulunuyor.
Benzinli motorlara öncelik
BMW iki versiyonu da klasik
olarak fiyat açısından üst gelir
grubuna göre sınıflandırırken,
araçları bi xenon farlar gibi standart
zengin donanımlarla süslüyor.
LED farlar ve büyük ekranlı
iDrive sistemleriyse opsiyonel
olarak sunuluyor. Coupe’nin
baz versiyonunda Sport ve Comfort
isimli iki kademeli süspansiyon
ayarı standart olarak yer alıyor.
Yürüyen aksam adaptif süspansiyon
ve yalpa dengeleme
sistemi ile desteklenerek opsiyonel
olarak sunuluyor.
Bavyeralı üretici isteğe bağlı
olarak şerit uyarı sisteminden
gece görüş sistemine varana kadar
geniş bir sürücü yardımcı paketini
de sunuyor. Donanımlar
bir tarafa, 6 Serisi Coupe bu hali
ile bile gündüz kendisini gösteriyor.
Tıpkı cabrio versiyonunda olduğu gibi coupe’de de tasarımcılar iç mekan
için büyük özen gösterdiler. Yeni marka tarzına uygun olarak 6 Serisi’nde
standart sunulan bağımsız ince ekran yer alıyor.
Zarif tavan
yapısıyla 6 Serisi
Coupe, kardeşi
cabrioya göre daha
uygun bir fiyata
sahip.
Sonuç
Görsel açıdan çok daha başarılı olmuş: Üçüncü nesil
6 Serisi markanın ilk yıllardaki zarafetini gösteriyor.
Teknik bilgisi ise zaten hiç sorgulanmadı. Yeni 6
Serisi’nde yardımcı sürücü asistanları ve yakıt
tüketimine yönelik tedbirler öne çıkarken,
bu donanımların yüksek satış fiyatına olan etkisini
de akıldan çıkarmamak gerekiyor.
Yorum yazın