Sektörün köklü vergi düzenlemelerine ihtiyaç duyduğunu, bu düzenlemeleri her zaman kendilerinin de istediğini hatırlatan Bayraktar, “Türkiye’nin küresel oyuncu olması ve sektörün geliştirilmesi, büyütülmesi ve daha cazip hale getirilmesinin gündemde olduğu şu günlerde, yapılan büyük ve ani değişikliklerin gerek pazar, gerek yatırım ortamı açısından uzun vadeli karar almayı zorlaştırdığına inanıyoruz. Bu değişiklik basit değil, etkisi çok büyük bir değişikliktir. Bu nedenle, böyle büyük değişikliklerde kısa da olsa bir geçiş sürecinin muhakkak olmasını tercih ederdik. Bu artış sektöre büyük bir yük getirecek, geçiş süreci olmaması nedeniyle, stok yönetimi açısından ciddi zorluk ve ek maliyet yükleyecektir” şeklinde konuştu.
Bayraktar, motor hacmine bağlı olarak vergi oranlarını düzenlemenin çağdaş bir yöntem olmadığını belirterek, “Bunun yerine genel ekonomik ve çevre etkilerinin dikkate alınarak vergi oranlarının yeniden yapılanmasını savunuyoruz” dedi.
En son değişikliğin 2000 cc üzerindeki araçların satışını durdurma noktasına getireceğini, 1600 -2000 cc arasındaki araç satışlarının yavaşlayacağı ve büyük ölçüde 1600 cc segmentinin altına kaymasına yol açacağını belirten Bayraktar, hafif ticari araçlara ilişkin ÖTV artışının ise, toplam pazarda belirli bir düşüş yaratacağını, esas olumsuz etkilerinin ise 2012 yılında daha fazla hissedileceğini söyledi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın